Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si '97] I ja też z HGF??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:31
[R214 Si '97] I ja też z HGF??
Autor Wiadomość
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 17:41   [R214 Si '97] I ja też z HGF??

Aż przykro patrzeć na kolejny nowy wątek o HGF, ileż tego było do tej pory.
Niemniej jednak jak każdy, uważam swój przypadek za odmienny :D

+Układ chłodzenia jest szczelny.
+Olej ma prawidłowy kolor i konsystencję (przejechane na nim ok 7-8kkm)
+Pod korkiem wlewu oleju ani na bagnecie nie ma nawet śladowych ilości majonezu

-W zbiorniku wyrównawczym zebrał się na ściankach majonez i leciutko pod korkiem
+Nie jest on spalony, ma barwę lekko nadpsutego majonezu :D
-Wydaje mi się iż oleju "nieznacznie przybyło i jest ok 0,5cm do poziomu MAX


Silnik nie wariuje, chodzi cichutko, równo, nie kopci.... Przed chwilą na innych forach poczytałem o czynnikach:

-słaby olej(wypalony)
-duża wilgotność powietrza
-nadejście wiosny i inne temperatury
-krótkie odcinki przejazdu (codziennie ok 5km łącznie)
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 22, 2010 17:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 18:03   

z tego co się znam to nie podajesz ani jednego objawu HGFu :cool:

Płyn powinien znikać i majonez w oleju.

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 18:03 ]
http://www.roverki.pl/article.php?sid=375
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
Zlotowa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 103
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 18:21   

Wydryszek moim zdaniem powinieneś dalej jeździć,ale bacznie obserwować stan płynu chłodzącego i oleju.
U mnie jedynym objawem Hgf-u był olej znajdujący się w zbiorniczku wyrównawczym.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 18:29   

Jeśli oleju wg Twojej oceny przybyło to równocześnie powinieneś zaobserwować obniżenie się poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Natomiast opisując wygląd zbiorniczka wyrównawczego można by wnioskować, że to oleju powinno ubywać i że on właśnie dostaje się do płynu co jest raczej mało prawdopodobne. Najczęściej jednak uszkodzeniu uszczelki głowicy ew kolektora ssącego towarzyszy utrata płynu chłodzącego i przedostawanie się go do oleju ew komory spalania.
Ja również w tym opisie nie widzę objawów słynnego HGF.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 19:09   

Malutki majonezik pod korkiem wlewu oleju lub na bagnecie moze sie pojawic po malych, miejskich przebiegach w chlodniejsze dni i nie zawsze oznacza awarie uszczelki. Jesli zas pojawia sie majonezik w zbiorniczku wyrownawczym, swiadczy to w 100% o poczatku HGF lub o niestarannym przeplukaniu ukladu po nim (wtedy nawet nie zobaczysz zbytniego ubytku oleju).
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 20:34   

azer napisał/a:
z tego co się znam to nie podajesz ani jednego objawu HGFu :cool:

Płyn powinien znikać i majonez w oleju.

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 18:03 ]
http://www.roverki.pl/article.php?sid=375


Ufffff...trochę mnie uspokoiłeś, przynajmniej prześpię noc aż rano zajrzę pod maskę :D
Oleju jakby przybyło ale jest ładny i pachnie "zdrowo" spalonym olejem.

Zlotowa napisał/a:
Wydryszek moim zdaniem powinieneś dalej jeździć,ale bacznie obserwować stan płynu chłodzącego i oleju.
U mnie jedynym objawem Hgf-u był olej znajdujący się w zbiorniczku wyrównawczym.



Właśnie tak zrobię, co prawda nie mam warunków pod blokiem ale myślałem nad przepłukaniem zbiorniczka i obserwacją co dalej będzie się działo.



darek_wp Poziom płynu jest na linii MAX na zimnym silniku i tu się nic nie zmieniło, postaram się rano zrobić zdjęcia jak wygląda zbiornik z zewnątrz i od środka, nie wygląda to najciekawiej ale z tego co pamiętam to w sobotę, jak przegoniłem samochód w trasie z równymi 110-120km cały czas, to majonezu ubyło jak potem sprawdzałem zbiornik.
Muszę rano zobaczyć, żeby mieć pewność.



Lechos, czyli wychodzi na to że skoro mam majonez na ściankach to jest na 100% HGF??.....wrrrrrr, nie lubię Cię :D
Faktem jest że Mariiusz418 przy okazji wymiany amorków z przodu, zapytał czy była uszczelka robiona, powiedziałem że nie, na co odparł "to będzie do zrobienia".
Ja się jeszcze pocieszam że codziennie niestety łącznie do pracy i z powrotem robię 5-6km. Co 2-3 dzień jakieś 22km do dziewczyny i to przez to majonez.


Dziękuję za podpowiedzi, rep's updated.[/b]
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 20:36   

Wydryszek napisał/a:
Ja się jeszcze pocieszam że codziennie niestety łącznie do pracy i z powrotem robię 5-6km. Co 2-3 dzień jakieś 22km do dziewczyny i to przez to majonez.
Ale nie w zbiorniczku wyrownawczym ;)
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 20:44   

Cytat:
Ale nie w zbiorniczku wyrownawczym ;)


Czyli tam mimo wszystko nie ma prawa na sprawnym silniku znaleźć się maź......przedmuch i tyle....heh....
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 20:47   

Nie ma prawa. Przedmuch to nie, tylko walnieta sciezka silikonowa.
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 08:50   

Nie mam w tej chwili jak wgrać zdjęcia z telefonu ale majonez się rozpuścił a na ściankach zbiornika wyrównawczego są plamki ciemne oleju i jest deczko ciemniej już w zbiorniku.....czyli początek mojej przygody, a już myślałem że się uda.

Mam więc pytanie.

W wątku na górze strony jest wypisane dużo o uszczelkach i jakie zakładać, wiem że lepiej chyba żeby nie była nowego typu bo są z nią problemy, ale w takim razie chwalona przez Ciebie ELRING może być na pierwszy HGF?? Do tego śruby, uszczelniacze zaworów i chyba wałków bo mi lekko ciekną i koniecznie uszczelki kolektorów??

Co z uszczelką pokrywy zaworów??
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
edi.1983 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Lubelskie



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 09:15   

Ja już jestem po wymianie HGF a objawy były takie: ślady oleju w zbiorniczku z płynem,znikający płyn chłodniczy,lekki majonez na bagnecie.W takim stanie przejezdziłem z pół roku,wskaznik temperatury był zawsze w normie.Po zdjęciu uszczelki okazało się że ścieżki silikonowe nie trzymały się jej i w kilku miejscach były przecięte.
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 09:31   

No to ładnie.

Ja planuję przejechać jeszcze ze dwa-trzy tygodnie aby zrobić dopiero po świętach.
nie chcę tego długo trzymać bo silnik jest (chyba) w dobrej kondycji i nie chcę aby mu coś jeszcze wyskoczyło.

Poprosiłem kumpla o sprawdzenie cen dla mnie w InterCars na:

Uszczelkę głowicy ELRING
Śruby głowicy GOETZE
Uszczelkę kolektora dolotowego
Uszczelkę kolektora wyechowego
Uszczelniacze zaworów
Uszczelniacze wałków rozrządu (coś tam mi cieknie)

Zastanawiam się czy wymieniać uszczelkę klawiatury, była wymieniana przez poprzedniego właściciela przy wymianie rozrządu 40kkm temu.
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 10:40   

ja sobie kupiłem zestaw na allegro za 5 stów, ale mam w nim nową uszczelką pod głowicę, uszczelniacze zaworowe, wałków obu (przód+tył), uszczelki kolektorów i szpilki na wszelki wypadek. A jak nie będą potrzebne, to sprzedam :)Mi płynu ubywa sporo i dość szybko, rura daje troszkę na biało, pod korkiem oleju czysto, olej się nie podnosi, ale w zbiorniczku leciutka maziaja jest
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 13:12   

Przed chwilą się dowiedziałem to części to będzie 400zł bez kilku groszy.

-uszczelka ELRING lub FAI
-śruby głowicy Goetze/FAI
-uszczelki kolektorów (obie)
-uszczelniacze zaworów
-uszczelniacze rozrządu (przednie) -cieknie mi olej od strony paska rozrządu więc nie wiem czy dobre uszczelniacze biorę


Inna sprawa ze dowiedziałem się przed chwilą w C.Z. Roverparts www.romeja.pl że robocizna z planowaniem i ewentualnymi płukaniami nawet do 1300zł!!!! a minimum 800zł bez płukania itd....czy to nie jest za drogo??

Zna ktoś warsztat który zna się na Roverkach a nie ściągnie 800zł za samą robociznę??
Części będę miał swoje i wiem że pracochłonne to jest ale 800zł stawka minimalna to wydaję mi się dużo.

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 13:12 ]
Znalazłem na stronie roverki.eu firmę PHU Labor w Płocku, pytanie ile powiedzieli za robociznę??

350zł plus EWENTUALNE planowanie bo może nie być konieczne.

W porównaniu z tą firmą C.Z.Roverparts wypada słabo ze swoimi bazowymi 800zł a przy płukaniu 1300zł za robociznę z planowaniem.
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 13:13   

Wydryszek napisał/a:
uszczelniacze rozrządu (przednie) -cieknie mi olej od strony paska rozrządu więc nie wiem czy dobre uszczelniacze biorę
Musisz wziasc 2 przednie i 2 na tyl.
Co do robocizny to drogo.
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 13:22   

Lechos napisał/a:
Musisz wziasc 2 przednie i 2 na tyl.
Co do robocizny to drogo.



Dzięki, w takim razie cąły komplet kupię.

Co do ceny to mała aktualizacja bo opłaca się do Płocka pojechać te 100km i zrobić za 350...ewentualnie może planowanie nie będzie kosztowało 100zł a mniej jak będzie potrzebne.

Rozumiem że w Warszawie wyższe czynsze itd. ale za 800zł to ja kupiłem firmowe amorki, rozrusznik i wydech a to parę godzin roboty. A 800zł to najtańszy wariant.
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214]Gdzie zdobyć korektor siły hamowania do R214 z ABS
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Sie 25, 2016 12:42
Aful89
Brak nowych postów [R214]felgi do R214
davidp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 08, 2012 20:24
Zlotowa
Brak nowych postów [R214 si 16v 97r.] ABS
klakier0301 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Gru 13, 2009 14:27
izeK
Brak nowych postów [R214 1,4 16V 97r]
Kolizja
Dziarka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Sty 21, 2010 21:36
Dziarka
Brak nowych postów [R214 si 1.4 97]
Problem z zalewaniem silnika ?
bandieta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pon Lut 25, 2008 18:07
bandieta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink