Wysłany: Czw Maj 13, 2010 04:08 [R75] Temperatura rośnie, czujnik temperatury cieczy
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
witam wszystkich, posiadam [rover 75 club 1.8 petrol], pojawil mi sie problem z temperatura silnika, juz jestem skolowany, grzeje sie bardzo szybko, wentylator nie dziala wiec do naprawy albo tylko bespieczniki to sprawdze ale cos jeszcze , wczesniej chlodzilem puszczajac cieple powietrze na fulla ale teraz od jakiegos czasu nie skutkuje, tzn nie leci nawet cieple powietrze, czy to jest termostat????takze walniety, jak poleci cieple powietrze to opada temperatura i zachwileczke przestaje cieple leciec i rosnie do 100% , jak moge to sprawdzic???czy ktos wie, dzieki z gory za pomoc
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 11:21, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 13, 2010 04:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdź poziom cieczy w układzie chłodzenia. Sprawdź działanie termostatu. Sprawdź układ chłodzenia na szczelność.
Skontroluj stan oleju. Jeśli pod korkiem wlewu oleju będzie "majonez", tj. emulsja z cieczy chłodzącej i oleju, a wnętrze zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej w środku będzie tłuste, brudne i będzie też tam występował ww. "majonez" - to diagnoza jest w zasadzie prosta - HGF - czyli awaria uszczelki pod głowicą, tzn. defekt szczelności połączenia głowica - blok (bo nie sama uszczelka potrafi być za to winna).
Samochodem nie jeździj, bo się przegrzeje. A dla tych silników przegrzanie oznacza śmierć (głowica i blok są aluminiowe).
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Termostat sprawdza się, wsadzając go w miskę z wodą, w której umieszcza się grzałkę oraz termometr, wyskalowany do stu stopni. Wodę podgrzewasz, kontrolujesz jej temperaturę i patrzysz na zachowanie się zaworu w termostacie. Na jego obudowie powinna być wybita temperatura początku otwarcia. Współczesne termostaty pracują na bazie wosku, po przekroczeniu temp. otwarcia otwierają się szybko.
Generalnie, mało komu chciałoby się w to bawić, lepiej kupić od razu nowy, koszt w Polsce to jakieś 40 PLN max.
Jeśli nie ma majonezu w zbiorniczku, pod korkiem oleju, a samej cieczy nie ubywa - to można założyć, że układ chłodzenia jak i sam silnik jest szczelny. Jeśli cieczy ubywa - to pierwsze, co - to trzeba sprawdzić ciecz chłodzącą na obecność zawartości CO2 (dwutlenku węgla ze spalin).
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Wysłany: Czw Maj 13, 2010 07:08 [R75 club 1.8 petrol] temperatura rosnie
czyli mozna przyjac ze termostat do wymiany???na 99,9%, a co z wiatrakiem , sprawdzilem bespieczniki i sa dobre wiec co , silnik wiatraku do wymiany????
Termostat to część tak tania, że można ją wymieniać nawet profilaktycznie, bez kontroli poprawności działania zainstalowanego.
W tym silniku działanie wiatraka sprawdza się prosto - wystarczy, że ściągniesz na włączonym zapłonie wtyczkę z czujnika temperatury silnika. Z tego, co pamiętam, brązowa złączka dwupinowa, po stronie kolektora wydechowego silnika, z tyłu. Jeśli wiatrak, jego bezpiecznik i przekaźnik jest OK, to po zdjęciu wtyczki powinien się zacząć kręcić (tryb awaryjny).
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Wysłany: Czw Maj 13, 2010 16:56 [R75 club 1.8 petrol] temperatura rosnie
czyli to jest taka okragla nasadka pod rurkami kolektora, mam racje???a jak ja sie zdejmuje , nie chce uszkodzic , probowalem i nie rusza sie nawet, a moze to nie jest to???a co jak zdejme i bedzie dzialac wiatrak a , co jak nie bedzie dzialac, jakie naprawy mnie czekaja??
Czujników temperatury cieczy w tym silniku jest dwa - jeden dla wskaźnika na kokpit (ma złączkę jednoprzewodową), a drugi, ze złączką dwuprzelotową, jest właśnie tym czujnikiem, który daje sygnał o temperaturze silnika do komputera oraz odpowiada za włączanie się wentylatorów.
Oba te czujniki umieszczone są w jednym trójniku rozdziału cieczy chłodzącej po stronie kolektora wydechowego, w okolicach czwartego cylindra.
Jeśli ściągniesz tą złączkę na włączonym zapłonie, to wentylatory chłodnicy powinny się włączyć. Sama wtyczka trzyma się na drucianym zatrzasku, który jest umieszczony w gnieździe wtyczki, na jej obwodzie. Trzeba czymś go podważyć oraz uważać, żeby nie zgubić, bo lubi taki strzelić sobie gdzieś.
Jak po zdjęciu wtyczki wentyl się nie włączy, to trzeba sprawdzić działanie samego czujnika, jego linii pomiędzy nim a kompem silnika oraz samo działanie silnika wentylatora (bezpiecznik, przekaźnik, linie zasilające).
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Czujników temperatury cieczy w tym silniku jest dwa - jeden dla wskaźnika na kokpit (ma złączkę jednoprzewodową), a drugi, ze złączką dwuprzelotową....
W r75 1.8 jest jeden czujnik temperatury. który poprzez magistralę can przekazuje informacje również na licznik.
Witam ponownie:)
Mam Rovera 75 diesel i od jakiś 3 tygodni po przejechaniu ok 30 km zaczął się grzać(nie mówiąc o wzniesieniach temperatura podskakuje prawie na max:() ale jak się zwolni do 70 opada
Byłam u mechaników 2 i tak:
1-szy stwierdził że to walnięty wiatrak,
2-gi po odkręceniu zbiornika płynu chłodniczego wsadził tam jakąs maszynkę z płynem niebieskim który po chwili zmienił się na jasny zielony i stwierdził że to uszczelka głowicy.
Co o tym sądzicie??
Jeżeli mój problem już był gdzieś opisany to podeślijcie linka bo jakoś nic nie znalazłam
Z góry dziękuje za odp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum