Witam, mam dokładnie ten sam problem, nie załącza się wentylator, silnik gotuje, a po wymianie czujnika temperatury nie zmieniło się nic. Słyszałem ze są gdzieś jeszcze inne czujniki, może nimi warto by się zainteresować??
Pozdrawiam Marcin
u mnie była taka sytuacja po hgfie że temperatura na desce rozdzielczej rosła wyżej niż powinna, nie wywalało wody ale wentylator też się nie włączał, podpiąłem komputer do kompa gazowego i na parowniku miałem temperaturę 80stopni co wykluczało zbyt dużą temperaturę, po dwóch dniach (duże trasy) wróciło wszystko do normy, moja diagnoza to przy hgfie musiało przybrudzić czujnik co spowodowało błędne wskazania
Tylko że ja wymieniłem obydwa czujniki i dalej jest to samo musze go zaprowadzić na warsztat bo wydaje kasę na część i to nic nie pomaga poprostu szukam nie tam gdzie trzeba pozdro
siemka może wie ktoś który to bezpiecznik od wentylatora? bo nie działa mi tylna wycieraczka i nie załącza mi sie wentylator sprawdzałem na krótko i wentylator chodzi po odpięciu od czujnika nie załącza się patrzyłem pod maską na bezpieczniki i wszystkie wydają się byc ok:) prosze o kontakt n PW
Jeżeli nie działa ci tylna wycieraczka to prawdopdobnie wziąka kabli z tyłu jak otwiera się klape w czarnej gumie częśto się przycina i przerywa przewody miałem ten sam problem musisz ją sciągnąć i zobaczyć czy przewody są ok .
Tomidj12,
teraz w takim razie szlag Ci trafil uszczelke pod głowicą i wali Ci wode w wydech a kwestia gotowania to wina pompy wody tylko i wyłacznie. ja miałem to samo pompa jest osadzona na waleczku z passowaniem ciasnym i potrafi sie okrecać a śmigła pompy stoją albo kreci co jakiś czas dlatego nei daje odpowiedniego ciśnienia. do wymiany massz pompe na 100%
sprawdź miernikiem jaki masz czujnik, jesli na zimno pokazuje Ci kiloomy to masz złego typu (ma być mniej więcej 140-150 om na zimno), ja się o to rok rozbijałem. Pozdrawiam Marcin
Witam!
Podepne sie pod temat bo mój R416 też ma problem z chłodzeniem.
Zakładam, że R200 i R400 K-Series mają takie same układy chlodzenia.
Jeżeli tak nie jest prosze wyprowadzić mnie z błędu
Otóż dziś zagrzałem silnik - wyraźnie stracił moc a wskazówka podniosła sie troche ponad połowę. Woda sie nie zagotowała, ale wentylator sie też nie włączył. Silnik schłodziłem desperacko właczając grzanie w samochodzie i jakoś doturlałem sie kilkaset metrów do domu.
Po ostudzeniu zrobiłem nim po mieście jeszcze parenaście km w korkach i absolutnie nic. Z klimą czy bez, ustawione ciepło czy zimno, wskazówka ani drgnie. Nawet o milimetr!
Dodam że zdarzyło mi sie to wcześniej raz, ale uznałem że moze układ był zapowietrzony po wymianie termostatu. Poziom wody od tego czasu opadł, dolałem i juz tak sie utrzymuje. Poza tym przy zapowietrzeniu chyba by sie coś zagotowało a tu nic.
I teraz pytanie - jaki powinien być opór czujnika. Ja wymieniałem go pare miesięcy temu, ale okazało sie ze stary Elmwood ESI20-4 (made in uk, może fabryczny?) był prawdopodobnie sprawny (uszkodzony był kabel).
Może zmieniłem na zły typ, w takim razie przełoże stary czujnik ale.
Elmwood ma o w temperaturze pokojowej ok 2 kiloomy. Kupiłem EPS ale cholera wie jaki bo pudełko wyrzucone. Chyba od Jaguara i Land Rovera (podejrzane, wiem i chyba zmienie go na elmwooda ale do tej pory problemów nie było. Taki dobrali mi w sklepie).
Według tego co znalazłem na forum sa 2 szkoły:
Jedna mówi że opór zmienia sie od 5,9kOhm (w 0st) do 0,33kOhm.
A tu widze 150-10 om.
To w końcu jaki to ma być czujnik???
Dodam że wentylator po odpięciu czujnika sie załącza bez problemu. Ale podczas jazdy nigdy go nie słyszałem praktycznie od zakupu auta. Z tego co wiem są 2 biegi jego pracy, moze ten drugi sie nie włącza. Jeszcze sprawdze czy włącza sie pierwszy...
Dodam że oba przypadku zagrzania wydarzyły sie gdy w samochodzie włączona była klimatyzacja. A najczęsciej zalecają ją włączyć aby silnik schłodzic...
edit:
czujnik 1.830.248 taki chyba mam teraz a więc chyba dobry ...
ja zrobiłem eksperyment bo nie byłem pewien jakiego typu mam mieć czujnik i podpinałem zwykłe rezystory symulujące jakąś tam temperaturę. Wyszlo na to że mam mieć ten co jest w omach nie w kiloomach. Jaki masz to Ci nie powiem, ale śmialo możesz jechać do elektronicznego i kupić kilka rezystorków o odpowiednich wartościach i sprawdzić. Wydasz może złotówkę lub dwie.
Pozdrawiam Marcin
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum