Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Porady odnośnie silnika i lakieru
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Porady odnośnie silnika i lakieru
Autor Wiadomość
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 18:29   [R75] Porady odnośnie silnika i lakieru
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Powitac,

Zaczne od poczatku: moj R75 jest na sprzedaz z blachego powodu jakim jest przebieg. Jestem za granica i co 2 tygodnie zjezdzam do Krk na uczelnie i szkoda mi nabijac dodatkowych km a jest ich juz 256kkm. No i tata zamierza kupic cos na przejazdy od czasu do czasu i z racji upodobania sobie R75 szukalismy czegos nowszego.
Znalezlismy ogloszenie i niby wszystko pieknie ale szkoda w PL kupowac autko sprowadzone z FR bedac wlasnie we FR... i zaczalem przegladac ogloszenia w internecie i znalazlem takie ogloszenie :) Co dziwne zdjecia sa te same i wychodzi ze ten R75 jest 15km od miejsca obecnego zamieszkania! Swoja droga dziwne jest postepowanie komisu ktory pisze ze ma samochod ktorego fizycznie nie ma i wychodzi ze nawet go na zywo nie widzial.

Przechodze do sedna sprawy. W silniku cos grzechocze po zapaleniu i zwieksza sie z obrotami. Dzwiek pochodzi gdzies z czegos miedzy akumulatorem a silnikiem i domyslam sie ze to VIS. Jesli tak to ile moze kosztowac jego naprawienie?
Co do reszty to silnik pali, skrzynia dziala fajnie (tak mi sie wydaje, nie mam doswiadczenia z automatem w R75) wszystkie szyby, lusterka, fotele, szyberdach i inne bajery dzialaja.

No i pozostal ¨PIĘKNY KOLOR¨ ktory jest... oplakany. Zderzaki poobdzierane, na drzwiach widac lekkie zakrzywienia swiatla i odpryski czyli byly lekko stukane pewnie przez drzwi sasiednich aut, maska ma ryski dosc glebokie... ogolnie amochod do lakierowania - zastrzezen nie mam tylko do dachu i klapy bagaznika :d I kolejne pytanie - ile moze kosztowac takie lakierowanie?

Aha, i czy problem bedzie z takim grillem bo ten jest poprzykrecany na wkretach i ma wszystkie uchwyty wraz z dolna kratka polamane.

Ogolnie sadze ze nawet po lakierowaniu, naprawie VIS, czyszczeniu wnetrza cenowo i tak bedzie bardzo konkurencyjny i podobnymi R75 ale chcialbym wiedziec na jakie koszty mam sie ewentualnie przygotowac?

Z gory dziekuje za wszystkie rady i przepraszam za brak polskich znakow
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 20, 2010 18:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 19:47   

Dam-Kam napisał/a:
domyslam sie ze to VIS. Jesli tak to ile moze kosztowac jego naprawienie?
nie koniecznie , ale jak VIS, to tylko wymiana kolektora na nowy lub używany.
Dam-Kam napisał/a:
skrzynia dziala fajnie
trzeba przejechać z 20 km, żeby sprawdzać skrzynie bo musi być rozgrzana.

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 19:47 ]
przy tym przebiegu trzeba się liczyć jeszcze ( jeśli nie było robione ) z wymianą rozrządu ( z pompą wody ) , płynów eksploatacyjnych ,filtrów szczotki rozrusznika ( b. ważne przy automacie), świece , naprawa wentylatora,wymiana tarcz i klocków, pasek wielorowkowy, olej w skrzyni automatycznej . Koszt tego wszystkiego to co najmniej 4 tyś. Malowanie to następne 4-5 tyś.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 20:37   

SeniorA napisał/a:
nie koniecznie , ale jak VIS, to tylko wymiana kolektora na nowy lub używany.
a jak nie VIS to co to moze byc? No i ile kosztuje uzywany kolektor i gdzie takie cudo mozna dostac?
SeniorA napisał/a:
trzeba przejechać z 20 km, żeby sprawdzać skrzynie bo musi być rozgrzana.
no ja przejechalem gora 5km... no ale przy takim przebiegu chyba o skrzynie moge byc spokojny prawda ;> ;)

Co do reszty rzeczy to zdaje sobie sprawe z rozrzadu itd. i to juz jako tako przeliczylem. Wentylator sie kreci bynajmniej co jakis czas sie wlaczal i chodzil jakby mial odleciec :lol:

SeniorA, na co jeszcze ewentualnie zwrocic uwage?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 21:23   

dobrze sprawdź skrzynię biegów, układ chłodzenia ( podczas jazdy p.7.0 testu komputera , w jaki zakresie zmienia się temperatura ) .Dobrze by było sprawdźić czy zapisy w książce serwisowej są prawdziwe i co było robione , przebieg na T4
Dam-Kam napisał/a:
No i ile kosztuje uzywany kolektor i gdzie takie cudo mozna dostac?
Dam-Kam napisał/a:
a jak nie VIS to co to moze byc?
np. rozrząd, zawór,tłok ,panewka , za mało jest info o tym , ale najlepiej jak się słyszy.
Dam-Kam napisał/a:
No i ile kosztuje uzywany kolektor i gdzie takie cudo mozna dostac?
Sprawdź na Allegro, ebayu ( kilkaset zł. )
Dam-Kam, najważniejszy jest silnik i automat, reszta to nie problem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 21:31   

Dam-Kam napisał/a:
a jak nie VIS to co to moze byc? No i ile kosztuje uzywany kolektor i gdzie takie cudo mozna dostac?

Z ostatnich info od TOMIEGO nowy kolektor coś koło 4k zł. Z Land Rovera nie pasuję bo jest całkiem inna przepustnica. Używek nie ma sensu zakładać bo i tak zaraz padnie-żywotność nowego kolektora 60k-100k km. Raczej będzie to VIS ale ciężko powiedzieć cokolwiek nie słysząc na żywo. Powinno być takie grzechotanie jak byś nasypał nakrętek do kolektora. W tym lub przyszłym tyg będę wiedział czy uda się naprawiać te kolektory bo poprzedni patent nie do końca zdał egzamin.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 21:45   

SeniorA napisał/a:
najważniejszy jest silnik i automat, reszta to nie problem.
hehe, doslownie przed 5min. powiedzialem do taty ¨gdyby nie ten silnik...¨ :lol: i o to sie rozchodzi, lakier to nie problem ale nie chcialbym wymieniac silnika.

Zukowaty napisał/a:
Powinno być takie grzechotanie jak byś nasypał nakrętek do kolektora
dokladnie taki dzwiek, jest, nawet to nagralem tylko kurcze nie mam jak tego przerzucic na lapka ale zaraz cos pomysle.

W punkcie 14.1 by blad bE8800 - co on moze oznaczac? Poza tym nie byo innych bledow, w klimie rowniez
 
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 21:54   

wedlug tego co znalazlem na angielskim forum to be8800 to blad, ktory czesto sie pojawia i nie ma znaczenia

http://www.the75andztclub...hread.php?t=626
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 20, 2010 22:05   

pajda :ok:

LINK do tego dzwieku :roll:
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 20, 2010 22:50   

to diesel jest???
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 08:09   

taaa... V6 :lol: nie, komorka to poprostu spotegowala, naprawde tego tak nie slychac. Jak zapalilem silnik to pierwsze wrazenie bylo takie ze to tlucze sie oslona termiczna na wydechu. Dopiero po otwarciu maski wyszlo ze to cos w silniku.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 09:11   

żart oczywiście ;) tak może stukać VIS, ale pewny nie jestem... może jeden z samoregulatorów stuka??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 09:36   

wiem, dlatego zazartowalem ze V6 :mrgreen:
Markzo napisał/a:
może jeden z samoregulatorów stuka
rozwin... jaki samoregulator? Od czasow golfa III nie mialem do czynienia z benzyniakami i nie jestem na biezaco z ta technologia :wink:
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 10:25   

samoregulator od zaworów ;) są 24 zawory i 24 samoregulatory, może któryś się spsuł? nie jest to nic groźnego ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 13:50   

jak szybko tak nagle! Wczoraj ogladalismy i prawie go kupilismy bo ¨prawdopodobnie¨ i tak warto a dzisiaj dalismy sobie raczej z nim spokoj. Kurde kupic auto i od razu odstawic go do naprawy zarowno mechanicznej i lakierniczej... odrobine bez sensu :wink:
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 14:27   

ciężko powiedzieć przez neta nie słysząc silnika.. a jak jechał? 180KM nawet z automatem robi przecią niesłychany, mój kręci 8,3s do 100km/h (licznikowych) i naprawde czuć pałera ;) jak skrzynia działa? jak jest but i płynnie działa to bym jednak wziął ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 14:56   

Dam-Kam napisał/a:
jak szybko tak nagle
wprawdzie nie ma reguły, ale i na VIS za wcześnie i tym bardziej na samoregulator. Trzeba jeszcze szukać innych oznak przebiegu (może być starty miejscowo wzór na pedale hamulca, powinny być jeszcze oryginalne tarcze hamulcowe, drugi komplet opon ,albo pierwszy zużyty i zimówki na wykończeniu.)
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 17:00   

opony z przodu i z tylu byly inne. Wszystkie 4 alusy obtarte, drazek automatu z obdarta skora, mocno porysowany pstryczek od szyberdachu. Ogolnie R strasznie zapuszczony, brudno w srodku i tylko do czyszczenia takiego profesjonalnego... ale z drugiej strony staly tam BMW 5 i syf w srodku byl jeszcze gorszy :shock:

Wiec bynajmniej moje wyobrazenie o zadbanych samochodach z FR troche leglo w gruzach :/ napewno tyczy sie to komisow, bo z pierwszej reki jet pewnie duzo lepiej :roll:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Kolor lakieru
wellman Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Lut 26, 2014 11:05
apples
Brak nowych postów [R75] Numer lakieru
remik36 Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Paź 14, 2007 22:38
ENU
Brak nowych postów [r75] kolor lakieru
n0name Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Sie 07, 2016 17:24
christopher7
Brak nowych postów [R75] Odpryski lakieru
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 15 Nie Mar 20, 2016 10:37
AdaskoC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink