Wysłany: Pią Kwi 09, 2010 13:55 [45 z 02, 1,4] jak praktycznie sprawdzic czujniki TPS i inne
Czy jest możliwość sprawdzenia miernikiem : czujnika powietrza w kolektorze dolotowym (nie wiem gdzie on się znajduje- pomożecie ?) i czujnika położenia wału.
Czy pomiary czujnika położenia wału oraz TPS wykonuje się na pracującym silniku - pytam ponieważ sprawdzenie sondy lambda musi być na pracującym.
Jeżeli czujniki sprawdza się na pracującym to jak wykonać sprawdzenie skoro wszystko jest zaizolowane - wtyczki są szczelne. Czy ktoś może ma "poradnik' jak praktycznie sprawdzić czujniki, sondy, jakie powinny być wyniki itp ? Na elektrodzie znalazłam jakie powinny być wyniki TPS w 400setce - czy u mnie powinny być takie same ? (przepustnica zamknięta 595 Ω, otwarta 3570 Ω, napięcie dochodzące do czujnika 5V.) Jeżeli mierzyć mam te 5V na wtyczce czyli kluczyk musi być w pozycji II ? Założyłam nowy temat, ponieważ jeżeli znajda sie chętni i udzielą odpowiedzi to skorzystają także inni - tłumaczę się ponieważ pisałam o tym w ostatnim poście w tym TEMACIE
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 09, 2010 13:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
http://yfrog.com/hq012clj
Pomiar czujnikow podczas pracy ,dlatego dane w Voltach (wlasnie tak jak w przypadku sondy lambda). Trzeba sie wpiac w czujnik. Najlepiej tam gdzie przewody wchodza we wtyczke. Ja mam kable zakonczone iglami. Pomiar opornosci sprawdza sie tylko przy miektorych czujnikach i nie daje to i tak gwarancji ze dziala poprawnie pod napieciem itp. Czujnik temp. pow. jest w kolektorze dolotowym ,kiepski jest dostep. Stojac przed autem wkreconu jest w "rure" kolektora pierwszego od prawel cylindra zaraz przed wejsciem w blok silnika (czyli dole kolektora) , kolor zielony chyba. Pomiar napiecia na TPS-ie z kluczykiem przekreconym na zewnetrznych stykach wtyczki 5V ,napiecie zasilajace , opornosc TPS-u na dolnym i srodkowym styku potecjometru. Sonda lambda napiecie 0.2-0.8 V najlepiej widac na odczycie graficznym bo napiecie musi oscylowac pomiedzy tymi wartosciani z odpowiednia czestotliwoscia.
[ Dodano: Pią Kwi 09, 2010 20:46 ]
Opornosc dla czujnika walu korbowego ok. 1200ohm. (u mnie bylo 1245 w 25-tce i 1225 w 45-tce) . Tps. lepiej nie dotykac ,ale ja zaczalem krecic srubka bo nie schodzil z obrotow i przy 508 ohmach (nie 595) jest oki,moze to wina plastikowej przepustnicy. Ale moja 45-tka fabrcznie ma 608 ohm (czyli blisko tych zalecanych 595-ciu) i tez jest oki.
Braciszek zmierzył (na odłączonej wtyczce bez kluczyka w stacyjce) i u mnie oporność TPS-u wyszła - przy zamkniętej 510 a przy otwartej 1260 OM. Czy może to mieć jakieś znaczenie w moim problemie z przyspieszaniem ? W TYM TEMACIE - streszczone w ostatnim poście. Czy czujnik położenia wałka rozrządu (ten obok cewek) powinien mieć jakąś oporność ? Pytam ponieważ gdy mierzyliśmy to nie było nic -żadnego odczytu- (bez kluczyka w stacyjce). Czy gdyby nie był sprawny - silnik będzie działał ?
Czy czujnik położenia wałka rozrządu (ten obok cewek) powinien mieć jakąś oporność ? Pytam ponieważ gdy mierzyliśmy to nie było nic -żadnego odczytu- (bez kluczyka w stacyjce). Czy gdyby nie był sprawny - silnik będzie działał ?
Bedzie dzialal ,ale nie bedzie zapalal lub ciezko zapalal ,jest potrzebny tylko przy rozruchu . Jak juz silnik pracuje to pobiera sygnal z czujnika walu korbowego mozesz sobie sprawdzic i odlaczyc na pracujacym silniku . Nie zmierzysz na nim opornosci (tez probowalem).
Sprawdz w koncu cisnienie paliwa. Bo widze ze wykonalas tysiac jazd testowych i nic wiecej. Silnik potrzebuje powietrza i paliwa. Im bardziej obciazony tym wiecej. Pozdr.
Ok, więc podjadę w przyszłym tygodniu sprawdzić to ciśnienie paliwa - czy to powinno być (jak pisał oprawca) : 3 bary, czyli 0,3 MPa, czyli 300 kPa ? Rozumie, że czytałeś ten temat o moim przyspieszaniu i właśnie ciśnienie sugerujesz ?
Ok, więc podjadę w przyszłym tygodniu sprawdzić to ciśnienie paliwa - czy to powinno być (jak pisał oprawca) : 3 bary, czyli 0,3 MPa, czyli 300 kPa ? Rozumie, że czytałeś ten temat o moim przyspieszaniu i właśnie ciśnienie sugerujesz ?
Cisnienie to jedna z rzeczy ktora trzeba sprawdzic. To nie jest tak ze wszyscy bedziemy strzelac co to moze byc ,az ktos w koncu trafi. Przy tego typu problemach sprawdza sie na poczatek podstawowe elementy . Jak je sprawdzisz to bedziemy mogli cos sugerowac. Masz wszystkie dane do czujnikow i trzeba je sprawdzic, jesli nie mozesz sobie poradzic z tym sama lub z bratem to znajdz kogos kto wie jak to zrobic . Nie ma innej opcji za duzo czujnikow ktore moga nie dzialac lub dzialac nieprawidlowo. Twoje auto jesli jakos nie przerywa i w miare normalnie sie zachowuje wiec warto sprawdzic cisnienie paliwa, to podstawa. Jestem po wymianie pompy paliwa bo mialem inny problem (z zapalaniem z rana, jak zapalil bylo juz na 100% oki ) ,i zostawilem sobie pompe na koniec ,a bym sobie zaoszczedzil duzo czasu gdybym zaczal od tej oczywistej sprawy ,a nie sprawdzania wszystkich czujnikow . Pompy daja rozne objawy. Twoje auto da sie podlaczyc do kazdego podstawowego skanera OBD warto wiec znalezc kogos kto taki ma ,nie koniecznie mechanik, moze to naprowadzic na problem (ale nie pokaze problemow z pompa ,dlatego trzeba ja niezaleznie sprawdzic). Kolega oprawca ma racje co do wartosci cisnienia ,z reszta jest w tej tabelce co wyslalem wczesniej. Pozdr.
Witajcie - dziś byłam w naszym największym warsztacie i ....... nie mieli gdzie się podłączyć przyrządem aby sprawdzić ciśnienie paliwa. Tłumaczyli, że muszą się tak podłączyć aby mierzyć ciśnienie w trakcie pracy silnika, a przed/za filtrem paliwa to nie bo nie mają takich końcówek, a na wejściu do listwy wtryskiwaczy nie bo to jest sztywny przewód na dwóch śrubach. Zaglądali na podnośniku pod autem i też nie mieli gdzie się wpiąć. Napiszcie czy to "słaby" warsztat czy faktycznie są problemy z wpięciem miernika.
Cytat:
Twoje auto da sie podlaczyc do kazdego podstawowego skanera OBD
Poprosiłam o podłączenie do kompa i podłączali .... mnie do 3 (TRZECH) różnych "komputerów" (1 - laptop i dwie jakieś inne maszynki) i nie udało się nawiązać połączenia ... ? Może ktoś napisać jaki konkretnie model urządzenia łączy się z waszymi roverkami ?
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Kwi 27, 2010 08:58
Ogólnie rzecz ujmując to rovery łączą się z kompem firmowym rovera (T4, testbook) choć czasem udaje się to z innymi wynalazkami ale najczęściej udaje się zdiagnozować tylko silnik i to nie zawsze wszystkie czujniki.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum