Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Nietypowy problem z obrotami slnika!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Nietypowy problem z obrotami slnika!

(pilny problem!)
Autor Wiadomość
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

  Wysłany: Sob Mar 13, 2010 08:54   [R600] Nietypowy problem z obrotami slnika!
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1996

Koledzy, otóż mam taki problem. Po założeniu sekwencyjnej instalacji gazowej mam problem z obrotami. Chodzi bowiem o to, że na obrotomierzu pokazuje mi 1500 obr (tak samo na benzynie i na gazie), a po podłączeniu się do komputera gazu na komputerze jest ok 800 obr. Co może być tego przyczyną? Gazownik który zakładał instalację twierdzi, że coś jest nie tak z obrotomierzem i nie chce ponieść za to odpowiedzialności! Ja nie chcę się z nim zgodzić! On sam nie wie dlaczego tak się dzieje! Autem jeżdżę już 3 lata i nic podobnego się nie działo! Raptem po założeniu gazu taka komedia!

Do tego próbowałem zmusić ECU do wybłyskania kodów błędu i po zwarciu kostki, kontrolka non stop się paliła, ale nic nie wybłyskała. Z tego co wiem, jeżeli nie ma błędu powinna zgasnąć.

Doradźcie mi koledzy co mam robić?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 13, 2011 14:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 13, 2010 08:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 14:13   

JEDŹ TAM GDZIE ZAKŁADAŁEŚ GAZ I ZGŁOŚ PROBLEM
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 14:44   

DANTE79R napisał/a:
JEDŹ TAM GDZIE ZAKŁADAŁEŚ GAZ I ZGŁOŚ PROBLEM


Przecież napisał :
karasbp napisał/a:
Gazownik który zakładał instalację twierdzi, że coś jest nie tak z obrotomierzem i nie chce ponieść za to odpowiedzialności! Ja nie chcę się z nim zgodzić! On sam nie wie dlaczego tak się dzieje!
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 13, 2010 18:16   

Dokładnie tak! Żeby nie ponieść za to odpowiedzialności zbywa mnie mówiąc że nic nie zrobi i to pewnie wina obrotomierza bo nawet nie odkręcał licznika.
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 21:45   

A silnik jakie ma obroty ? Takie jak wskazuje obrotomierz, czy komp gazowy ?
 
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 16:49   

obrotomierz pokazuje 1500 obr. Gazownik podpinał się pod komp gazu i pokazało mu około 800 obr. Pod komp silnika nie dał rady się podłączyć. Urządzenie diagnostyczne nie widzi kompa wogóle.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 16:59   

A na ucho nie slyszysz ile jest obrotow? Duza roznica miedzy 800, a 1500, wiec powinienes slyszec, ktora wartosc jest prawidlowa. Z Twojego pierwszego posta zrozumialem, ze po podlaczeniu do kompa sie zmniejszaja, wiec pisz tak, zeby bylo dla wszystkich zrozumiale. Mozliwe, ze cos zdupcyl Twoj gazownik. Jezeli na sluch slychac, ze cos nie tak (czyt. ma naprawde duze obroty, a nie tylko pokazuje) to sprobuj wyregulowac wolne obroty. Poczekaj tez az silnik sie rozgrzeje, moze spadna, po rozgrzaniu sprawdz przy ilu ma odciecie. Jezeli masz 2.0 hondy to powinien miec zaraz po 6 tysiacach, jezeli masz 2.3hondy to powinien miec ok 6500. Napisz ile miales. Mozliwe jest jeszcze, ze zle podlaczyl instalacje i przez nia glupieja wskazania. Zobacz czy obroty plynnie rosna.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 19:23   

Na ucho jest tyle ile widnieje na urządzeniu diagnostycznym, czyli około 800 obr ale nie zgadza się to z licznikiem obrotomierza w aucie. Czyli mechanicznie silnik dobrze pracuje. Obroty wzrastają również płynnie. Po podłączeniu do kompa nic się nie dzieje, nie spadają ani nie rosną. Co do silniczka to posiadam 1.8i
_________________
Roverek sprzedany :/
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 20:01   

Najprawdopodobniej gazownik źle się podpiął pod fabryczną instalację samochodu. Spróbuj na początek wyjąć bezpiecznik (moga być dwa) od gazu i zobacz czy się poprawiło. Wyjęcie owych bezpieczników nie spowoduje utraty pamięci komputera gazowego, więc możesz śmiało to zrobić. Bezpieczniki powinny znajdować się gdzieś na widoku, najprawdopodobniej w okolicy akumulatora
 
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 15:35   

Wyjęcie bezpieczników niestety nic nie daje. Wyjąłem bezpiecznik od gazu jak i od pamięci ECU :neutral:
_________________
Roverek sprzedany :/
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 20:48   

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, chodziło mi o to, abyś wyjął bezpieczniki od gazu, zapalił samochód (na benzynie) i zobaczył czy dalej obrotomierz wariuje (na wyciągniętych bezpiecznikach LPG). Jeżeli ty wyjąłeś bezpieczniki, a następnie je włożyłeś i zapaliłeś samochód to poprawy nie ma się co spodziewać.
 
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 08:34   

Już teraz Tomek1212 rozumiem. Zrobiłem tak jak radziłeś ale niestety nic z tego. Strzałka obrotów dalej za wysoko.
_________________
Roverek sprzedany :/
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 10:48   

Czyli wynika z tego, że coś jest zdrowo namieszane w instalacji.
 
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 13:21   

Poza tymi obrotami to z instalacją jest wszystko wporządku. Jeździ się dobrze, nie szarpie itp. Muszę tylko jakoś gazownikowi udowodnić że to jednak jego wina. Dlaczego mam teraz szukać mechaników na własną rękę i płacić jak to on coś popsuł?
_________________
Roverek sprzedany :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Problem z obrotami
TipToe Rover serii 600, Honda Accord 9 Sro Paź 01, 2008 19:51
oparek
Brak nowych postów [R600] problem z obrotami
puhacz Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Sie 14, 2013 09:35
KW20061991
Brak nowych postów [R600] W rodzinie problem z obrotami
latajacy_mike Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Maj 09, 2009 20:50
latajacy_mike
Brak nowych postów [R600] Problem z obrotami i przyśpieszaniem
PopaY Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Lip 22, 2012 20:49
kadzaf
Brak nowych postów [R600] Problem z obrotami podczs jazdy
jacol80 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Lip 25, 2010 15:48
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink