Forum Klubu ROVERki.pl :: [seria k] Rover 45 1.6 16v - mleko w silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[seria k] Rover 45 1.6 16v - mleko w silniku
Autor Wiadomość
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 23:09   [seria k] Rover 45 1.6 16v - mleko w silniku

Uszczelka pod głowicę puściła i zmieszało olej z płynem. Czy do wymiany jest cały silnik ?? Możliwe że zatarło silnik ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 25, 2010 23:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Aro_1988 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Dziergowice



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 23:20   [seria k] Rover 45 1.6 16v - mleko w silniku

Zależy przez jak długi czas użytkowałeś w takim stanie samochód. Jeżeli jeździłeś na przeciekajacej uszczelce i nie sprawdzałeś ile oleju( +płyn chłodzący) na bagnecie przybywało to nieprzyjemnie.
 
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 08:22   

Moim skromnym zdaniem raczej silnik będzie ok.
Jeżeli zmieszało Ci płyn z olejem to jednak zawsze jest tam smarowanie, więc zatarcie nie jest takie łatwe.
Jeżeli masz dobrego i wiarygodnego mechanika to jedź do niego.
Gorzej gdybyś stracił olej i jeździł na sucho
 
 
Aro_1988 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Dziergowice



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 10:11   [seria k] Rover 45 1.6 16v - mleko w silniku

Ja tylko wyraziłem moją opinię, która może być oczywiście błędną opinią. Ale kiedyś wyczytałem, że duże wymieszanie się oleju z płynem chłodniczym mocno pogarsza własności smarownicze i użytkowanie silnika na takiej "mieszance" jest zabronione. Ale myślę że kolega który założył ten temat nie jeździł z mlekiem w układzie smarowania :wink: więc tak jak mimo66 napisał nic wielkiego nie powinno się stać.
 
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 26, 2010 10:21   

Na pytanie czy masz zatarty silnik w prosty sposób odpowie Ci rozrusznik...
Jeśli podczas "kręcenia" nie będzie jakiejś odczuwalnej różnicy to raczej powinno być ok...
Ale to zależy od tego jak długo na takowej "mieszance" silnik pracował.
Tak jak napisał mimo66, silnik musiałby chodzić na sucho by się zatarł.
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



  Wysłany: Pią Mar 26, 2010 17:13   

Z góry dziękuje za odpowiedzi wasze.
Wcześniej kupiłem Rover 75 1.8T i też było mleko. W roverze 75 wymieniałem cały silnik bo pierścień w bloku był uszkodzony ,ale auto odpalało tylko że temperatura szybko rosła do 100C. Tego rover 45 dopiero co kupiłem i jeszcze nic nie wiem. Powiedział mi właściciel że autem jeździła jego żona i temperatura rosła do 100C. I on powiedział jej żeby nie jeździła że trzeba do mechanika ,ale auto już nie dotarło to niego. Ten właściciel mówił że silnik jest zatarty. Nie wiem po czym to stwierdził. Chyba po tym że nie odpala xD . Jutro podniosę koło, wrzucę bieg i spróbuje zakręcić kołem. Albo z rozrusznika. Czy wydaje wam się że wymiana głowicy i uszczelki będzie rozwiązaniem problemu ?? Czy komuś z was zmieszał się płyn z olejem i była to tylko uszczelka ??

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 17:13 ]
Jak płyn zmiesza się z olejem to chyba raczej auto staje i więc daleko nie pojechałaby. Czy się mylę ??
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 17:58   

Cytat:
Jak płyn zmiesza się z olejem to chyba raczej auto staje i więc daleko nie pojechałaby. Czy się mylę

Jak się nie wlewa do cylindrów to będzie działać do czasu aż się zatrze.
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 18:33   

Konix to właśnie w tym roverze 75 miałem taki przypadek a silnik się nie zatarł. Jutro zobaczę i powiem czy ocalał czy też nie.
Dzięki
 
 
Aro_1988 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Dziergowice



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 21:35   [seria k] Rover 45 1.6 16v - mleko w silniku

Dziwi mnie podejście poprzednich właścicieli. Mąż pozwolił jeździć samochodem z temperaturą 100st.C zamiast pod wpływem nacisku na żonę wymusić oddanie samochodu do warsztatu. Pod wpływem jazdy z taką temperaturą mogło coś się napewno stać np. pierścienie zapiec itd. :/
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 08:25   

Jeśli ciśnienie smarowania nie spadło aż do zapalenia się lampki oleju (ciśnienie poniżej 30 kPa) a olej nie zamienił się całkiem w emulsję i nie przegrzał się - to silnika nie zatarłeś, to nie takie proste.
Wypadałoby zmierzyć ciśnienie smarowania silnika na zimnym oleju bez obciążenia i na rozgrzanym, bez obciążenia i z obciążeniem. To powie wszystko o węzłach ślizgowych.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Nie Mar 28, 2010 21:58   

Tylko uszczelka pod glowice poleciała. Silnik dziala. Jeszcze nie wiem co i jak dokladnie ale raczej jest dobrze. Jak auto bedzie sprawne w 100% to odpisze.

[ Dodano: Nie Mar 28, 2010 21:06 ]
Dzisiaj wymontowałem głowice i wszystko jest w porządku. Ile zajmuje wam wymontowanie głowicy ??

[ Dodano: Nie Mar 28, 2010 22:58 ]
Mam takie pytanie jak wypłukać układ chłodzenia z tego mleka ??
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Mar 28, 2010 22:19   

preperat do czyszczenia chlodnic zalewasz z woda dajesz silnikowi popracowac okolo 20 minut

potem spuszczasz

zalewasz jeszcze raz na kolejne 20 minut
spuszczasz

i teoretycznie mozesz zalac juz plyn wlasciwy - ale bywa roznie, tak naprawde w zaleznosci od potrzeby
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 14:00   

Już auto normalnie jeździ. Wymieniłem termostat, uszczelkę pod głowicę i wszystkie płyny wraz z przepłukaniem układu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
14K4FP82
STARYKURA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sob Sty 02, 2010 15:04
NEOSSS
Brak nowych postów [rover 400 si lux] Cykanie na zimnym silniku
galken Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Lip 06, 2011 18:17
ArekL
Brak nowych postów [R400] Stukanie na ciepłym silniku rover
martinguli79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 45 Nie Sie 25, 2013 18:38
adamek.o2
Brak nowych postów [ Rover 420 sdi ] nie odpala na ciepłym silniku i szarpie
stawiik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Gru 24, 2016 06:37
stawiik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink