Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Awaria. roszę o pomoc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Awaria. roszę o pomoc
Autor Wiadomość
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 15:05   [R620] Awaria. roszę o pomoc
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam.
Dzisiaj zatankowałem roverka na BP i ruszyłem w drogę do pracy.Podczas jazdy zauważyłem że autko się nie zbiera tak jak powinno.Po zajechaniu na miejsce z wydechu zaczęły się wydobywać kłęby białego dymu i smród spalonego oleju.Nie mam pojęcia co się mogło stać,ale podczas jazdy wyglądało to tak,jak by turbina nie pracowała.
Z góry dziękuję za wszelakie sugestie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 14, 2011 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 21, 2010 15:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 15:20   

Z Twojego opisu wynika,że turbina mogła zakończyć swój żywot...
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 15:22   

I mogła tak sobie,bez żadnych objawów poprzednich wyzionąć ducha?
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 22:28   

Mogło puścić jakieś uszczelnienie w niej i olej silnikowy dostaję się do układu dolotowego, jest spalany w cylindrze razem z paliwem a efektem jest dym i śmierdzące olejem spaliny...
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 22:41   

Sprawdź poziom oleju , jesli znacznie spadł ( o ile niedawno sprawdzałeś i wiesz ile było) to najprawdopodobniej tak jak wyżej pisza koledzy.
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 22:50   

Właśnie wróciłem do domu z duszą na ramieniu a za mną chmura białego dymu.Dostrzegłem również że jak dodaję gazu, to spod maski słychać taki dziwny pisk ,jak by się coś zacierało.Jutro jestem umówiony z mechanikiem i zobaczymy co będzie miał do powiedzenia.
Patrzyłem tak pobieżnie pod maskę i nie widziałem śladów oleju ani z turbiny,ani nigdzie indziej, z tym że nie ściągałem osłony silnika.Płynu chłodniczego też nie ubyło i poziom oleju też jest w normie.
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 22:52   

karolkos napisał/a:
Patrzyłem tak pobieżnie pod maskę i nie widziałem śladów oleju ani z turbiny,ani nigdzie indziej,


Bo uszczelnienie padło w środku turbiny dlatego oleju nie ma na zewnątrz.
Jest spalany razem z paliwem...
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 23:00   

Być może macie rację,choć nie ukrywam ,że wolałbym żeby to było jakieś głupstwo.
Ale zakładającże macie rację,to co radzilibyście mi zrobić? Regenerować starą,czy kupić używkę? Różne opinie czytałem na temat regeneracji,tak więc mam dylemat.
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 23:02   

karolkos napisał/a:
Regenerować starą,czy kupić używkę?


Zależy czy da się ją zregenerować czy już nie warto z racji zbyt dużego zużycia.
A kupisz używaną to i tak nie wiesz ile pochodzi.
Można też kupić używaną po regeneracji...
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 12:03   

To właśnie jest dylemat.Patrzyłem na portale aukcyjne, to używki kręcą się od 250 do 600zł,ale nawet gwarancja rozruchowa siedmiodniowa nie daje pewności co się nabędzie.Za taką po regeneracji trzeba wyścielić od 900zł,ale z tego co kojarzę z forum, ktoś nabył coś takiego i starczyła na rok :cry:

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 12:03 ]
Niestety diagnoza postawiona przez kolegę filo była trafna :cry: .Turbina rozsypała się tak,że nie nadaje się nawet do regeneracji.Dzisiaj jadę po używkę i jutro auto ma być gotowe.Mam nadzieję że wszystko będzie git.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Na pomoc awaria pompy paliwa
pomocy !
wojtas80 Rover serii 600, Honda Accord 17 Sro Lip 02, 2008 12:45
Skiba
Brak nowych postów [R620] Proszę pilnie o pomoc. Awaria na trasie
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Lut 06, 2008 19:53
seyfer
Brak nowych postów [R620] Awaria sprzęgła
pilne!!!
hiubi Rover serii 600, Honda Accord 22 Pon Wrz 07, 2009 14:14
hiubi
Brak nowych postów [R620] Awaria szyby
otwiera sie jak tonacy titanic
balrog Rover serii 600, Honda Accord 17 Nie Lut 10, 2008 23:34
balrog
Brak nowych postów [R620] Awaria gazu
fuego003 Rover serii 600, Honda Accord 10 Pią Sty 15, 2010 14:07
fuego003



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink