pawel.38, Części do ROVER'ków wcale nie są takie drogie jak mówią ludzie, którzy nigdy nie mieli do czynienia z Tą marką. Ceny części są na poziomie cen innych, porównywalnych aut.
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#21
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon Maj 03, 2010 11:04
Na przykładzie R45 Diesel - kompletne sprzęgło Valeo 821178 940zł, części do rozrządu 660zł, klocki hamulcowe przód ATE 105zł, filtr powietrza ALCO MD-9430 30zł, filtr paliwa ALCO SP-973 35zł. Jak widać są to części eksploatacyjne i ulegają naturalnemu zużyciu. Jedyne co mi padło to rezystor nawiewu, naprawiłem sam za kilka złotych. Najbardziej zabolało to sprzęgło, wrrrr.
Zajżyj do mojego garażu, tam mam wykaz niemal wszystkich napraw, jakie robiłem od początku posiadania ROVER,ka.
http://forum.roverki.eu/g...hicle&CID=12406
Z dostępnością części jest tak, że w sklepach na półkach ich nie ma, ale zawsze na drugi dzień mam już sprowadzone.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Słyszałem od znajomych że są drogie i ciężko dostępne (...)
A czy którykolwiek z tych znajomych posiadał kiedykolwiek Rovera? Zajrzyj np. na stronę Foty lub Intercars, znajdź interesujący Cię model i będziesz wiedział w przybliżeniu co ile kosztuje.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Wiem ,że większośc chwali to co ma ale ja sie nie zgodze ,że częsci sa tanie -Jest grupa częsci tanich ale część jest droga jak do każdego mało popularnego auta( choć roverek na popularności zyskał w ostatnich latach)
Zależy jak chcesz kupować części- bo mnie wkurza ciągle wyszukiwanie w internecie. patrząc na moją dwusetkę u mnie w mieście ceny niektórych rzeczy są zaskakujące - wahacz najtańszy 400zł, w intercarsie dosyć tanio ale nie w każdym mieście jest -koło 180zł( w necie 100zł). Sprzęgła poniżej 1500 do diesla na miejscu nie znalazłem. Na stronie intercarsu sama tarcza 750zł i pisze brak, całe sprzęgło valeo niby 860zl ale równiez brak a lucasa 1290zł więc od ręki trudno coś tanio dostać. Za tarcze hamulcowe ( o dziwo nie wentylowane do SD były droższe niż wentylowane do SDi,(które niestety nie pasują ) i pomimo tandetnej jakości kosztowały ponad 150zł za sztukę a mi sie spieszyło.
Ogólnie częsci do diesla są dość drogie i w przypadku roverka nie ma odstępstwa - z benzyną troche lepiej.
Wydech również jest drogi ( przynajmniej w intercarsie bo nie miałem jeszcze potrzeby szukać gdzie indziej )
Mam doświadczenie tylko z dwusetką i moim zdaniem jak na klase auta to wychodzi on dosyć drogo i ceny porownywalne sa z wyższym segmentem. Np z rodzinnych doświadczeń wiem ,że rolka napinacza paska klinowego czy poduszka silnika jest w podobnej cenie jak do volvo s60.
Z tanich częśći to napewno fitry, reflektory przednie są w tanich podróbkach.
Części według mnie są w przystępnych cenach.Fakt że czasem trzeba poszukać,ale bez afery,można dostać. Zależy czy do benzyny czy do diesla.Ja mam R45 sedan(benzyna) i nie narzekam,wręcz polecam.
chudson, jak nie potrafisz uzbroic sie w cierpliwosc (2-3 dniowa) to tak jak mowisz placisz ceny na poziomie aut klasy wyzszej. To jedynie swiadczy, ze w Twojej okolicy same cfaniaki i zlodzieje, mysla, ze jak rover rzadki saomchod to ceny czesci w kosmos! Przeciez to nie jaguar czy bentley...ale coz, tez brytyjska marka.
Ja tam nie narzekam a jestem jedynie studentem. Ceny napewno wyzsze niz do VW i calej jego grupy oraz OPLA. Ale identyczne jak do hondy civic 5D (R200,400) jak i Accorda (R600) R75 to klasa mniej wiecej bmw serii 5 e39
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
do R400 i R45 pasują części z Hondy, bo to po prostu jest honda z silnikiem rovera. Zawieszenie to chyba 100% honda.
Pasują do nich wszystkie części od Civic 5D poza elementami karoserii (np lampy, grill) oraz silnika, sprzęgła i skrzyni biegów.
Ale jeżeli chodzi o silnik to z częściami raczej problemu nie ma - to ten sam silnik który był montowany w polonezie (benzyna).
Żaden mechanik nie skarżył sie mi na brak części. Tylko alternator musiałem kupić na allegro (regenerowany, jak nowy, z gwarancją kosztował poniżej 200zł).
Nie należy sie sugerować kropelką R200, bo ten model był opracowywany samodzielnie i jeżeli w ogóle ma coś wspólnego z hondą to na pewno mniej niz R400. Można powiedzieć że R200 to prawdziwy Rover i do niego akurat części mogą być drogie.
Do napraw które robiłem ceny części nie odbiegały od pozostałych marek. Poza rozrządem który był (w sumie z robotą) jakieś 200zł tańszy niż do Golfa IV 1.6.
Moim zdaniem nie jest drogi w utrzymaniu, choć do fiata cinquecento nieco mu brakuje.
Jeśli ktoś uważa inaczej niech sprawdzi ile kosztują części do nowszych konstrukcji VW/AUDI (4 wahaczowe zawieszenie z przodu, wtryski po 3tys za sztukę itd).
To że niemieckie są tanie w naprawie skończyło sie jakiś czas temu....tanie to są części do Xsary Picasso. Jak barszcz.
Pasują do nich wszystkie części od Civic 5D poza elementami karoserii (np lampy, grill) oraz silnika
nie do końca, bo jeśli chodzi o diesla Rovera to on siedzi też w Hondzie która wypuszczała swoje części do tego silnika, ja mam np.wąż intercoolera oryginalny Hondy i czujnik pedału hamulca też od Hondy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum