Kilka dni temu usuwałem końcowy tłumik i co sie okazało. Nad końcówkami było coś w rodzaju zaworu do którego podłączony był wężyk. Kolega powiedział, że jest to zawór regulujący otwarcie komór w tłumiku.
I moje pytania:
Coż to za zawór??
Co to za wężyk który był do niego podłączony??
Czy znajdzie ten tłumik rozwiązanie w innym aucie??
Zawor ktory dlawi wydech. Po to by przy nizszych obrotach silnik mial wiekszy moment obr. (mniejsze oproznienie wydechu podwyzsza cisnienie w cylindrach) .Przy wysokich obrotach (otwarciu przepustnicy) sie otwiera calkowicie bo silnik ma wiecej powietrza i zwieksza moc ( cos jak przelotowy wydech wtedy gdy jest potrzebny.)
PopeY napisał/a:
Co to za wężyk który był do niego podłączony??
Wezyk podcisnieniowego sterowania tego zaworu.
PopeY napisał/a:
Czy znajdzie ten tłumik rozwiązanie w innym aucie??
Tlumnik tak ,ale zawor nie bardzo, raczej musi byc zestrojony z konkretnym autkiem.
Poza tym zawor sprawia ze silnik jest cichy do pewnych obrotow tak ze sasiedzi nie przeklinaja Cie jak rano jedziesz do pracy (jesli dziala bo czesto sie zacina).
Szczerze powiem że zamontowałem teraz tłumik zrobiony na zamówienie w firmie Ulter bez tego zaworu i powiem że nie czuje żadnej różnicy,wręcz przeciwnie autko wydaje mi sie żwawsze.
Szczerze powiem że zamontowałem teraz tłumik zrobiony na zamówienie w firmie Ulter bez tego zaworu i powiem że nie czuje żadnej różnicy,wręcz przeciwnie autko wydaje mi sie żwawsze.
Calkiem mozliwe ,jesli zawor byl zle sterowany ,albo nie byl wcale. Te zawory czesto rdzewieja i zapiekaja sie i nie dzialaja tak jak powinny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum