Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
panowei moje webasto nie chodzi ale od paru dni wlacza sie tak jakby dmuchawa webasto brzeczy kiedys o tym pisalem
dzieje sie to gdy otwieram auto z kluczyka i gdy je zamykam czasem jak stane i zostawi kluczyk w statyjce tylko włożony np. stacji ide zaplacic wracam otwieram drzwi webasto zaczyna dmuchac jakis wiatrak oczywiscie chodzi tak z 0,5-1 min
normalnie sie nie załancza gdy odpalam auto ono dlej sobie tam dmucha zadnej reakcji
czy ktos sobie już z tym poradził
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 10, 2011 15:48, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 17:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a wentylator to raczej mi nie chodzi bo nigdy jeszce nie widziałem aby pracował widac go przez gril i czy wlacze klime odmrazanie szyb to sie nie kreci
napisz mi odrazy co za bespieczniki najpierw sprawdzic od tego wiatraka gdzie
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 18:05
Nie wiem jak sprawdzić przekaźniki. Chyba miernikiem można.
Przekaźniki znajdują się w obudowie wentylatora. Trzeba zdjąć zderzak. Zobacz najpierw czy nie masz rezystora na wentylatorze. Będzie go widać przez grill z przodu. Jak jest to go sprawdzisz miernikiem.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 18:08
Bezpieczniki opisane są na klapce. Jak się wentylator nie kręci to raczej nie jest wina przekaźnika. Poproś elektryka niech sprawdzi.
Czy jak włączysz klimę to w ogóle się nie uruchamia?
nie nigdy jeszce sie nie krecil temperatura i cala reszta wydaje sie byc ok
myslaem ze jak zrobi sie cieplo to on dopiero opowinien sie włanczac
bespiecznik jest ok ale te z boku wieksze nie maja nic do rzeczy i pod scchowiem bespieczniki bo cos mi brzeczy tam jak przekrecam kluczyk w okolicach schowka
Ostatnio zmieniony przez witia24 Nie Mar 14, 2010 18:14, w całości zmieniany 1 raz
puścić przez przekaźnik prąd, jak stuka w przekaźniku przy stykaniu ze źródłem prądu to znaczy, że przekaźnik jest OK i spełnia swoją, powinność.
witia24, najczęstszą przyczyną niedziałającego wentylatora chłodnicy jest tak jak pisał kolega apples uszkodzony rezystor (ale wtedy wentylator kręciłby na najwyższym biegu) oraz wytarte szczotki w silniczku, lub uszkodzony cały silniczek. Sprawdź jeszcze, czy przed lewym przednim nadkolem gdzieś przy złączkach/kostkach elektrycznych nie jest przetarty kabel zasilający wentylator (u mnie się tak działo)
Co się tyczy webasta to radzę je odłączyć od zasilania, bo przed uruchomieniem silnika nie powinno gwizdać, po wyłączeniu silnika dmucha jeszcze z pół minuty, ale nie przed. Jeśli się tak dzieje to radzę jechać do dobrego elektryka lub do serwisu webasto, sam nic nie zrobisz, to jest jakaś grubsza usterka moim zdaniem...
[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 20:09 ]
witia24 napisał/a:
cos mi brzeczy tam jak przekrecam kluczyk w okolicach schowka
otwiera się lub zamyka się klapa do wewnętrznego obiegu powietrza. Tak ma być.
[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 20:16 ]
witia24 napisał/a:
Będzie go widać przez grill z przodu. Jak jest to go sprawdzisz miernikiem.
to juz dlamnie ciemna magia
wrzucam zapożyczone zdjęcie umiejscowienia rezystora, który można zobaczyć bez zdejmowania zderzaka (innego zdjęcia nie znalazłem)
Sprawdź jeszcze, czy przed lewym przednim nadkolem gdzieś przy złączkach/kostkach elektrycznych nie jest przetarty kabel zasilający wentylator (u mnie się tak działo)
powiedz gdzie dokladnie pod maska kolo lampy czy musze zdjac nadkole czy dojde od gory
nie pod maską, od góry nie dojdziesz do kostek elektrycznych, musisz zajrzeć pod samochód i odkręcić taką trójkątną zaślepkę znajdującą się na wysokości kierunkowskazu, przykręcana do zderzaka od spodu i do nadkola na samym rogu pod zderzakiem. Tamtędy zajrzysz co i jak. Są tam dwie czarne duże kostki od wentylatora i jedna mała szara od kierunkowskazów i tych tam czujników naczepianych które nie dotyczą tematu
można teoretycznie, ale w lato to ja bym się bał, ten silnik jest ciężko przegrzać, ale musisz na rzecz jazdy bez wentylatora zrezygnować z klimy bo można układ uszkodzić
ja wlacze czasem ale czy dzial niewiem bo na zewnacz zimno
schodzisz na LO wyłączasz ECON i słuchasz z prawej strony czy się załącza sprężarka (takie stuknięcie i głośniejsza praca) oraz czy cieńsza metalowa rurka pod maską z prawej strony robi się ciepła a potem gorąca, jeśli tak to jeździj na włączonym ECON do puki nie naprawisz wentylatora
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum