Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 1,6 LPG 99r] problemy z pracą silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:36
[R416 1,6 LPG 99r] problemy z pracą silnika
Autor Wiadomość
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Nie Sie 02, 2009 11:55   [R416 1,6 LPG 99r] problemy z pracą silnika

witam

Zakupiłem własnie [R416 1,6 LPG z 99r]. Poprzedni właściciel sprowadził go z instalacją gazową. Zaczęły się problemy. Samochód mma przebieg 192 tys, przy 191 tys. poprzedni właściciel wymienił kable napięcia, świece, filtr powietrza, termostat.
Podczas jazdy na LPG przy obrotach 2000-2200 samochodem zaczyna szarpać, obroty spadają i silnik gaśnie. Ponowne uruchomienie silnika powoduje skok obrotów do 1800 i spadek do zera. :beczy: Po kolejnej próbie silnik zapala i samochodem udaję się ruszyć. Podobnie dzieje się podczas jazdy na benzynie. Na jałowym biegu, po przejechaniu odcinka kilkuset metrów obroty utrzymują się na poziomie 1800-2000. Podczas pierwszego uruchomienia silnika oboroty trzymają się ładnie na poziomie 900.
Prosze o radę czego mam szukać i co może być przyczyną takiego zachowania silnika.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 02, 2009 11:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 10:04   

Wieszanie się obrotów, to najczęściej wina zabrudzonego silniczka krokowego, lub przepustnicy...

A co do szarpania... Jasteś pewien że z układem zapłonowym jest wszystko OK?
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 10:45   

wydaje się że jest oka - sprawdzę i układ zapłonowy i silniczek
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 11:29   

Co do szarpania, może też dziać się coś z cewką, albo z czujnikiem PWK, to dziadwsstwo lubi czasem wariować... :roll:

Przyjżyj się połączeniom do cewki, może przutarty jest jakić kabel WN. Odkręć kopułkę, wyczyść...
Co do wieszania obrotów, to najlepiej przyjżeć się Krokowcowi i przepystnicy :hmm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 13:00   

wiem że temat stary ale cały czas sytuacja powtarza się - samochód zachowuje się normalnie ale po osiągnięciu przez wskazówkę temp połowy zakresu silnik szarpie i gaśnie. wymieniłem kable WN, świece, przepustnicę, czujnik położenia wału, przyszła zima więc problem się nie pojawiał(po prostu było za zimno) :mrgreen: ale w ostatim czasie znowu to samo. byłem u gościa który zajmuje się diagnostyką i stwierdził że mój model nie posiada gniazda diagnostycznego :evil: Pomysly mi się już kończą. Co można jeszcze sprawdzić ?
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 08:40   

może jest coś nie tak z czujnikiem temperatury wody dla kompa, lub z sondą lambda...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
lukas-g15 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 45
Skąd: Janowice/Lublin

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:18   

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie ma złącza diagnostycznego, pewnie nie umiał znaleźć. A co do szarpania to miałem podobne objawy ale tylko na gazie, po regulacji instalcji LPG problemy ustały a po około 3 miesiącach znowu się pojawiły. Ostatnio miałem legalizacje butli gazowej, porządnie ją wyczyścili i przestało szarpać.
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 16:54   

lukasz27 napisał/a:
yłem u gościa który zajmuje się diagnostyką i stwierdził że mój model nie posiada gniazda diagnostycznego
Oczywiście, że ma. Tyle tylko, że ten spec pewnie nie miał komputera T4. :wink:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 09:21   

Co do szarpania tylko na gazie, najpewniej siadają świece. Ich koniec najpierw zaważyć można wlaśnie na gazie, ponieważ mieszankę gazowo-powietrzną trudniej zapalić, niż paliwowo-powietrzną.
:wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 13:01   

spróbuję jeszcze poszukac w okolicach Częstochowy jakiegoś speca z T4 :/ i dam znać co udało się ustalić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Nierówna praca silnika po HGF???
oneu2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Lis 26, 2007 23:44
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Dziwna praca silnika
chrzanek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lut 15, 2008 09:50
giewu
Brak nowych postów [R416+BRC] Nierówna praca silnika
wpietruszewski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Gru 06, 2010 19:18
wpietruszewski
Brak nowych postów [R416] Problem z pracą silnika
silnik nierówno pracuje
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 25, 2008 12:40
piter34
Brak nowych postów [R416] Głośna praca silnika
wiktorio0001 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Maj 02, 2007 18:51
krzych1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink