Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4Si 96r] silnik 1.4 si na 1.9 diesel - wykonalne?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:55
[R214 1.4Si 96r] silnik 1.4 si na 1.9 diesel - wykonalne?
Autor Wiadomość
atomowka 




Dołączyła: 29 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 06:40   [R214 1.4Si 96r] silnik 1.4 si na 1.9 diesel - wykonalne?

Jestem posiadaczką Roverka z 96 r 1.4 benzyna, po ciągłych problemach z chłodzeniem silnika - częste wycieki płynu chłodzącego z chłodnicy - naprawiane 3x u mechanika i nadal wystpują, wkońcu padła uszczelka pod głowicą w silniku. Mechanik twierdzi, że nie opłaca się jej wymieniać bo sytuacja lubi sie powtarzac i lepiej zainwestować w inny silnik. I teraz tak chciałabym zmienic silnik na 1.9 diesiel, poradźcie szanowne grono czy jest to wykonalne wogóle? Pozdrawiam serdecznie
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 06:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DrMambo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Otwock

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 06:43   

1,9 niby od jakiego wozidła?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 07:01   

Silnik wstaw z innego Rovera, będzie mniej kombinacji.
Coś mi się o uszy obiło że łapy są inaczej w dieslu a inaczej w benzyniaku, może ktoś to potwierdzić ?

Silnik za jakieś 2tys. kupisz + robocizna mechaniora (oczywiście silnik tylko 2.0 pojemności, innych roverowych nie znajdziesz :wink: )
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 07:07   

Atomówka ma benzyne K-series swap na SDI nie będzie taki łatwy.

Inna skrzynia biegów, inny komputer. Inny zapewne układ chłodzenia. Turbina, Intercooler.
Nie wiem czy to sie będzie opłacało.

Lepiej kupić silnik od poloneza 1.4 (całego Poloneza z tym silnikiem można kupić za 500zł) i przełożyć silnik bez żadnych kombinacji.
Tylko oczywiście trzeba naprawić układ chłodzenia żeby sie problem nie powtarzał.

Jest jakis dobry mechanik Roverkowy w Krakowie?

Ja bym dał do fachowca aby ocenił co najlepiej zrobić. Awaria uszczelki jest spowodowana tym że układ chłodzenia nie został naprawiony na czas.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Czw Kwi 29, 2010 07:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafi200 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 82
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 07:14   

Jasne że jest:)
http://roverki.pl/garage....omasz%20Pstu%B6
Lepszego nie znam,można poczytać opinie to wszystko sie wyjaśni.Tylko że to są okolice Krakowa,Dokładnie Skotniki.
Jak coś to możemy się umówić kiedys pod wieczór to poprowadzę;)
_________________
Moc jest bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawą,a turbo podstawą...
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 07:20   

Problem są takie pryz swapie K na L-series:

    Inna waga silnika, wymiana przednich amorków oraz sprężyn od Diesla
    Lapy mocujące silnik są inne
    Wydech jest inny
    Trzeba Turbo dokupić
    Intercooler
    Węzę chłodzenia będą inne
    Chłodnica
    Komputer i wiązkę kabli (a wiązkę podłączyć to nie jest dzień roboty)
    Zegary
    układ paliwowy (gruszka, czujnik paliwa w baku)
    i pewno jeszcze innych małych rzeczy które by w praktyce wyszły


Sam swap np pompy mechanicznej w L-series do SDI czy idt to już duży kłopot z ta wiązka kabli żeby to podłączyć i działało :/ Nie znaczy ze sie nie da, tylko ja sobie tak jak oglądnąłem schematy gdzieś wyliczyłem żeby mi to z dwa tygodnie zeszło zrobić na Tip top lub więcej.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
atomowka 




Dołączyła: 29 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 08:23   

Czyli z tego co zrozumiałam to lepiej zmienić na benzyniaka, bo dodatki do diesla przy zmianie przewyższa mi wartość auta :neutral: :/ , a szkoda bo strasznie mi benzynie ciagnie, chyba, że przez ta uszczelke. Dzieki Panowie za radę, Rafi200 jak mówisz, że ten mechanik jest konkretny to chyba spróbuje, tyle co już dołożyłam do niego na naprawy tego układu chłodzenia, to bym silnik diesla miała i jeszcze by zostało. :roll:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 11:43   

atomowka, Lepiej już mocniejszy silnik kupić np 1.6 lub 1.8 i już z tego coś mieć :wink:

atomowka napisał/a:
bo dodatki do diesla przy zmianie przewyższa mi wartość auta :neutral: :/


dokładnie za ta kasę to by się już od razu lepiej opłacało kupić gotowego R 220 SDI :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 11:43   

K-Series to generalnie bardzo dobre silniki benzynowe, choć rozumiem ze po takich przejściach mozesz mieć o nich złe zdanie.

Ale właśnie wymagaja aby zajmował sie nimi mechanik który sie zna na rzeczy. bo są troche inne niż silniki popularnych marek.

Lepiej zaprowadzić do fachowca i mieć święty spokój - i w sumie taniej wyjdzie niz potem naprawiać jeszcze wiecej...

Jeżeli będziesz wymieniac silnik to mozesz spróbować większy - 1.6 bez problemu da sie zamontować bez dodatkowych przeróbek. Ale być moze wystarczy naprawa uszczelki pod głowicą (niestety naprawa to ok 800zł, ale przełożenie silnika przeciez tez nie jest za darmo a jeszcze trzeba go kupic).
 
 
atomowka 




Dołączyła: 29 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 12:22   

Wszyscy mechanicy u których pytałam radza nie naprawiać tylko zmienić silnik na inny, bo problem lubi sie ponoć powtarzać. Z tym, że jak ja kobieta - laik właściwie ma rozpoznać czy kolejny silnik nie ma padnietej tej uszczelki pod głowicą? Bo zakładam że kupie używany.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 12:31   

atomowka napisał/a:
bo problem lubi sie ponoć powtarzać

jeśli ktoś zrobi to dobrze a nie spierdzieli jak to niektórzy potrafią to problem nie powinien wrócić
może ci mechanicy boją się po prostu tego robić w Roverku bo przyjęli że problem i tak wróci
 
 
atomowka 




Dołączyła: 29 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 12:40   

Własciwie moze i madrze prawisz, ale jezdziłam do 3 mechaników i zaden sobie z nim nie daje rady, ciezko wybadac kto jest dobry w okolicy, kolega z forum poleca kogos ze skotników moze tam sprobuje jeszcze jak nie to juz nie mam pomysłu, chyba sama zaczne sie podszkalac :/
 
 
Rafi200 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 82
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 15:47   

atomowka napisał/a:
Własciwie moze i madrze prawisz, ale jezdziłam do 3 mechaników i zaden sobie z nim nie daje rady, ciezko wybadac kto jest dobry w okolicy, kolega z forum poleca kogos ze skotników moze tam sprobuje jeszcze jak nie to juz nie mam pomysłu, chyba sama zaczne sie podszkalac :/


Ja też miałem dość poważny problem ze swoim R200 i też żaden mechanik nie potrafił sobie z tym poradzić.Trafiłem do Tomka i bez żadnych problemów naprawił.Naprawdę konkretny koleś i zna sie na Roverkach.Na pewno nie pożałujesz.Jeśli będzie taka potrzeba to jestem pewien że silnik też Ci załatwi.
Jeśli potrzebujesz pomocy żeby tam trafić to nią służę :)Jak coś to pisz na gg 12566760 albo priv.
_________________
Moc jest bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawą,a turbo podstawą...
 
 
 
Tobi_lbn 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 16:15   

Może i zrobienie HGF-u nie jest tanie a na dodatek jeszcze koszta naprawy tego układu chłodzenia ale chyba lepiej to zrobić lub tak jak ktoś wyżej napisał kupić poldolota z tym samym silnikiem za grosze niż bawić sie w swapy na diesla bo to strasznie dużo kombinacji. A pozatym chyba strasznie słabi Ci mechanicy u których byłaś jeżeli wolą wymieniać silniki niż je naprawiać. Więc posłuchaj kolegów którzy doradzają Ci dobrego mechanika. Zrobi porządnie to i problem nie będzie wracał a wtedy będziesz mogła się cieszyć z jazdy :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Silnik benzynowy dziala jak diesel
pipens Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sob Lut 05, 2011 19:14
polofix
Brak nowych postów [R25] Klekoczący silnik jak stary diesel
kasiula16643 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 40 Nie Wrz 29, 2013 09:50
leszczu
Brak nowych postów [R200, 98r. 1.4, 16v] silnik klekocze, chodzi jak diesel
longas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Wrz 07, 2010 12:26
longas
Brak nowych postów [R214] słabnący silnik
banek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Maj 23, 2007 14:31
Szymon
Brak nowych postów [R214 8V 97']Pasuje silnik?
BONUS Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Mar 19, 2008 15:31
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink