Forum Klubu ROVERki.pl :: Diesel czy benzyna?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Diesel czy benzyna?
Autor Wiadomość
szymon1986 



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 16:26   Diesel czy benzyna?

Witam,tak za jakiś czas może będę się przymierzał do zmiany auta i zastanawiam się nad
Golfem IV
Audi A3

I teraz słyszałem że bardzo chwalone są jednostki 1.9 TDI w tych samochodach?
Co w ogóle myślicie o dieslach bo też gdzieś usłyszałem że owszem jest tańsze paliwo do diesla i są bardziej oszczędne ale za to utrzymanie tj.części i ogólna eksploatacja jest droższa.
Znowu benzyna wiadomo ciągle w górę idzie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 21, 2010 16:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 21, 2010 16:39   

szymon1986, Moj ojciec ma Golfa IV 1.9Td i to auto idzie jak ślimak :neutral: Myślałem ze nowe auto to będzie się fajnie jechało ale zdecydowanie wole swojego Rovera L-serie. Zero emocji w jedzie i nie czuć w cale mocy. Zan to spalanie jest trochę mniejsze niż np w moim byłym 220 ale frajdy brak :???:

Jak byś kupował benzynę to tez raczej GAZ od razu wsadzić.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
krist 



Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 17:44   

Remi55 napisał/a:
Jak byś kupował benzynę to tez raczej GAZ od razu wsadzić.

To nie jest takie oczywiste. Jeżeli robimy przynajmniej ok 20 tyś km rocznie i jeździmy na dystanse przynajmniej kilkunastu kilometrowe to można się bawić z LPG. Ale jeżeli auto służy komuś do jazdy miejskie - dojazd do pracy, na zakupy to zupełnie nie opłaca się inwestowanie w instalacje gazową. Wcześniejsze auto miałem zagazowane więc wiem co mówię. Nowe instalacje przełączają się na gaz dopiero po nagrzaniu układu, u mnie trwało to połowę drogi na uczelnie. Jeżeli dołożymy do tego koszty eksploatacyjne to nigdy nie wróci nam się ta instalacja.
 
 
apples 




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 19:04   

Tu masz podobny temat http://forum.roverki.eu/v...p=486795#486795
 
 
pimo28 



Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 19:05   

Popieram przedmówcę :mrgreen:
Jeśli chodzi o temat to diesel ale 1,9 ten 90konny bez pompo wtryskiwaczy.
Z tego co się orientuję są to niezawodne silniki.
Ale ja osobiście kupiłbym benzynę.
 
 
czapaja 



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 07:23   

szymon1986, 1,9 TDI 110 KM tylko i wyłącznie jeśli chodzi o diesla, w benzynie bierz 1,8T na gazie sekwencyjnym. 1 opcja żwawa, mało pali i daje frajdę z jazdy (przerobiłem 2 takie auta więc wiem z autopsji). Nie zgadzam się tym samym z opiniąRemi55 na temat TDIkow;) L seria jeździ tak samo (prędkość, przyspieszenie), ale ma inaczej rozłożony moment (turbo od 2000 obr/min) i trochę więcej pali (nieznacznie 0,5-1 l max). TDI ma w miarę równo rozłożony moment przez co "idzie" od samego dołu i nie czuć w pewnym momencie przyspieszenia tak jak w L-serii. Co do 1,8T - motor mocny (150 KM), bardzo podatny na gaz (na sekwencji nie czuć różnicy w stosunku do jeździe na benzynie) i w miare oszczędny. W zależności jak jeździsz, ale do 12 l max się zmieścisz z butem w podłodze;) Musisz pamiętać jednak że ogólnie części do szwabów są droższe niż do R. Brat miał a4 1,9 TDI i jak przyszło wymienić tarcze i klocki z przodu to okazało się że były chyba 3 różne komplety montowane - okazało się że w jego wersji najdroższe (coś 500 zł za tarcze i klocki). Wybór motoru uzależniony jest od od dystansów. Ja robie rocznie ok 25000-30000 km więc kupiłem diesla i nie narzekam.
Pozdrawiam:)
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
jerzu 




Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 09:47   

kolego zapraszam na www.a3-club.net
Zależy jakie roczniki auta chcesz... jeżeli od 2000 to polecam silnik ASZ 1.9TDI 130KM na pompowtryskach. A jeżeli starsze to diesle są na pompie. Ja mam 1.8T i przez 2 lata zrobiłem z nim ponad 50 tyś. jak na razie nie popsuło mi się nic, słowem NIC. Jedyne co robię to wymieniam płyny itp. :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Perez 




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Maj 23, 2010 13:35   

Ja bym postawil na 1.8T, poza tym bardzo duzy potencjal tuningowy.
Wielu sie ze mna nie zgodzi, ale jakos nie pasuje mi Diesel w takim malym aucie.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
szymon1986 



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 14:23   

wyczytałem gdzieś że lepiej właśnie jeśli z 1.9tdi to 110konny czy jakie to tam są bo 90 zamulają.A jak z awaryjnością?rzeczywiście takie niezawodne 1.9tdi są? czy to mit?

1.8T i 150koników fajna sprawa tylko boję się o spalanie w takim aucie,a benzyna do najtańszych nie należy,no i jeśli prawda to że tdi mnie awaryjne no chyba lepiej diesel?
 
 
czapaja 



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 19:41   

szymon1986, oba silniki są mało awaryjne. Jeśli nie chcesz go zagazować (chociaż w przypadku tej jednostki napędowej gaz niczemu nie szkodzi) to powinien palić koło 10-11 l w mieście.

1,9 TDI były 90,110,115 i 130 KM - jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi - i najlepszym wyborem jest właśnie opcja 110 konna. Tak jak pisałem, przerabiałem 2 auta z tym silnikiem i był nie do zajechania;) Jedyna słabostka jaką znam to częste awarie czujnika złączającego turbine. Z tego co wiem, jest on źle umieszczony w komorze silnika i pod wpływem wysokich temperatur się psuje. Objaw to odcinanie turbo przy wkręcaniu się na obroty (koszt nowego to chyba 300 zł; w używki i zamienniki nie ma się co bawić bo i tak zaraz padną). Ogólnie ciężko ci będzie znaleźć godnego uwagi TDIka - wiem bo szukaliśmy z bratem dość długo. Ale warto poszukać dłużej i być później zadowolonym;)
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Ciufa 




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 19:48   

czapaja napisał/a:
1,9 TDI były 90,110,115 i 130 KM - jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi

i 150 KM
jerzu napisał/a:
Zależy jakie roczniki auta chcesz... jeżeli od 2000 to polecam silnik ASZ 1.9TDI 130KM na pompowtryskach.

chyba najlepszy wybór jeżeli chodzi o diesla
Remi55 napisał/a:
Zero emocji w jedzie i nie czuć w cale mocy.

jeździłem dwoma A4 w dieslu 110 km i 90 km i potwierdzam opinie kolegi, zero emocji z jazdy ;]
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Rowan 




Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 20:05   

czapaja, chodzi Ci chyba o kierownice łopatek od zmiennej geometrii. Przez właśnie zmienną geometrię te silniki jadą od dołu. A co do mocy, to bez chipa rzeczywiście nie czuć jakoś tej mocy. Golf 115KM bez chipa nie był zbytnio żwawy, ale po chipie już co innego. Ale jeździłem też Passatem 105Km, to już wogole nie jedzie wg mnie, ale za to pali mało.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Ciufa 




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 20:09   

Rowan napisał/a:
A co do mocy, to bez chipa rzeczywiście nie czuć jakoś tej mocy

a właśnie co do chipa jeszcze :P
kumpel chciał se chipa zapodać do A4 90 KM i sie dowiedział, że sie nie da ( nie pamiętam już czemu)
więc jak będziesz szukał diesla to sie dowiedz czy auto które chcesz kupić posiada możliwość założenia chipa
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
magneto 




Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 20:11   

pimo28 napisał/a:
Jeśli chodzi o temat to diesel ale 1,9 ten 90konny bez pompo wtryskiwaczy.
Z tego co się orientuję są to niezawodne silniki.

i wszystko przepalą a do pompowtryskiwaczy tak jak do CR juz byle czego nie nalejesz- takie opinie słyszałem

szymon1986 napisał/a:
rzeczywiście takie niezawodne 1.9tdi są? czy to mit?

Obecnie mam drugiego w moim zyciu tdi i złego słowa nie powiem.
Pierwszy prawie od nowości teraz ma ponad 300tyś km zrobione-żadnych awarii- nie licząc uszkodzonej turbiny-ale to z mojej winy,mój tata nim do dzisiaj jeździ, mój obecny ma 180 tyś km i po całej nocy na ulicy przy minus 20 pali po kilku sekundach kręcenia z odłączonymi wszystkimi świecami.
 
 
 
TomC 




Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 23, 2010 20:46   

czapaja napisał/a:
1,9 TDI były 90,110,115 i 130 KM - jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi

Ciufcia napisał/a:
i 150 KM

Obaj zapomnieliście że było jeszcze 180KM z 1,9TDI :razz:

magneto napisał/a:
mój obecny

magneto masz na myśli R45??
Ostatnio zmieniony przez TomC Nie Maj 23, 2010 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 23, 2010 20:47   

Jak ma być auto do taniego przemieszczania bierz 1.9TDI ASV 110KM, a jak ma dawać frajdę z jazdy to 1.9 TDI ARL 150KM lub 1.8T 150KM oba po chipie spokojnie robią 180KM...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Ciufa 




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 20:52   

TomC napisał/a:
Obaj zapomnieliście że było jeszcze 180KM z 1,9TDI :razz:

ajjj faktycznie, ale to występuje w przyrodzie tak rzadko, że można o nim nie wspominać ;)
TomC napisał/a:
magneto masz na myśli R45??

seata toledo (chyba MK1)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Rowan 




Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Maj 24, 2010 14:30   

TomC, na pewno były 180 KM TDI 1.9. Wiem, że o takiej mocy występują silniki 2.5TDI, a nie 1.9. Po chipie te 150KM osiągają taką moc...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Ciufa 




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Maj 24, 2010 15:12   

szymon1986, to ci może pomóc odpowiedziec na pytanie diesel czy benzyna http://www.volkswagengolf...tdi-vs-18t-test

a według tej strony jednak nie było fabrycznie 180KM w dieslu http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
czapaja 



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Maj 24, 2010 16:36   

Ciufcia napisał/a:
a według tej strony jednak nie było fabrycznie 180KM w dieslu
też jakoś nie kojarzyłem takiej mocy z 1,9 ;)
Rowan napisał/a:
Ale jeździłem też Passatem 105Km, to już wogole nie jedzie wg mnie, ale za to pali mało.
jeździ tak samo jak L-seria 105 koni i pali ciut mniej;)
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Jakie Auto - mała benzyna+automat = Pomysły ?
maniaq Offtopic 20 Sro Lip 06, 2016 23:07
maniaq
Brak nowych postów prosba - ma ktos freelandera 3d benzyna w wwie/okolicy ?
panadol Offtopic 1 Sro Lut 22, 2012 18:42
Pawkaz
Brak nowych postów Diesel + LPG
magneto Offtopic 2 Wto Mar 29, 2011 19:24
Tomek1212
Brak nowych postów diesel z konca lat 90
berserker8888 Offtopic 37 Sro Sie 08, 2012 17:46
bociannielot
Brak nowych postów DIESEL mycie
pytanie odnośnie mycia komory silnika
lukasz17 Offtopic 61 Sob Paź 15, 2011 16:23
maryba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink