Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 17:05 [R600] Lampy przednie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Chciałem się dowiedzieć jaka jest różnica między lampami europejskimi a angielskimi bo muszę wymienić. Tylko nie wiem jakbym wziął same klosze od angielskich czy by pasowały?? Czy załamanie światła jest właśnie na kloszu inne czy po prostu odbłyśniki są inaczej ustawione??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 14, 2011 21:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 17:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 20:04
Kupić możesz przez Allegro, bądź przez nasze forum. Ceny europejskich reflektorów zaczynają się mniej więcej od 350 zł, te po mniej niż 300 zł to zazwyczaj angielskie. Nie ma stuprocentowej metody na rozpoznanie reflektora roverowskiego pod tym kątem. Ja mogę powiedzieć, że w tych europejskich reflektorach do r600, które oglądałem, wszystkie miały po dwie strzałki na zewnątrz, ale inni tu na forum mówili co innego więc pewnie nie jest to regułą. Dodatkowo warto patrzyć na oznaczenie kraju, który wydał legalizację czyli oznaczenie w kółku np. E20. Jeśli dopuszczone zostały w Wielkiej Brytanii to mają oznaczenie E11, jeśli w Niemczech, to E1, w Polsce E20. Niestety, to też nie daje gwarancji, bo np. legalizowane mogły być w WB ale dla innego kraju. Podobnie - oznaczone E12 były legalizowane w Austrii, ale też nie wiadomo na jaki ruch. Zatem to oznaczenie nie mówi nam tak na prawdę niczego. Ja jednak unikałbym E11 i brał te o innym oznaczeniu. Najlepiej porównać jest oczywiście szkło reflektora, mając pewne europejskie.
PS>Napisz ogłoszenie o kupnie na forum, zapewne ktoś zadzwoni z propozycją. Ewentualnie dzwoń do ludzi z Allegro i dopytuj się czy na pewno europejskie. Zachowaj korespondencję mailową i w razie czego będziesz miał dowód na ewentualne oszustwo.
Witam.
Zapoznaj się z tym http://www.roverki.pl/article.php?sid=451
Z własnego doświadczenia radzę nie sugerować się oznaczeniem homologacji
Np. ja miałem oznaczenie E1 czyli teoretycznie homologacja niemiecka, a lampa anglik Zwróć szczególną uwagę na oznaczenie "rodzaju ruchu" czyli strzałki na lampach. W R600 chyba nie powinno być strzałek Niestety nie sprawdzę, bo (po delikatnej przeróbce - żeby nie oślepiało) dalej jeżdżę na jednym "angliku"
Ostatnio zmieniony przez Tomassso Nie Kwi 04, 2010 07:38, w całości zmieniany 1 raz
jak bedziesz na gieldzie to po prostu popatrz na lampe i na pryzmat. Jak bedize sie zakrzywial w dobra strone to zalamuje swiatlo po "europejsku" jak w odwrotna to po angielsku
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
bardzo prosto rozróżnić:
1
europa ma 2 strzałki a angielskie mają 3 (dwie skierowane w strone kierónków a jedna w przeciwną stronę)
2
jak się przyjżysz dokładnie na klosz to zobaczysz że na wysokości żarówki są tak jak by dwa trójkąty na szkle "DUŻY W LEWO a MAŁY W PRAWO EUROPA "
"DUŻY W PRAWO MAŁY W LEWO ANGLIK"
to widać na pierwszy rzut oka i po tym najłatwiej rozróżnić
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
No moze nie Ty bo powiedzmy jeszcze nie wiesz jak sie to sprawdza ale uwierz da sie!
[ Dodano: Nie Kwi 04, 2010 22:44 ]
Zwracam honor. Faktycznie w roverach 600 po samym pryzmacie ciezko rozpoznac czy lampa jest eu czy uk. Wlasnie sie poprzygladalem lampom na allegro i ciezka sprawa.
W r400 czy r200 to z daleka nawet jak nie wyrazne zdjecie na allegro wisi da sie rozpoznac.
Jeszcze raz wielkie sorry
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
da się da trzeba tylko dobrze przyjżeć sie kloszowi z bliska z ciekawości poszedłem sprawdzić bo mam lampe od angola i porównałem tak jak pisałem wyżej
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
Ja jednak unikałbym E11 i brał te o innym oznaczeniu
Te oznaczenia E11, itd, o niczym nie świadczą, a tylko o kraju, gdzie lampa uzyskała homologację. Rozpoznać je można po użebrowaniu klosza - jak już pisaliście - dokładnie chodzi o to, że jeśli lampa ma świecić po europejsku, czyli tak: _/ _/ to użebrowanie powinno być pod pochyłością. Bo jeśli się przyjrzeć, to pochyłości są w dwie strony: \_/ ale użebrowanie jest pod tą pochyłością, która ma oświetlać pobocze - w przypadku lamp europejskich pod tą: _/ a nie pod tą \_
Właśnie sprawdziłem to na swoim samochodzie i wszystko pasuje - jesli ktoś nie będzie rozumiał do końca, to dać znać i zrobię foto, o co biega
Oprócz tego w AŚ kiedyś był artykuł, jak rozpoznać lampy od angola i coś właśnie pisali o strzałkach; jak Mazak, ale to było dawno i nie mogę znaleźć tego numeru Wiem tylko, że 2 strzałki znaczą "lampa lewa/lampa prawa", a nie "anglik", więc możesz, Mazak, mieć rację co do 3-ciej strzałki... Może uda mi się znaleźć tę gazetę.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 21:47 ]
A jeszcze powiem, ze z tymi "trójkątami", też się zgadza, ale odwrotnie (jeśli patrzeć na lampy od przodu) - mały z lewej, duży z prawej - Europa
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
faktycznie troche nie jasno to napisałem z tymi trójkatami
generalnie europa mały trójkąt w kierunku grilla a duży w kierunku błotnika teraz będzie jaśniej
anglik na odwrót
[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 22:12 ]
ps.dotyczy to lewej lampy
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum