Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 07:29 [R200,diesel,97r] Ściąga na prawo
Ostatnio zauważyłem że moje autko ściąga na prawo, pojechałem ustawić zbieżność i mechanik mówi mi zbieżność jest ok i sprawdził ale geometria jest przestawiona.
Moje pytanie co z tym można zrobić i gdzie naprawić okolice woj Opolskiego lub Dolnośląskiego
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 07:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli to nie pomoże to co wtedy? To samo było jak miałem opony zimowe 175/65 -14 tylko było to mniej widoczne, teraz mam letnie 195/50-R15 i jest to bardziej widoczne
Mi też ściąga w prawo, miałem zimówki założone i było ok. Felgi wyważone, podejrzewam że przyczyna tkwi w oponach, ale mam kierunkowe i nie mogę zmienić stron musiał bym do wulkanizatora jechać i ściągać opony.
a przy uszkodzonych końcówkach drązków kierowniczych nie ściąga przypadkiem ?
A tego to ja nie wiem, nie mam pojęcia co może być przyczyną.
Więc pytam was o to
właśnie pytam doświadczonych mechaników-forumowiczów.
ale chwila chwila geometria a zbieżność to nie to samo ? ustawiając zbieżność , geometria powinna być również wporządku - przynajmniej tak mi się wydaje.
_________________ pie*rzyć wyglad , auto ma zapier*dalać
Ostatnio zmieniony przez Barosz1990 Nie Kwi 04, 2010 11:27, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 122 Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:30
Zamień przednie koła stronami, jeżeli się poprawi to można spróbować zamienić przód
z tyłem i porównać. Jeżeli to nie pomoże to polecam udać się do serwisu Norauto.
Tam dokładnie sprawdzą co jest grane a przy okazji sprawdzą zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy. Koszt takiego zabiegu to ok 100zł i warto się wybrać.
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Kwi 04, 2010 12:30 ]
Korczus napisał/a:
Mi też ściąga w prawo, miałem zimówki założone i było ok. Felgi wyważone, podejrzewam że przyczyna tkwi w oponach, ale mam kierunkowe i nie mogę zmienić stron musiał bym do wulkanizatora jechać i ściągać opony.
Do sprawdzenia możesz zamienić stronami nawet jeśli są to opony kierunkowe.
Byle na tym długo nie jeździć.
właśnie pytam doświadczonych mechaników-forumowiczów.
ale chwila chwila geometria a zbieżność to nie to samo ? ustawiając zbieżność , geometria powinna być również wporządku - przynajmniej tak mi się wydaje.
Mechanik który mi robił zbieżność powiedział że geometria a zbieżność to 2 różne rzeczy, po czym otworzył jakąś książkę i pokazał mi że geometrii w roverach nie da się ustawić i im szersze opony będzie to bardziej widoczne tzn będzie bardziej ściągać:(
Jeśli końcówki drążków nie pomogą to udam się do tego serwisu Norauto.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 122 Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:50
Na drążki raczej bym nie stawiał.
Możesz spróbować sprawdzić w 2 sposoby.
1 to odpalasz silnik wyłącz nawiew radio poruszaj lekko kierownicą w prawo i lewo
może być słychać lekkie stuki i czuć luz na układzie kierowniczym.
2 sposób to odpal silnik złap za koło i spróbuj poruszać w prawo i lewo z jednej i drugiej
strony tak by ewentualnie wyczuć luz.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 122 Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 12:11
Przyczyną może być też źle działający układ hamulcowy.
Czyli np. jeden zacisk nie odbija prawidłowo i jedno z kół lekko hamuje przez co
ściąga na jedną ze stron.
hmmmmm nie wiem czy to to bo ostatnio wymieniałem z przodu tarcze i klocki z tyłu klocki i po 2 tyg pojechałem na stację diagnostyczną sprawdzić hamulce koszt 10 zł i wyszło że wszystko jest ok
Zgadzam się też tak sądzę pewnie podjadę do wrocka bo mam najbliżej do tego serwisu co mi podałeś. Ja bym zaczął od wymiany końcówek drążka kierowniczego ale lepiej dać do serwisu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum