Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R200 1.4 8V ] problem z impulsem na wtryskiwacze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:20
[ R200 1.4 8V ] problem z impulsem na wtryskiwacze
Autor Wiadomość
excez 



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: poznan



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 17:10   [ R200 1.4 8V ] problem z impulsem na wtryskiwacze

Witam

mam powazny problem z moim roverkiem
gdy jest zimny odpala i jedzie bez problemu, po rozgrzaniu gubi impuls na wtryskiwacze
(tyle dowiedzialem sie od elektryka, zanim zabralem od niego auto z powodu braku czasu na naprawe)

kilka tygodni temu podczas mocnych mrozow auto potrafilo szarpnac podczas przyspieszania (wchodzac na oborty miedzy 1500-2500) w gornych i dolnych partiach silnik chodzil rowno, tak samo podczas pracy na biegu jalowym,

obecnie, jak jest juz duzo cieplej, samochod po rozgrzaniu przerywa na wszystkich obrotach
po dluzszej jezdzie gasnie

dzieki za pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 30, 2010 17:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 18:12   

Najpierw zrób tak:
- Wyczyść palec rozdzielacza i elektrody w jego kopułce (zobacz czy też nie jest to już bardzo zjechane).
- Wykręć świece i je przeczyść, sprawdź czy szczelina w nich ma od 6mm do 9mm
- Sprawdź kable WN (odkręć pokrywkę, weź taki spryskiwacz do mycia szyb który potrafi rozpylać mgiełkę, nalej wody i zaczekaj do nocy. w Nocy przy odpalonym silniku popsikaj odrobinę kable i zobacz czy bardzo Ci iskrzą, tak sprawdzisz ich stan)
- Sprawdź w jakim stanie jest filtr powietrza (i od razu możesz go przeczyścić)
- Jak nie pomoże to napisz.
 
 
 
excez 



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: poznan



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 19:50   

kupulka i kable byly wymieniane, zrobilem to w pierwszej kolejnosci, elektryk sprawdzil cewke, i z iskar nie ma zadnego preoblemu, problem jest jak temacie - raz po raz brak impulsu na wtryskiwacze, szarpie i przygasa, jak sie bradzo nagrzeje to gasnie
w miedzyczasie sprawdzilem czujnik ciepla na ukladzie chlodzacym (odlaczylem go calkowicie) problem nie ustal...

zastanawiam sie czy przyczyna lezy w uszkodzonym czujniku polozenia walu czy raczej w samym ECU... ??
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 20:34   

Jest sposób sprawdzenia czy wtryski padają czy ECU głupieje.

Bierzesz 2 diody LED, do ich + dolutowujesz oporniki jakieś 1kΩ i łączysz końcówki oporników ze sobą. Kablem miejsce połączenia oporników podpinasz np. pod + akumulatora.
Pozostałe 2 nogi diod podlutowujesz pod kable i na ich końcach dajesz igłę.
Wtryski idą do wtyczki w której są 3 piny. Z tego co pamiętam 2 zewnętrzne to sygnałowe, w nie wbijasz owe igły z kablami do diod.

Na pracującym silniku diody powinny równomiernie na przemian migać. Przy podwyższonych obrotach migają częściej.
Może nie jest to idealny sposób, ale można zauważyć że np. sygnały źle idą, lub któryś się nie pojawia. Wtedy będziesz wiedział że np. wtryskiwacze coś szwankują.
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 21:52   

ECU jak nie dostanie sygnalu z czujnika na wale korbowym to nie bedzie impulsu na wtryskiwaczach. Najprosciej podmienic czujnik i sprawdzic, ale nie zawsze mozna. Wiec mozna go przetestowac, powinien miec opornosc ok 1200 Ohm, ale to tez nie daje gwarancji ze dziala na pracujacym silniku . Wiec trzeba sie w niego wpiac (sposob z iglami jest oki) i zmiezyc napiecie jakie generuje. Powinno byc ok 2V jak krecisz silnikiem, 11V na biegu jalowym, do 14V na wyzszych obr. Sposob podany przez kolege ADI-mistrzu, ,no dla mnie jest troche skomplikowany (poza tym juz Ci ktos powiedzial ze brak tam impulsow) ,ale moze tylko dla mnie. Czujnik moze byc poprostu brudny ,jest namagnesowany i zbiera opilki metalowe dajac zle dane do ECU. Powodzenia.
 
 
excez 



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: poznan



Wysłany: Sro Mar 31, 2010 10:09   

sprawdze ten czujnik i dam znac,

dzieki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4 8V 1998r] Lejące wtryskiwacze a założenie gazu.
pistolet Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pon Mar 21, 2011 18:00
bonus89
Brak nowych postów [R25] wtryskiwacze
boli88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Lis 17, 2017 20:27
boli88
Brak nowych postów [K16 R25] jakie wtryskiwacze??
piotrekcrash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Sie 09, 2009 23:17
piotrekcrash
Brak nowych postów [Rover 214Si] Wtryskiwacze
poziom1989 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Paź 11, 2013 11:29
Sirk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink