Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 16V 103kuce] Mobile pomocy!!! Drżenie kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:31
[R214 16V 103kuce] Mobile pomocy!!! Drżenie kierownicy

Pomóżcie zdiagnozować, jakie koszty?
Autor Wiadomość
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 17:46   [R214 16V 103kuce] Mobile pomocy!!! Drżenie kierownicy

Dziś pełen radości pojechałem wrzucić aluski... radość nie trwała długo, wyjechałem na ekspresówkę wszystko ok aż do 80 km/h, bicie na kierownicy i jakby całe auto mi drżało, powrót do wulkanizatora, sprawdzone ciśnienie, dokręcenie kół, sprawdzone dystanse i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Przed zimą wymieniłem wahacze, stabilizatory i tuleje. Co to może być? Stawiam na przeguby, ale pewności nie mam... Może macie jakieś sugestie? Jakie koszty tej naprawy... kur... znowu naprawy... wypadałoby na bank napaść :strzela: chyba :razz: Jeśli to przeguby to jaki koszt, robił ktoś może? Pozdrawiam życzliwych
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 23, 2010 17:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 17:53   

dam sobie rękę obciąć, że wyważenie do du...py zrobione.

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 17:53 ]
albo może zapomniałeś założyć pierścienie centrujące do felg
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 18:37   

DANTE79R napisał/a:
dam sobie rękę obciąć, że wyważenie do du...py zrobione.

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 17:53 ]
albo może zapomniałeś założyć pierścienie centrujące do felg


Samochód bez trzymanki jedzie prościutko, oponki wyważone przy mnie 2x20 2x25g, pierścienie centrujące założone :mrgreen: to nie to Dante...
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 18:39   

A jak auto się zachowuje jak hamujesz?
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 18:45   

zouza napisał/a:
A jak auto się zachowuje jak hamujesz?

Nie zauważyłem nieprawidłowości, w okolicach 70 km/h drżenie ustaje, nie poczekaj, jakbym mi pedał hamulca trochę ciężej chodził, jakby trochę twardszy był, ale to może być subiektywne wrażenie.
Wyobraźcie sobie, że na domiar wszystkiego właśnie mi ostatni tłumik odpadł kur... (spodziewałem się tego, ale że akurat dziś...)
Jakiś sądny dzień mam dzisiaj, ale wszystkich przypadków dnia dzisiejszego nawet mi się opisywać nie chce... :evil: :evil: :evil:
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 19:03   

No jeżeli wcześniej nie telepało, to jak pisał Dante -> wyważone lypnie. Przeguby czy hamulce tak nagle by nie dawały takich objawów, więc może wulkanizator miał lichą wyważarkę :razz:
 
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 23, 2010 19:07   

UniculTLX napisał/a:
No jeżeli wcześniej nie telepało, to jak pisał Dante -> wyważone lypnie. Przeguby czy hamulce tak nagle by nie dawały takich objawów, więc może wulkanizator miał lichą wyważarkę :razz:

Wcześniej miałem oponki na profilu 65, teraz 50 więc na pewno bardziej wybiera, poza tym nie bardzo wiem czy nie telepało, w zimie raczej staram się unikać prędkości wyższych niż 80 km/h, hamulce przed zimą były wymienione w całości nowe tarcze, klocki i regeneracja zacisków...
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 23:27   

kumilek23 napisał/a:
Wcześniej miałem oponki na profilu 65, teraz 50 więc na pewno bardziej wybiera
akurat profil opony nie ma tu nic do rzeczy, jeżeli koła są dobrze wyważone to bez względu na profil ma być ok. Opona niższa jedynie co może sprawić to tylko to że auto jest nieco twardsze.
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 23:38   

A opony nowe czy używki? Obejrzyj dokładnie czy nie ma żadnego jaja na nich.Czasem na wyważaniu nic nie wyjdzie a opona ma balon z boku i bedzie przy pewnej prędkości biła.
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 24, 2010 07:50   

macikd napisał/a:
A opony nowe czy używki

Nówki sztuki Yokohama made in Japan, ale nie zaszkodzi obejrzeć
A co powiecie na luzy w zawieszeniu, możliwe? Bo już nie wiem...
 
 
michfra88 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 132
Skąd: Szczecin

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 16:53   

Witam podepnę się pod temat... Koledzy mam problem z drżeniem kierownicy. Pojawia się od 80 - 110 km/h. Byłem na stacji diagnostycznej i oczywiście padło na tarcze ( na rolka wskaźnik latał z góry na dół). Niby z zawieszeniu wszystko ok do wymiany są chyba gumy drążka reakcyjnego ale to chyba nie potęguje zbytnio drgań. Tarcze wymieniłem na komplet Ate, wymieniłem gumy na letnie, oczywiście wsadziłem pierścienie centrujące i problem nie ustał... Sytuacja wygląda tak, że kierownica drży od 80 i drgania się nasilają w trakcie hamowania. Poniżej tej prędkości jest wszystko ok. Proszę o jakąś pomoc...
 
 
bogdan75 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 91
Skąd: wrocław



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 17:14   

to by było drżenie kierownicy przy hamowaniu ale w przypadku kolegi po zmianie kół to obstawiał bym ze kiepiesko koła wywarzone
_________________
widziałem Rovera Cień..
 
 
 
michfra88 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 132
Skąd: Szczecin

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 17:19   

no tak, ale taka sama sytuacja była na stalówkach... nie wiem już byłem w dwóch wulkanizacjach gdzie niby wyważają komputerowo i dalej lipa
 
 
siemaszwiktor 



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 25
Skąd: Siedlce

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 22:28   

kumilek23, to że masz nowe opony, nie oznacza to w stu procentach że są dobre. Czasem bywa tak że nawet nowe opony przy pewnej prędkości dostają "guza" w bocznym profilu. Nie sprawdzisz tego u wulkanizatora ani na żadnym sprzęcie. Spróbuj zamienić przednie koła z tylnymi i sprawdź czy nadal będzie to samo.

michfra88, sprawdź czy nie masz wygiętej którejś półośki
 
 
michfra88 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 132
Skąd: Szczecin

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 07:35   

siemaszwiktor, a jak to sprawdzić? diagnosta jest w stanie to ocenić?
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 16:16   

U mnie drżenie powodowały łożyska w piastach. Wymiana łożysk oraz nadspawanie i dotoczenie piast pomogło. Niestety nie był to tani interes.
Dodatkowym objawem był trzask przy gwałtownym ruszeniu lub zatrzymaniu.
 
 
 
The_Baca 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Hrubieszów

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 13:34   

Również podepnę się pod temat. Oponki na alu założone, było trzęsienie kierownicy przy 70 na godzinę, założyłem pierścienie centrujące i problem zażegnany. Jednak przy hamowaniu, dojeżdżaniu do innego samochodu np na światłach kierownica czasami sama skręca w prawo. Ponadto mam wrażenie jakby samochód "płynął" w bok kiedy wchodzę w zakręt przy 40-50 na godzinę albo nawet kiedy wjeżdżam na parking i zrobię szybko obrót kierownicą. Tak jakby było zbyt mało powietrza w oponach, specjalnie dopompowałem wszystkie na 2.3 bara, nic nie zmieniło. Dodam jeszcze, że opona około 1, 1.5 milimetra wystaje poza felgę (felga jest węższa od opony). Wcześniej było ok na zimowych oponach i stalowych felgach czyli nie wina samochodu samego w sobie.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 13:39   

The_Baca napisał/a:
Jednak przy hamowaniu, dojeżdżaniu do innego samochodu np na światłach kierownica czasami sama skręca w prawo.

Po tym co napisałeś to wina stoi jakby po zacisku który nie odbija do końca.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
The_Baca 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Hrubieszów

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 19:27   

leszczu z tym zaciskiem masz rację, sam to zauważyłem, przy hamowaniu ściąga. Jednak chodzi mi o jazdę, wchodzenie w zakręt. Mam wrażenie, że samochód "płynie" w bok przy skręcaniu tak jak pisałem wcześniej. Czy powodem może być opona wystająca nieco poza felgę? Rozważam wszystkie możliwości.
 
 
siemaszwiktor 



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 25
Skąd: Siedlce

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 21:43   

michfra88 Nie wiem jak to sprawdzić, może wystarczy że zbadasz temat jadąc gdzieś na podnośnik i patrząc czy przy kręceniu na odpowiednich obrotach lub prędkości (takich przy których jeździe czujesz drżenie) jest jakieś bicie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [R214, 98] Zbieżność kół a drżenie kierownicy
Dzenson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Sob Kwi 19, 2008 21:50
Paul
Brak nowych postów [ Rover 200 VVC ] Drżenie kierownicy i kabiny
kita626 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Paź 13, 2015 18:13
kita626
Brak nowych postów [R200] wibracje drżenie na kierownicy
alter6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Kwi 11, 2014 17:17
Julek
Brak nowych postów [R 220 SDi 105KM] Drżenie kierownicy na biegu jałowym
Camcode Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Sie 20, 2007 08:07
Camcode
Brak nowych postów [214i,98,] Drżenie kierownicy tylko podczas hamowania
Dzenson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Sob Mar 03, 2012 23:43
kangaroo69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink