Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 17:24 [R75] Automatyczna skrzynia biegów
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam
moj roverek to moje pierwsze auto z automatyczna skrzynia biegow dlatego w tym temacie nie jestem za bardzo obeznany. autkiem przejechalem okolo 4000 km. i wydaje mi sie ze biegi nie sa przelanczane plynnie (czuc delikatne szarpniecia) problem dotyczy pierwszego i drugiego stopnia przy zimnej skrzyni po przejechaniu kilku kilometrow problem sie zmniejsza. odkad posiadam auto problem sie nie nasila malo tego do dnia dzisiejszego wydawalo mi sie ze ta skrzynia tak poprostu pracuje ale dzis mialem mozliwosc przejechania sie innym autem rowniez z automatyczna skrzynia biegow i roznica byla znaczna. w czym moze tkwic przyczyna ?
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 11:25, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 17:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w materiale umieszczonym pod tym linkiem http://www.autojozefow.pl/ mowia o tym ze jezeli zaczyna sie szarpanie i nierowna praca skrzyni to juz za pozno na wymiane oleju. byc moze faktycznie stan jest zbyt niski. jak moge to sprawdzic ?
Trzeba rozgrzać silnik do temperatury pracy na pracującym silniku trzy razy drążkiem przesunąć po wszystkich pozycjach ustawić na P i nie gasząc silnika sprawdzić poziom na bagnecie skrzyni.
pozwole sobie zacytować "SeniorA" :
Można to zrobić paskowym dotykowym termometrem z apteki, mierząc temp. skrzyni.W JF 506 właściwy poziom jest po wlaniu 3.3 l. Warto wlać 3.5 l. i nadmiar odpłynie, oczywiście przy pracującym silniku i ''P''. Olej którym fabrycznie zalewają, jest dostępny np. w autoryzowanych serwisach WV wg. ich specyfikacji o nr. kat. G052990A2. Ja wlałem Roverkowy od Tomiego przy 85 tyś. gdyż specjaliści np. z Autotransmisji /Aś nr.39/2007/zalecają pierwszą wymianę przy 70 , a każdą następną po 30-35 tyś. mimo, że producent wymaga 100 tyś. lub 4 lata.Wlew oleju w kV jest widoczny po ściągnięciu filtra powietrza ( otwór u góry skrzyni zatkany gumowym korkiem ) a sprawdzenie , to jest do tego otwór kontrolny.Najlepiej po dolaniu niewielkiej ilości oleju , ściągnąć osłonę silnika od spodu na kanale , wyczyścić skrzynię wokół śruby do sprawdzania poziomu ( od spodu skrzyni obok uchwytu kabli ) uruchomić silnik na pozycji skrzyni "P" , pozmieniać przełożenia od ''P'' do ''2'' zatrzymując się na każdym przełożeniu kilka sekund , wrócić do "P", odkręcić śrubę kontrolną ( kluczem wpustowym sześciokątnym 5 mm ), powinien wypłynąć nadmiar oleju.Jeśli nie wypłynął ,to dolać , przejść lewarkiem przez wszystkie położenia z zatrzymaniem na kilka sekund na każdym i wrócić do "P". Jak olej się ukaże w otworze kontrolnym ,pozwolić mu spłynąć , zakręcić śrubę z nową podkładką momentem 14 Nm. Zatrzymać silnik.
_________________ Pierw i nadal Poldek
Teraz 75 hmmm nie ma co porównywać
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 20:28
niqel napisał/a:
dzis mialem mozliwosc przejechania sie innym autem rowniez z automatyczna skrzynia biegow i roznica byla znaczna. w czym moze tkwic przyczyna ?
w tym , że może to auto miało silnik o innej mocy i konstrukcyjnie inną skrzynię , chyba , że był to tak samo R75 1.8,ale wtedy też nie musi być przyczyną wada skrzyni, bo równie dobrze może to być wina silnika.Na zimnym silniku sterownik skrzyni J506 inaczej przełącza, ma inną mapę przełożeń, by jak najszybciej zagrzać silnik ,są inne ciśnienia i płynnośc oleju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum