Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414 1,4 16V] Tarcze hamulcowe parzą-Czy tak powinno byc?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:22
[R414 1,4 16V] Tarcze hamulcowe parzą-Czy tak powinno byc?
Autor Wiadomość
RaFaLuS 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 10:38   [R414 1,4 16V] Tarcze hamulcowe parzą-Czy tak powinno byc?

Witam
wlasnie przed chwila zaobserwowalem ze w moim roverku strasznie nagrzewaja sie tarcze hamulcowe. Po przejechaniu paru kilometrów ( ok. 5) dotykam tarczy hamulcowych a one sa tak nagrzane że sobie palca poparzylem przytrzymujac tarcze przez 1s. Dzieje sie to z przodu z jednej i drugiej strony. Bębny z tylu sie tak nie nagrzewają(da sie je przytrzymac bez oparzenia. I tu pojawia sie pytanie: Czy to normalne? A moze dodatkowe opory toczenia(trzymające klocki hamulcowe)?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 26, 2010 10:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 10:46   

Jesli sa gorace bez hamowania to ewidentnie tra klocki o tarcze. Na poczatek do przeczyszczenia i nasmarowania sruby pluwajace i prowadnice zacisku.
 
 
 
RaFaLuS 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 10:48   

Hamowanie bylo na swiatlach skrzyzowaniach itp.
 
 
 
iwan00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 11:03   

Jeśli tarcze są gorące to nic strasznego, jechałeś sobie 60 po mieście to żeby się zatrzymać to już tarcze się tak nagrzały że są gorące. zwłaszcza że jesteś w stanie trzymać palcem przez sekundę wnioskuję temperaturę pomiędzy 70* a 100* .

Jakby klocki tarły o tarczę to tarcza nagrzałaby się grubo powyżej 100* i ledwo byś dotknął a już by zaskwierczało i miał byś miał piękne bąbelki.

Możesz jednak na wszelki wypadek sprawdzić opory, podnieś auto na lewarku, powinieneś być w stanie obrócić kołem bez większego problemu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez iwan00 Pią Mar 26, 2010 11:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 26, 2010 11:04   

Aby przekonać się czy problem istnieje przejedź się na jakąś mało ruchliwą dróżkę i przejedź się bez hamowania kilka km. Pozwól aby samochód zatrzymał się sam i wtedy sprawdź tarcze.
Możesz też rozpędzić się do 50km/h i pozwolić aby autko jadąc na luzie zatrzymało się samo. (Musi to być poziomy odcinek drogi) Samochód w ten sposób powinien zatrzymać się po około 350 m. Jeśli przetoczy się mniej niż 300 to może oznaczać, że hamulce są do przeglądu.

W czasie jazdy miejskiej, gdzie często trzeba się zatrzymywać tarcze mają prawo się nagrzewać. W końcu zasadniczo wykorzystują one do pracy zjawisko tarcia, a gdzie jest tarcie tam jest i temperatura.
Nawet podczas normalnej jazdy tarcze mogą się delikatnie nagrzewać gdyż klocki w "stanie swobodnym" mimo wszystko delikatnie dolegają do tarcz...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 12:40   

Przy hamulcach tarczowych klocki zazwyczaj lekko dotykają w którymś miejscu do tarczy. Wystarcza to, aby temperatura tarczy była na tyle wysoka, aby oparzyć palec.

Jeśli wydziela się za dużo ciepła, to prędzej odczujesz to sprawdzając temperaturę felgi. Jeśli ta będzie znacząco ciepła, to trzeba się przyjrzeć bliżej hamulcom.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 15:25   

Tak jak poprzednik pisze, jeśli felga będzie ciepła/gorąca to wtedy prawdopodobnie winne będą hamulce.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
RaFaLuS 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 07:17   

Oky dzieki :smile: jeszcze dizsiaj sprawdze jak wyglada sytuacja z felgami :razz:
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 08:20   

Jeśli zatrzymałeś samochód hamując po to, żeby sprawdzić, czy tarcze są gorące, to nie dziwię się, że się sparzyłeś. Tak być powinno.
Ale zrób prosty test. Postaw samochód na twardym, poziomym odcinku drogi, wrzuć mu luz i nie zaciągaj ręcznego. Wysiądź z samochodu i spróbuj pchnąć go jedną ręką, dosłownie. Jeśli da się pchnąć - to wszystko jest OK. Jak będą z tym problemy - to pierwsze, co trzeba sprawdzić, to hamulce, przód i tył, bo możliwe, że się zakleszczają.
Rover serii 400 jest relatywnie lekkim samochodem i zdrowy facet da go radę pchnąć bez problemu najmniejszego.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 08:42   

Jeśli samochód dasz radę pchnąć, to nie znaczy że hamulce nie blokują w ogóle. Jeśli blokowały by tak silnie, że nie dał byś rady pchnąć go po płaskim, to po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczęła by Ci się topić opona...
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 27, 2010 10:59   

Powtórzę raz jeszcze:
Aby przekonać się czy problem istnieje przejedź się na jakąś mało ruchliwą dróżkę i przejedź się bez hamowania kilka km. Pozwól aby samochód zatrzymał się sam i wtedy sprawdź tarcze.
Możesz też rozpędzić się do 50km/h i pozwolić aby autko jadąc na luzie zatrzymało się samo. (Musi to być poziomy odcinek drogi) Samochód w ten sposób powinien zatrzymać się po około 350 m. Jeśli przetoczy się mniej niż 300 to może oznaczać, że hamulce są do przeglądu.

To najprostszy i najskuteczniejszy sposób sprawdzenia hamulców...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 400]Tarcze hamulcowe
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Gru 04, 2011 21:34
marcin316
Brak nowych postów [MG ZS] Tarcze hamulcowe
Mix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Paź 13, 2008 22:34
Mix
Brak nowych postów [R45] Tarcze hamulcowe
konradp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Wrz 30, 2008 22:04
Brt
Brak nowych postów [R45]2 pytania: alu i tarcze hamulcowe
gallanonim89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Kwi 27, 2014 17:32
tronsek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZS] Jakie klocki i tarcze hamulcowe
Misiek666 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Maj 20, 2012 16:02
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink