Wysłany: Pią Maj 07, 2010 13:31 [R620] Temperatura ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam , uzytkuje mojego roverka od 4 lat, jak go kupiłem od razu tak dziwnie lapał tmperature czasami, przeważnie jak sie włączyło nawiewy na zimnym powietrzu na najwiekszy to momentalnie wskazówka wedrowała ku górze!
teraz coraz czesciej jak nie mam właczonego nawiewu na ciepłe powietrze łapie temperature?!
Czy to moze być pompa wody? jak zminiałęm rozrzad 2 lata temu ale pompa nie była zmieniana?
wymieniałe kiedys pamietam termostat, kiedys tez jak założyłem instalacje lpg zle zrobili obieg wody. Ale poźniej po prawili. Przypomniałem sobie jeszcze ze jak ostatnio byłme pod nim to widziałem ze sie sonczy płyn z trojnika przy grodzi, ale sprawdzałem stan w chłodnicy to jest ok. Czy to może być przyczyną,np zapowietrzania sie ?
nie wiem dlaczego ale od zawsze jak sie nagrzał mowie tutaj o letniej porze a w zimie zresztą też jak właczyłme nadmuch na maxa wskazówka drastyczni w momencie skakała ku górze ! tka jak by jakis zwarcie coś robiło.
[ Dodano: Nie Maj 09, 2010 17:11 ]
przegoniłme troche fure dzis i otworzyłme maske, i isłyszałem bul bul ! jeden przewó aż parzy ! a drugi jest ledwo ciepły ? chyba powinny być jednakowo nagrzane ?
co do chłodnicy to nie była też gorąca raczej letnia. w jednym miejscu tylko przy wiatraku była gorąca ze można by było sie oparzyć. Czyżby był termostat do wymiany ?
Miałem dokładnie takie same objawy jakie masz Ty.
Wymieniłem termostat i dalej to samo aż w końcu wymieniłem czujnik.
Czujniki masz dwa !!
Jeden do dochładzania po wyłączeniu silnika drugi ten właściwy który działa przy pracującym silniku.
Najlepszy sposób na sprawdzenie czy czujnik działa:
1. Odłącz czujnik
2. Zmostkuj go drucikiem
3. Przekręć zapłon
Jeśli działa wiatrak tzn ze czujnik jest ok
pamietam kiedys miałem ten problem
wminiałem 3x rermostaty a poźniej samo sie rozwiazało teraz jak widać powraca!
TEn" Czujnik temperatury silnika (ECT)" ? zajme sie tym jutro z teog schematu też wynika ze układ chłodzenia sie odpowietrza, nawet nie wiedziałem.
Jak wyglada procedura odpowietrzania takich układów? tylko wykrecic i czekać aż pojdzoe powietrze ?
przegoniłme troche fure dzis i otworzyłme maske, i isłyszałem bul bul ! jeden przewó aż parzy ! a drugi jest ledwo ciepły ? chyba powinny być jednakowo nagrzane ?
Gorny powinien być gorąy a doly chłodniejzy gdyż woda po przejściu przez chłodnice traci temp
maG_xx napisał/a:
co do chłodnicy to nie była też gorąca raczej letnia. w jednym miejscu tylko przy wiatraku była gorąca ze można by było sie oparzyć. Czyżby był termostat do wymiany ?
Termostat jest na poczatku tej gomowej, górnej rury w bloku silnika.
Pisałes że rura robi sie gorąca a więc termostat działa
Moim zdaniem niedrozna chłodnica jest
Czy wiatrak działa?
Sprawdx w zbiorniczku wyrównawczym czy woda nie wymeszała się z olejem lub na bagnecie albo pod korkiem wlewu oleju czy nie ma piany
woda nie wymieszała sie z olejem sprawdzałem, nigdzie nie ma piany.
pozdłaczałem na krótko wiatrak do akumulatora działa.
Ale jak podłoczyłem na krótko od czujnika to nie zadziałał po zmostkowaniu ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum