Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Hamulce - co polecacie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Hamulce - co polecacie?
Autor Wiadomość
Marcinus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Kielce



  Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 21:28   [R25] Hamulce - co polecacie?

W moim roverku nie do końca odpuszcza hamulec z tylu i w piątek będę u mechanika, żeby sprawdził o co chodzi. Podobno jakiś regulator czy coś, ale mniejsza z tym. Chodzi o to, że jak już będą rozłożone hamulce, to może przy okazji wymienię (wymienią mi :wink: ) klocki i tarcze za jakieś lepsze i tu moje pytanie - jaki zestaw polecacie? Z przodu mam teraz tarcze wentylowane, z tylu tarcze. Myślałem o tarczach wentylówanych, nawiercanych, nacinanych, na tył podobnie, ale bez wentylowania :grin: co do klocków, to nie wiem jakie. Napiszcie co macie u siebie, ewentualnie jakie macie doświadczenia. Czy taka zmiana na standardowych zaciskach i płynie coś poprawi w hamowaniu, czy nie zauważe różnicy?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 21:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 22:16   

Polecę Ci tani ale sprawdzony zestaw tarcze TRW (dawny Lucas) ewentualnie jak masz więcej $ Zimmermann gładki lub w wersji Sport wiercony, klocki Mintex lub Ferodo Premier miękkie dobre klocki. Jak chcesz wyczuć znaczną poprawę sprawdź stan zacisków oraz wymień płyn na świeży dobrą opcją jest zmiana przewodów hamulcowych na oplot wyczuwalna różnica nawet do 30%.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 23:35   

JA polecam ATE tarcze + klocki :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mario_paco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 58
Skąd: śląsk/Bytom



Wysłany: Wto Kwi 27, 2010 10:03   

Ja również polecam tarcze i klocki z ATE mam je i jestem bardzo z nich zadowolony:)
 
 
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 10:52   

Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w swoim roverku, "opłaca" się więc inwestować w tarcze Zimmermann które są dwa razy droższe od ATE? Czy zestaw tarcz i klocków ATE zarówno na przód jak i na tył w zupełności wystarczy? Mam jeszcze pytanie odnośnie zacisków, chciałbym je pomalować ale na dzień dzisiejszy są w kiepskim stanie.. regenerować je jakoś czy dać sobie z tym spokój?
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 11:11   

ATE, nowe
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 04, 2010 11:26   

A ja sie przejechalem na klockach ATE, bo sa twarde i szybciej zuzywa sie tarcza. Poza tym ATE to nie to samo ATE co kiedys. Tak samo w Norauto mozna kupic Brembo polskiej produkcji ;)
Ja bym zakladal mocna tarcze, jak wlasnie zimmermann, i miekkie klocki jak ferodo.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 11:40   

Perez, tylko, ze r200 hamuje jak hamuje i lepsze klocki i tarcze jakoś nie wiadomo jak tego nie zmienią. Nie ma co przeiwestowywać zwłaszcza w 8v. Znaczącej różnicy pewnie nie będzie.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Maj 04, 2010 11:53   

zouza napisał/a:
Perez, tylko, ze r200 hamuje jak hamuje i lepsze klocki i tarcze jakoś nie wiadomo jak tego nie zmienią. Nie ma co przeiwestowywać zwłaszcza w 8v. Znaczącej różnicy pewnie nie będzie.


na hamulcach się nie oszczędza to pierwsza zasada... druga ze perez ma racje ATE się mocno popsuło... lepiej zainwestować w mocna tarcze Zimmermana i miękki klocek Ferodo które zauważalnie poprawią hamowanie a kosztowo nie są znacznie droższe.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 04, 2010 11:57   

600 tez nie hamuja rewelacyjnie.

Poza tym koszta wcale nie musza byc sporo wieksze skoro dobra tarcza zrobi x kilometrow wiecej, a zmieniac sie bedzie tylko co jakis czas klocki.
Ja zalozylem kiepawa tarcze JC i kloki ATE i na efekt nie trzeba bylo dlugo czekac, bo 3 miesiace i tarcza zuzyta 2mm na strone (norma to 1mm), a klocki sa w polowie. Nie wspominajac o tym, ze z tarcz zrobily sie chipsy po niecalych 2kkm.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 19:49   

a czy te polecane przez ciebie dobryziom tarcze Zimmermann'a będą pasowały do mojego roverka bez żadnych przeróbek ? One są grubsze niż tarcze ATE i zastanawiam się czy ma to jakieś znaczenie..
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Maj 04, 2010 20:03   

wojzel napisał/a:
a czy te polecane przez ciebie dobryziom tarcze Zimmermann'a będą pasowały do mojego roverka bez żadnych przeróbek ? One są grubsze niż tarcze ATE i zastanawiam się czy ma to jakieś znaczenie..


jak to grubsze? rozumiem ze masz hamulce 262mm 21mm ten rozmiar jest stały !! ! chyba ze masz niewentylowane 262 13mm ? to w tym wypadku żeby włożyć te pierwsze wymagana jest zmiana zacisków.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 11:33   

Znalazłem po prostu na allegro zarówno tarcze ATE jak i Zimmermann. Grubość tarcz ATE to 13,00 , a Zimmermann 21,00. Stąd moje pytanie..

http://www.allegro.pl/ite..._400_mg_zr.html
http://allegro.pl/item994...mann_sport.html
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 11:48   

juz ziom odpowiedzial ....

Te tarcze ATE to sa niewentylowane - patrz opis >>>>> PEŁNE

Tarcze zimermana sa wentylowane stad inny rozrmiar ;)

Chcesz miec wentylowane = zmiana zacisku ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 16:26   

a ja mam w 8v seryjnie na przodzie wentylowane tarcze i na tyle pojedyncze a klocki breack czy jakos tak firma i z hamowaniem nie mam najmniejszych problemów a więcej 16v jeździ z pojedynczą tarczą z przodu i bębnem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 16:28   

bonus89, bo twój R jest pewnie z 97, później bodajże modelowy 98 miały już bębny.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 19:50   

ja w swoim 214i też mam tarcze z przodu i z tyłu.. żadnych bębnów.. tyle że z przodu są gładkie (niewentylowane).. to chyba jeszcze jakaś inna wersja..
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 21:06   

wojzel wentylowane to znaczy podwójne takie z wlotem powietrza od spodu :P one są gładkie a wentylowane od środka mylisz pojęcia (nawiercane/nacinane) a wentylowane
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Maj 06, 2010 08:11   

bonus89 napisał/a:
wojzel wentylowane to znaczy podwójne takie z wlotem powietrza od spodu :P one są gładkie a wentylowane od środka mylisz pojęcia (nawiercane/nacinane) a wentylowane


bo tarcze się dzielą na wentylowane i lite :)

ewentualnie na gładkie albo frezowane, nacinane, przewiercane i jakie tam sobie ktoś wymyśli :razz:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 10:53   

aaa :) no to w takim razie mam wentylowane gładkie :) zresztą dla pewności wstawie zdjęcie mojej tarczy z przodu..
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214i] Filtr stożkowy, ktoś używa, polecacie, odradzacie??
tomi83 Tuning mechaniczny 8 Pon Maj 30, 2011 06:06
szoso
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 Hamulce]
Hamulce MG ZR 2.0
Szymonek Tuning mechaniczny 1 Sob Mar 06, 2010 12:51
maniaq
Brak nowych postów Hamulce MG ZR ZS
Gość Tuning mechaniczny 507 Pią Kwi 10, 2015 20:41
marcinmarcin
Brak nowych postów [R200/25/ZR] Hamulce na tył.
Krzysi3k Tuning mechaniczny 26 Czw Mar 24, 2011 01:01
maniaq
Brak nowych postów [R620] hamulce + zawieszenie
_Mucha_ Tuning mechaniczny 7 Pon Lut 25, 2008 23:04
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink