Wysłany: Sob Maj 15, 2010 22:16 [R 400,98] gdzies znikapłyn chłodniczy
Witam jakies 2 miechy temu robiłem uszczelke pod głowicą u pana Midowicza (z Krakowa ludzie bedą wiedziec kto to) po zplanowaniu okazało sie ze nie ma juz na głowicy tzw. miesa i trzeba kupic nową (UZYWANĄ) kupiłem załozylismu i po załozeniu w czasie jazdy zaczeło ubywac płynu wiec zaczołem weryfikacje gdzie cieknie okazało sie ze ciekło na trójnikach niestety po tych naprawach dalej ubywa płynu a wycieków nie ma ,nawet na noc kładłem pod auto tekture zeby zobaczyc gdzie cieknie niestety bez rezultatu i nie wiem gdzie szukac dolewam jakis litr płynu na tydzien to chyba troce duzo , nachodza mnie mysli ze głowica moze byc peknieta ale przy planowaniu sprawdzalismy szczelnosc i było spoko ,gdzie szukac przyczyny??
Ostatnio zmieniony przez thef Pon Maj 17, 2010 21:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 15, 2010 22:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A nie kopci na biało? Mi kolektorem ssącym wciągał płyn i też znikało go sporo. Przy tym oczywiście kopcił na biało i było czuć słodkawy zapach płynu w spalinach.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 22:07
Często płyn ucieka uszczelką kolektora ssącego, u mnie 2 razy już wymieniana. Nie miałem wtedy widzialnych wycieków, nie kopcił niby wsio OK a jednak gdy wymieniłem działa do dziś. Proponuje najpierw przyjrzeć się tej uszczelce bo jej koszt to 16zł więc nawet jak będzie ok to niewielka strata a nóż będzie dobrze.
Poza tym skoro oddałeś samochód do takiego fachowca jakim jest Pan Midowicz to chyba powinien w ramach "gwarancji" sprawdzić cały układ chłodzenia.
Chłodnica cała? Nie cieknie?
Co do kopcenia to teraz może trochę polecieć dymku z rurki bo jest wilgoć itd.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Ja u siebie musiałem wymienić kolektor bo nie był idealnie gładki w okolicach uszczelki. Musisz go dokładnie wyczyścić, obejrzeć i sam zdecydować. jeśli nie ma żadnych uszkodzeń, ani żadnego innego miejsca, którym mogło by sie sączyć to wymień samą uszczelkę i powinno być ok
Witam rozumie ze kolektor ssący to ten plastikowy i trzeba paczyc w okolicach przykrecenia go do głowicy tylko nie rozumiem jakim cudem tam ma sie dostac płyn chłodzący przy uszczelce kolektora jak tam nie ma zadnych kanałów od układu chłodzenia tylko same szpilki do przykrecenia kolektora?
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Maj 20, 2010 20:08
Kolego bolec0000 - kolektor ssący jest zamontowany na uszczelce i przepływa przez niego płyn chłodniczy. Najczęściej uszkodzenia uszczelki / czoła kolektora występują w okolicy 1 cylindra (tego od strony osłony rozrządu).
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum