Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420 Si] Problem z silnikiem 2.0, remontować - zmieniać ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:22
[r420 Si] Problem z silnikiem 2.0, remontować - zmieniać ?
Autor Wiadomość
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 08:07   [r420 Si] Problem z silnikiem 2.0, remontować - zmieniać ?

witam, ostatnio odstawiłem mojego roverka 416 na warsztat z 1996r. z vin rozkodowałem że jest to silnik seri K czyli od hondy,
do wymiany miałem uszczelniacze uszczelke, rozrząd i jakiś pasek, jednak mechanik posprowadzeniu części do 1.6 stwierdził że nie pasują, wyjął te części co są do wymiany, zwymiarował i okazało się że jest to niby 2.0,

moglibyście mi napisać różnice w silnikach 1.6 2.0, z wyglądu się jakoś różnią? jak mam sprawdzić jaki mam silnik, czy nie był swapowany
Ostatnio zmieniony przez thef Pią Cze 25, 2010 17:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 12, 2010 08:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 08:19   

Silnik serii K nie jest od Hondy, jest to silnik Rovera :wink: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 08:25   

aha no to ktoś mi źle podpowiedział na forum, już nie pamiętam ale komuś wysłałem priv, no ale co do różnicy to mógłby ktoś napisać
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 08:36   

pdasiek, pstryknij fotkę komory silnika i wrzuć gdzieś na forum, to Ci odpowiemy jaki masz silnik ... czy to 1.6 (seria K) czy 2.0 (seria T). To będzie chyba najpewniejszy sposób rozpoznania sytuacji :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 08:38   

załączam fotki silnika Roverowskiego K seria 1.6 i roverowski T seria 2.0 różnice widać na pierwszy rzut oka
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 12:48   

hehe, dzięki panowie, no to mam 2.0 bo mam korek wlewu paliwa po lewej dolnej stronie :) , aż mi się japka ucieszyła.

jak kupowałem to właśnie to mi przeszkadzało że mały silnik, ale jak widzę Roverek potrafi pozytywnie zaskoczyć. Swoją drogą ciekawe kiedy był swap tego silnika, samochód sprowadzony w 2007 roku i swap na pewno musiał być za granicą robiony, immo chodzi bez zarzutu, także myślę że nie będę miał z tego powodu niespodzianek.

p.s. zdjęć chwilo nie mogę zrobić no bo samochód w warsztacie oddalonym 115 km od miejsca w którym przebywam (student)

[ Dodano: Sro Maj 12, 2010 13:48 ]
aha i panowie, czy ze zmianą silnika nie trzeba było zmienić całego układu wydechowego, czy w roverach układ wydechowy jest taki sam, ciekawy jestem właśnie czy zostało to zrobione tak jak powinno być (komp, koło pasowe, układ wydechowy itp), nie wiem jak jest w Roverach proszę o podpowiedzi
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 18:54   

Ale heca :P Najlepiej wrzuć fotki jak będziesz miał, to zobaczymy co tam mieszka :)
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 19:32   

tez tak bym chcial, ze nagle sie okazuje, ze moje 1.6 to jednak 2.0 :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 13, 2010 11:38   

mi się papa uśmiechnęła jak się okazało, że mój R200 z 1.4 8v stał się 1.4 16V :D ,ale tu to bym po prostu padł jak długi :rotfl:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 13, 2010 21:16   

shilus82, ale Ty masz 1.6?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 14, 2010 08:54   

tak,nowe auto-nowy silnik, ale w poprzednim R taka mała niespodzianka mnie przywitała :)
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 14, 2010 12:34   

może koło niedzieli\poniedziałku zrobię fotę. niestety mały problemik z silnikiem bo po zrobieniu uszczelniaczy, (przy okazji rozrząd itp) nadal dymi, mniej ale nadal, na luzie wcale ale jak się da po garach to dymi, mówi też że moc odzyskał, powiedział że można spróbować jeszcze pierścienie ale jeżeli jest ryśnięty blok to po wymianie i tak będzie to samo, mówi że pewność bym miał jak bym zrobił szlif bloku silnika i wymienił pierścienie. i tu pytanie

jaki jest koszt szlifu bloku silnika, +\-, wraz z wyjęciem silnika i złożeniem
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 22:58   

pdasiek, przykre, że trafiłeś taki egzemplarz, do którego ktoś podchodził bez szacunku, męczył i męczył, a potem sprzedał i niech się nowy właściciel martwi.

Ja nie wiem jak trzeba jeździć samochodem, żeby tak zajeżdżać silniki. Po prostu nie wiem. Jaką trzeba mieć mentalność i umiejętności. U mnie 1.4 K-series na hamowni 105,5 KM. 173 000 km, 14 lat. Od fabryki zawsze na pełnym syntetyku - pierwszy 10W40, kolejne już 5W40. Tylko Castrol lub Elf. Błysk w silniku. 0 rysek, 0 nagaru, 0 problemów. Czy ludziom naprawdę tak trudno zrozumieć, że olej to podstawa?

Tych bloków się chyba nie szlifuje, jedynie można jak to mój mechanik mówił "liznąć", "zabielić". To są aluminiowe bloki. Szlif bloku, szlif głowicy, potem pewnie trzeba wyższą uszczelkę dać?
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 15, 2010 12:54   

no lipa że z tym silnikiem tak wyszło, a znowu jak już włożyłem 700 zł to mi się już nie kalkuluje kupować drugiego bo dojdą znowu koszty, z tym szlifem to na pewno go nie można zrobić? narazie muszę ocenić jak bardzo dymi, jeżeli malutko to chyba tak będę jeździł, jeżeli będę się musiał "wstydzić" to podejrzewam że w wakacje coś wymyśle, może ten szlif itd, chciałbym go doprowadzić to stanu bardzo dobrego, bo oprócz tego dymienia samochodzik jest super, zawiecha itd, blacha, wszytko w stanie bdb.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Maj 15, 2010 13:19   

jeśli to jest 2,0 to nie ma aluminiowego bloku, tylko stare dobre żeliwo :cool:
ale tak czy inaczej nie ma sensu szlifować bloku, tylko się wymienia tuleje cylindrów razem z tłokami i pierścieniami, wtedy masz wszystko jak w nowym silniku. nie wiem tylko jak wygląda dostępność części, no i koszta też raczej nie będą najmniejsze :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 15, 2010 14:24   

mógłbyś Steryd mi pokazać jakiś link z tymi częściami, bo nie widze ich nigdzie.

W zakładzie powiedzieli mi za szlif wraz z rozebraniem itp itd 200 zł, tylko mam do was pytanie. czy po takim zabiegu już będę miał pewność że będzie już gitara, podobno wcale nie trzeba wymieniać pierścieni, tylko zakłada się te co są. (pierścionki 250 zł komplet), ewentualnie można kupić na sztuki? bo pewnie jeden jest walnięty bo na jednym tłoku jest słabsze ciśnienie...
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Sob Maj 15, 2010 16:40   

Ja na twoim miejscu pierścienie bym wymienił, bo skoro i tak juz go będziesz rozbierał to warto to zrobić. Napewno nie wymienił bym jednego pierścienia.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 15, 2010 17:02   

boze,nie robcie polowy remontu w silniku.wymienisz pierscienie,dotrzesz zawory,nowa uszczelke a w niedlugim czasie zaczna panewki walic.
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 15, 2010 17:08   

ArekL napisał/a:
Od fabryki zawsze na pełnym syntetyku

Nie żebym się czepiał ale z fabryki wychodziły z półsyntetykiem :cool:
ArekL napisał/a:
pierwszy 10W40

Czyli pierwszy to półsyntetyk.....
ArekL napisał/a:
kolejne już 5W40

.... a to syntetyk.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 15, 2010 17:17   

moim zdaniem jak nie bral oleju to pierscieni bym nie ruszal.jesli pierscienie to szlif walu i nowe paneweczki.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problem z silnikiem 20T4H na ssaniu przy niskich temp
Micros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 33 Pią Gru 20, 2013 07:08
dawidd
Brak nowych postów [R420] Telepie silnikiem
b.j Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Kwi 10, 2013 15:04
b.j
Brak nowych postów [R420] TD nie kręci silnikiem
coachu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 23, 2011 21:46
coachu
Brak nowych postów [R420] Szarpie silnikiem przy2100obr
PONTON Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Wrz 19, 2008 15:23
thef
Brak nowych postów [r420] mocne szarpanie silnikiem
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Lip 03, 2011 20:52
veldrin_scoll



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink