Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 SDI 1998] zapowietrza się?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:12
[R400 SDI 1998] zapowietrza się?
Autor Wiadomość
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 01:23   [R400 SDI 1998] zapowietrza się?

hey.. sprawdźcie proszę u siebie.. mam problemy z odpalaniem jak silnik jest zimny no i po kolei robię co się da. Jedną z rzeczy była ostatnio wymiana pompki ręcznej paliwa, bo wydawało mi się że trochę się zapowietrza. Wymieniłem na nówkę, pompuje i trzyma elegancko, ale po kilku - kilkunastu kilometrach przejechanych popuszczam śrubę, pompuję i zawsze powietrza trochę na filtrze paliwa JEST ;-(

czy Wy też tak macie? proszę o sprawdzenie tych którzy nie mają problemów z odpaleniem swojego D / Di
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 16, 2010 01:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 08:23   

damiansz napisał/a:
popuszczam śrubę, pompuję i zawsze powietrza trochę na filtrze paliwa JEST ;-(

mi za czwartym, piątym razem całkowicie się odpowietrzył a też co popuszczałem śrubę to syczało a teraz już jest dobrze
w końcu powietrze wyleci także bądź cierpliwy i nie denerwuj się :wink:
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 21:26   nadal ciężko odpala

ok, będę cierpliwie go odpowietrzał codziennie. ale nadal mi się wydaję że to NIE tym spowodowane jest cięzkie odpalanie. bo nawet wieczorem gdy odpowietrzyłem, zapaliłem - dałem mu pochodzić, odpowietrzyłem i tak w kółko aż nie było powietrza i rano chciałem odpalić to znów było ciężko.

Zrobione:
- Kąt mam + 3,5 stopnia, mechanik mówił żeby tego się nie czepiać.
- Pompa wtrysków zregenerowana, więc jest jak nówka.
- przekaźnik świec nowy, nawet mam dwa i też nic nie dało.
- gruszka wymieniona

Do zrobienia:
- wymiana świec na nowe (stare były testowane w okolicach grudnia i były OK)
- sprawdzenie rozrządu, może trzeba go delikatnie przestawić
- użytkownik Kamax_19 pisał kiedyś: "pompa paliwowa nie trzymała ciśnienia i paliwo wracało do baku i trzeba było długo kręcić żeby zassał. Koszt naprawy 100zł Nie wiem co zrobił ale pali na "dotyk""
- sprawdzenie kompresji
- sprawdzenie czy nie ma nieszczelności w układzie paliwowym (tylko jak?)

BTW. myślalem też o czujniku położenia wału, ale to raczej odpada, bo czy zimno czy cieplej na zewnątrz to tak samo ciężko odpala.

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 21:12 ]
szoso420 napisał/a:
damiansz napisał/a:
popuszczam śrubę, pompuję i zawsze powietrza trochę na filtrze paliwa JEST ;-(

mi za czwartym, piątym razem całkowicie się odpowietrzył a też co popuszczałem śrubę to syczało a teraz już jest dobrze
w końcu powietrze wyleci także bądź cierpliwy i nie denerwuj się :wink:


Niestety.. po wymianie gruszki odpowietrzałem min 5-6 razy, a teraz we wtorek 2 razy, wczoraj, dziś i za każdym razem jest nowe powietrze, mniej więcej taka sama ilość dość spora.

Byłem tez u mechanika, sprawdziłem świece - wszystkie są w porządku, więc mogę je wykluczyć. Sprawdziliśmy też czy idzie do nich prąd, i czy idzie do nich podgrzewanie po przekręceniu zapłonu - wszystko jest OK.

Mechanik mówił że mogą to być lejące wtryski - co Wy na to?

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 21:25 ]
Jeszcze jedna sprawa, przy pompie jest coś takiego, co mam całe mokre (pompa przypominam że jest regenerowana 2 miesiące temu) i boję się że tamtędy albo ucieka paliwo albo mi się powietrze dostacje.. pytanie tylko - co to jest?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 21:39   

damiansz napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa, przy pompie jest coś takiego, co mam całe mokre (pompa przypominam że jest regenerowana 2 miesiące temu) i boję się że tamtędy albo ucieka paliwo albo mi się powietrze dostacje.. pytanie tylko - co to jest?

...skoro ją regenerował- wal do niego i reklamuj, a on niech Cię nie próbuje naciągać na kolejny wydatek z ,,lejącymi wtryskami'' tylko niech pompę doprowadzi do ładu :taa:
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 21:42   

o lejących wtryskach mówił mi inny mechanik, taki lokalny.. ;-)
regeneracją pompy zajmował się niby profesjonalny pompiarz..

a nie wiesz co to jest to co wskazałem na zdjęciu?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 21:45   

damiansz napisał/a:
o lejących wtryskach mówił mi inny mechanik, taki lokalny.. ;-)
regeneracją pompy zajmował się niby profesjonalny pompiarz..

a nie wiesz co to jest to co wskazałem na zdjęciu?

...wg mnie skoro pompa mokra- tu może być przyczyna, a co to jest niestety nie wiem- ja mam pompę VP-30 :bezradny:
 
 
pablom1978 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 46
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 08:29   

Wydaje mi się, że jest to zawór odcinający dopływ paliwa. Po wyłączeniu zapłonu przestaje płynąć prąd przez ten cienki kabelek i blokowany jest dopływ paliwa. Kiedyś wykręcałem go u siebie, ma on w środku taki mały filterek, który czasami może być zabrudzony. Dokręć go mocniej, z wyczuciem. Być może wytworzone ciśnienie wyrzuca paliwo na zewnątrz lub też łapie lewe powietrze i dlatego masz problem z odpaleniem. Wyczyść też mocowanie tego kabelka. Dokręć też mocniej ten zawór przelotowy, na którym znajduje się przewód doprowadzający ON. Jest on mokry, przez nieszczelność może być zasysane lewe powietrze. Dokręć tę śrubę przy pompie i przy wężu turbo.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 19, 2010 14:24   

pablom1978 napisał/a:
Wydaje mi się, że jest to zawór odcinający dopływ paliwa

dobrze ci się wydaje, jest to elektrozawór :smile:
pablom1978 napisał/a:
Dokręć też mocniej ten zawór przelotowy, na którym znajduje się przewód doprowadzający ON

jeśli mówisz o tym zaworku widocznym na zdjęciu po lewej to jest to powrót paliwa do zbiornika, miałem tam nieszczelność i przez to dłużej mi kręcił bo łapał powietrze
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 15:30   

Może ktoś napisać jak sprawdzić czy jest nieszczelność w ukł. paliwowym, tj. czy łapie powietrze?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 19, 2010 15:35   

Mixtated napisał/a:
Może ktoś napisać jak sprawdzić czy jest nieszczelność w ukł. paliwowym, tj. czy łapie powietrze?

Mix ja miałem założony przezroczysty przewód na powrocie na tym odcinku od pompy do metalowej rurki która idzie dalej do zbiornika i widziałem przez niego bąbelki powietrza
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 16:29   

szoso420 napisał/a:
Mix ja miałem założony przezroczysty przewód na powrocie na tym odcinku od pompy do metalowej rurki która idzie dalej do zbiornika i widziałem przez niego bąbelki powietrza


A gdzie można kupić taki przewód? Podejdzie (tymczasowo) akwarystyczny? Ostatnio kupiłem 0,5m przewodu Gates'a (22PLN za metr), ale nie przeźroczystego. Miałem wymienić odcinek wchodzący na pompie, ale po przesunięciu króćca, przewód już nie jest naprężony, więc nie wymieniałem...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 19, 2010 16:40   

ja kupiłem przezroczysty paliwowy w sklepie z częściami bez problemu
Mixtated napisał/a:
Podejdzie (tymczasowo) akwarystyczny?

nie wiem, jeśli będzie delikatny to go przetniesz opaską
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 17:10   

szoso420 napisał/a:
Mixtated napisał/a:
Może ktoś napisać jak sprawdzić czy jest nieszczelność w ukł. paliwowym, tj. czy łapie powietrze?

Mix ja miałem założony przezroczysty przewód na powrocie na tym odcinku od pompy do metalowej rurki która idzie dalej do zbiornika i widziałem przez niego bąbelki powietrza


czy usunąłeś już to zapowietrzanie? co było przyczyną? czy już nie ma tych bąbelków powietrza?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 20, 2010 17:22   

damiansz napisał/a:
czy usunąłeś już to zapowietrzanie? co było przyczyną? czy już nie ma tych bąbelków powietrza?

była dziura w przewodzie pod opaską, teraz mam czarny przewód paliwowy więc nic już nie widać ale się odpowietrzył
u Ciebie trzeba uszczelnić ten zaworek powrotu i elektrozawór i powinno być już ok bo pewnie łapie tam powietrze jak już ktoś wcześniej wspomniał
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 20:16   

witajcie.. pompa i elektrozawór były mokre ale nie od oleju napędowego tylko od oleju silnikowego ;-( elektrozawór i zawór powrotu są dokręcone na maxa...
Przewód na powrocie na tym odcinku od pompy do metalowej rurki która idzie dalej do zbiornika również jest szczelny.

szoso420 lub ktoś inny kto ma Di lub D i mu dobrze odpala, sprawdź proszę poprostu czy jak popuścisz śrubę odpowietrzającą na filtrze paliwa to czy będziesz miał trochę powietrza..

chodzi mi o to żeby sprawdzić czy jest to normalne że jest tam powietrze po przejechaniu kilku / kilkunastu km.
bo tak to będziemy się doszukiwać zapowietrzania nie wiedząc czy faktycznie się zapowietrza..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 25, 2010 20:25   

damiansz napisał/a:
pompa i elektrozawór były mokre ale nie od oleju napędowego tylko od oleju silnikowego

a skąd ten olej się tam wziął?
damiansz napisał/a:
szoso420 lub ktoś inny kto ma Di lub D i mu dobrze odpala, sprawdź proszę poprostu czy jak popuścisz śrubę odpowietrzającą na filtrze paliwa to czy będziesz miał trochę powietrza..

spoko, jutro mogę to sprawdzić
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 20:37   

szoso420 napisał/a:
damiansz napisał/a:
pompa i elektrozawór były mokre ale nie od oleju napędowego tylko od oleju silnikowego

a skąd ten olej się tam wziął?


też się właśnie nad tym zastanawiam.. wyczyściłem dzisiaj wszystko, podokręcałem zaciski na tych wężach grubych i będę obserwował.

szoso420 napisał/a:

spoko, jutro mogę to sprawdzić


dzięki z góry i czekam na wiadomość.. ;-)
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 22:19   

damiansz napisał/a:
szoso420 lub ktoś inny kto ma Di lub D i mu dobrze odpala, sprawdź proszę poprostu czy jak popuścisz śrubę odpowietrzającą na filtrze paliwa to czy będziesz miał trochę powietrza..

...szoso nie musisz się trudzić- jak popuścisz śrubkę na filtrze i pompniesz gruchą powinno być same paliwo- żadnego powietrza, ani nawet bąbelków- mówimy o niezapowietrzonym układzie- tak jest u mnie bynajmniej :taa:
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 22:22   

Jugol napisał/a:
damiansz napisał/a:
szoso420 lub ktoś inny kto ma Di lub D i mu dobrze odpala, sprawdź proszę poprostu czy jak popuścisz śrubę odpowietrzającą na filtrze paliwa to czy będziesz miał trochę powietrza..

...szoso nie musisz się trudzić- jak popuścisz śrubkę na filtrze i pompniesz gruchą powinno być same paliwo- żadnego powietrza, ani nawet bąbelków- mówimy o niezapowietrzonym układzie- tak jest u mnie bynajmniej :taa:


kiedy ostatnio odpowietrzałeś (np. przy wymianie filtra paliwa) a kiedy sprawdzałeś co leci popuszczając śrubę?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 22:27   

...
damiansz napisał/a:
kiedy ostatnio odpowietrzałeś (np. przy wymianie filtra paliwa) a kiedy sprawdzałeś co leci popuszczając śrubę?

...przy wymianie filtra przed zimą, i zimą jak mnie gdzieś paliwo przymarzło na przewodach- i leciał ON

[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 22:27 ]
...damiansz- tam nie ma prawa być powietrza- to filtr paliwa w końcu, a nie powietrza :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Wyrzuca płyn i zapowietrza układ
greg-si Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 39 Pon Lis 01, 2010 18:13
ArekL
Brak nowych postów [R400 SDI 1998] wentylator chłodnicy
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sob Cze 12, 2010 19:29
bizon
Brak nowych postów [R400]rok 1998 Nawiew, klima - 2.0 SDi
Czyli problemy problemu problemy
Drill Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 31, 2010 11:51
Haidi
Brak nowych postów [R400 SDI 1998] jak zresetować komputer?
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sro Cze 16, 2010 14:41
TrAViShOn
Brak nowych postów [R400 SDI 1998] wymiana turbiny / turbosprężarki
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Cze 10, 2010 12:41
damiansz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink