Wysłany: Czw Mar 18, 2010 13:29 [R420DI '96] Camshaft carrier
Witam
Chodzi o tą część oznaczoną jako 4 o nazwie Camshaft Carrier
Jak to zdjąć bo leci mi olej z pod tego?
Czy wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i bez konieczności rozpinania rozrządu wykręcić to i czymś uszczelnić?
a może by to tylko dokręcić tylko jakim momentem?
na drugim rysunku jest chyba napisany moment z jakim się to dokręca 11nm, mam rację?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 18, 2010 13:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przyglądając się temu rysunkowi wygląda na to, iż jest to część którą jest od góry zblokowany wałek rozrządu, a co za tym idzie jeśli to odkręcisz to wałek zostanie Ci w ręce (no chyba że paski oba go przytrzymają - ale za to głowy nie dam).
filo dzięki bo ja nawet nie widziałem pod jakim kątem mam szukać tego na forum
no to trzeba wszystko rozbierać, mechanik na mnie trochę zarobi
wczoraj jeszcze raz sprawdziłem ten wyciek, olej stoi pod kolektorem dolotowym jakby ktoś rozlał ale tylko w jednym miejscu dokładnie na środku a w innych miejscach poci się
warto przy tym zabiegu wymienić uszczelniacze zaworów? bo uszczelniacze wałka i wszelkie uszczelki to wiem że musowo
jaki mam kupić uszczelniacz wału bo są przednie i tylne?
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1267 http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1372
Wałek rozrządu niestety trzeba całkiem zdemontować ponieważ po obu stronach jest taki blaszane kołnierze pod którymi są śruby trzymające się połówki głowicy które nachodzą na wałek.
Ja uszczelniacza na wale nie wymieniłem bo nie mogliśmy odkręcić koła bez blokowania silnika a żeby zablokować trzeba by wyjąć rozrusznik. Jeśli chcesz z tym walczyć to potrzebujesz uszczelniacz na przód wału (ten tańszy).
Jordan87 dzięki za odpowiedź
wszystko przeliczyłem i na częściach oryginalnych wychodzi mi około 400zł (uszczelka w płynie Reinz, uszczelniacze wałka, uszczelniacz wału, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka kolektora dol/wyd, sam pasek rozrządu bez rolek bo wszystko było wymieniane 20.000km temu a pasek był już zdejmowany więc też nie będę ryzykował i go wymienię) plus nie wiem ile robota, pewnie ze 300zł
nie będę brał zamienników bo patrzyłem że mała różnica a już się zawiodłem na zamienniku uszczelniacza wałka rozrządu
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Mar 20, 2010 13:33
A będziesz wymieniał uszczelniacze zaworowe?
Skoro i tak wałek będzie na wierzchu to wystarczy tylko magnesem szklanki wyjąć i zawory masz na wierzchu.
Przykręcasz koło pasowe wału korbowego.
Jak wał jest zblokowany to pierwszy tłok od strony napędu rozrządu jest w górnym martwym punkcie.
Wtedy możesz rozpiąć zawory na 1 i 4 cylindrze bo naciskając na sprężynę w celu ściągnięcia blokady zawór oprze się o tłok i nie wpadnie do cylindra (jest tak możliwość jeśli prowadnice zaworów są już styrane).
Wymieniasz uszczelniacze i składasz zawory do kupy.
Następnie wyciągasz blokadę wału i obracasz wał o 180*.
Wtedy 2 i 3 tłok masz w GMP ale wtedy nie masz możliwości założenia blokady wału korbowego.
Wymieniasz uszczelniacze na 2 i 3 cylindrze i po krzyku.
Warto je wymienić skoro i tak masz do nich dostęp...
A co do szklanek (hydrauliczne popychacze) to wymocz je w benzynie na noc.
Na drugi dzień strzykawką z igłą wlewaj benzynę przez boczny otwór w szklance aż do zacznie z nich wylewać się czysta benzyna.
Wypłukasz osad i syf z środka.
I sprawdź czy są dobre.
Powinno dać się wcisnąć ten "cycek" co w nich jest od spodu na jakiś 1 mm i powinien wrócić do góry .
Palcem może być ciężko ale trzonkiem od młotka powinno iść.
filo nie będę robił uszczelniaczy ale nie chodzi tu o kasę tylko o to żeby mechanik przy tym czegoś nie spartolił a jak go znam to pewnie by nie poszło gładko
a tak w ogóle 350zł za tą robotę to dużo czy mało?
nie dziękuję
wiesz może co tam tak błyszczy na środku pod kolektorem dolotowym w okolicach tej połówki głowicy?
ja myślałem że to kropla oleju a dzisiaj w 600 sdi sprawdzałem i ma to samo, dziwne
a dałbym łapę obciąć że to olej choć teraz pewnie nie miałbym ręki
ciężko mi jest to wytłumaczyć ale jest to dokładnie na środku w tej luce między kolektorem dolotowym a głowicą, wyglądało jak kropla oleju ale jak dzisiaj zobaczyłem w 600-tce to ma to samo, czy to jakaś podkładka czy coś
jest tam ciężki dostęp więc musiałbym zwalić dolot by zrobić ci fotki
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Mar 22, 2010 12:58, w całości zmieniany 1 raz
wczoraj odkręciłem połowę kolektora dolotowego, na środku pod nim jest jakieś wgłębienie, kanalik na około 5mm i tam właśnie stoi olej a dodatkowo mam pękniętą obudowę rozrządu i jest tam trochę mokro bo akurat spod tej połówki głowicy tam leci
sorry nie dało rady zrobić fotek bo nie wychodziły
no nic, zamawiam części od Tomiego i po świętach na warsztat no i muszę kupić drugą osłonę rozrządu
czy te śruby połówki głowicy powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym czy to nie ma sensu bo np. śruby mogą być wyciągnięte?
śruby od pokrywy zaworów przechodzą przez tą połówkę głowicy i sięgają do tej dolnej części głowicy przykręconej do bloku silnika?
czy te śruby połówki głowicy powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym czy to nie ma sensu bo np. śruby mogą być wyciągnięte?
śruby od pokrywy zaworów przechodzą przez tą połówkę głowicy i sięgają do tej dolnej części głowicy przykręconej do bloku silnika?
Jeśli ma się klucz dynamometryczny w takim zakresie to jak najbardziej należało by nim dokręcić, jeśli nie to pozostaje dokręcać na wyczucie (z umierem)
Śruby pokrywy wkręcają się w głowicę (przez połówkę tylko przechodzą).
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 09:58
Zarowno śruby połówki jak i pokrywy zaworów dokręcało się momentem 11 Nm o ile dobrze pamietam. Ale nie jestem pewien, czy śruby pokrywy przechodzą przez połówke na wylot, aż do głowicy. Z kluczem dynamometrycznym uważaj jeśli jest na długim ramieniu bo możesz przekręcić i zerwać gwint w połówce...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum