Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Automat szarpie....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Automat szarpie....
Autor Wiadomość
RaD256 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 31
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 13:18   [R75] Automat szarpie....
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Mam problem z moim automatem niestety. Wszystko zaczęło się na jesień. kiedy dojeżdżałem do świateł poczułem mocno wybijanie z biegu na luz, towarzyszyło temu takie jakby puknięcie. Od tego dnia dzieje się tak zawsze na nie rozgrzanym silniku:/ Natomiast gdy silnik osiągnie normalną temp pracy, to "zjawisko" :) znika. Ponadto, gdy silnik jest zimny czuć mocno szarpanie przy zmianie biegów. Im zimniejszy silnik i niższa temp otoczenia tym bardziej jest to odczuwalne:/ gdy temp wzrasta szarpanie ustaje lub jest praktycznie nie zauważalne:O Nie mam pojęcia co może być przyczyną tak jak i paru mechaników których pytałem:( może ktoś ma jakieś sugestie?? Poza tym zamierzam zmienić olej wkrótce i tu mam pytanko kolejne:) W instrukcji pisze, że trzeba dać nową podkładkę:/ Stad takową mogę wziąść? Czy jest to jakaś specjalna podkładka którą trzeba zakupić ??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 13:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 15:11   

Sprawdzałeś poziom oleju ? W automatach wymiana oleju może zdziałać cuda, dlatego od tego bym zaczął, a najlepiej dokonać wymiany dynamicznej o ile jest to możliwe przy tej skrzyni.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 22:22   

RaD256, objawy wskazują na usterkę elektrozaworu ( prawdopodobnie linii ciśnienia ).Nie jeździj na N.Do czasu naprawy rozgrzewaj olej jak najdłużej na pracującym silniku na postoju , żeby nie niszczyć skrzyni.
RaD256 napisał/a:
W instrukcji pisze, że trzeba dać nową podkładkę:/ Stad takową mogę wziąść? Czy jest to jakaś specjalna podkładka którą trzeba zakupić ??
chodzi o podkładkę miedzianą pod śrubę spustową.Można ją kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Tomek1212 napisał/a:
najlepiej dokonać wymiany dynamicznej o ile jest to możliwe przy tej skrzyni.
jest możliwe , ale tylko przy pomocy agregatu do tego przeznaczonego.

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 23:22 ]
RaD256 napisał/a:
kiedy dojeżdżałem do świateł poczułem mocno wybijanie z biegu na luz
opisz dokładnie co robiłeś , czy przy dojeżdżaniu do świateł wyrzucasz na luz ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
RaD256 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 31
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 00:16   

No właśnie nie używam w ogóle przełożenia N. Cały czas jeżdże na D. P wrzucam tylko gdy kończę jazdę. Na światłach D i trzymam nogę na hamulcu. Po prostu gdy mam się zatrzymać na zimnym silniku naciskam hamulec i gdy autko ma się zatrzymać czuć jakby wyrzucanie z biegu i pukniecie. Po rozgrzaniu silnika nie ma tego w ogóle:/
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 06:29   

RaD256,to proponuję jak najszybciej wizytę u Synterza ( AUTO-MAT) albo AXOD na Prądnickiej gdzie podłączą testbook ( 100 zł )i będzie wszystko wiadomo.Nie musi to być wina skrzyni. Napisz co było jak zdiagnozujesz.Powodzenia.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
RaD256 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 31
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 11:24   

Cóż zakupiłem olej i wymienię. Zobaczę czy to coś da. Do Krakowa trochę daleko:( Andrzej nie wiesz może jakie są mniej więcej koszty wymiany takiego elektrozaworu?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 14:29   

RaD256 napisał/a:
Cóż zakupiłem olej i wymienię.
zrobił bym to po ustaleniu przyczyny,bo jeśli to skrzynia ,to i tak będzie trzeba spuszczać olej.Po za tym wygląd oleju też może pomóc przy diagnozie.Cena elektrozaworu to ok. 450 zł. plus naprawa z wymianą oleju (olej masz ) powinna zamknąć się w 1000 zł.Jeśli to jest ta przyczyna , bo może to być też któryś z czujników a nawet VIS, czy błąd sygnału w magistrali CAN .W automacie dużo usterek silnika odbija się na pracy skrzyni , co nie jest odczuwalne w manualnej.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
RaD256 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 31
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 15:22   

Hmm wymieniłem olej:/ I tu pojawił się kolejny kłopot:/ Spuściłem jak piszą w instrukcji. Wlałem przez korek 3.5 l jak karzą. Przeleciałem przez wszystkie przełożenia. Itp itd po czym odkryłem że przez otwór do regulacji poziomu wylewa się olej. Niby tak powinno być by nadmiar odpłynął ale z moich obliczeń wynika, że tak naprawdę w skrzyni zostało 2.5 l oleju. Czy jest to możliwe?? Próbowałem dolewać ale zawsze mi wylewa dokładnie taką samą ilość. Bałem się odpalić samochód, ale gdy nim wyjechałem na drogę nic się nie stało?? Jak jest to możliwe? Przy upuszczaniu było w skrzyni na pewno ok 3 l.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 17:42   

RaD256 napisał/a:
Bałem się odpalić samochód, ale gdy nim wyjechałem na drogę nic się nie stało?? Jak jest to możliwe? Przy upuszczaniu było w skrzyni na pewno ok 3 l.
poziom oleju ustala się na pracującym silniku, zapomniałeś uruchomić silnik po wlaniu oleju ? , czy tylko nie piszesz o tym.Jak zeszło 3 litry przy spuszczeniu to znaczy,że było mało oleju w skrzyni.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
RaD256 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 31
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 18:07   

Hmm po upuszczeniu było w misie 3 l. Gdy wlewałem olej na pracującym silniku wlałem 3.5 l. Niestety co jest dla mnie dziwne litr wyciekł (czyli tak jakby skrzynia przyjeła tylko 2.5 l). Dolewałem potem jeszcze 400 ml niestety z takim samym rezultatem. Tylko 2.5 l i ani ml więcej:/
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 19:07   

RaD256, na niepracującym silniku, po odkręceniu korka do spustu, powinno spłynąć (przy prawidłowym wcześniej poziomie i temperaturze 40 st.C +/-5 ) około 3.5 l oleju.Zakręca się spust, wlewa 3.5-4.0l oleju , uruchamia silnik (żeby pompa w skrzyni zabrała olej do obiegu) przełącza się lewarkiem na wszystkie położenia z kilkusekundowym zatrzymaniem na każdym , odkręca się śrubę kontrolną ,pozwalając spłynąć nadmiarowi oleju, pod koniec spływania zakręca się śrubę i zatrzymuje silnik.
RaD256 napisał/a:
Gdy wlewałem olej na pracującym silniku wlałem 3.5 l
wlewa się na nie pracującym silniku a poziom ustala się na pracującym.

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 20:07 ]
W misce olejowej skrzyni , w otworze sprawdzającym od wewnątrz, jest rurka przelewowa , która ustala poziom oleju w misce . Co ponad rurką ,to odpływa. Może z tym przelewem jest coś nie tak.Ja, w tej sytuacji, spuściłbym olej całkowicie , wlał 3.5-4l oleju i jeździł.Zakładam, że masz chłodnicę oleju i szczelną.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
RaD256 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 31
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 22:06   

No wiec wycieków w skrzyni brak. Wszystko suche. Dodam tylko że olej ten ma kolor czerwony ale po przelaniu go (tzn dolaniu nadmiaru) wypływa on bardzo już brudny. Nie wiem czego to oznaka. Sprobuje jutro spuścić całkowicie i wlać 3.5l .
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 11:22   

RaD256 napisał/a:
Dodam tylko że olej ten ma kolor czerwony ale po przelaniu go (tzn dolaniu nadmiaru) wypływa on bardzo już brudny. Nie wiem czego to oznaka.
podczas wymiany, świeży olej miesza się cały czas ze starym i wymienia się tylko połowa całej ilości oleju .Inna rzecz ,dlaczego stary olej jest brudny ( może być ciemniejszy ).Może od nowości nie był wymieniany (pierwsza wymiana 80-100 kkm lu.b 4 lata, następne co 35-40 kkm) , lub co gorsze,jest objawem zużycia elementów skrzyni.Fachowiec po wyglądzie oleju może określić kondycję skrzyni.RaD256, ja wymieniając olej po 80 kkm , kupiłem 10 l i 3 krotnie wymieniłem co kilkaset km .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
RaD256 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 31
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Pon Maj 24, 2010 07:49   

Ok przy uruchomionym silniku weszło 3.5l. Wszytko ok ale zrobiłem jak napisałeś. Dolewałem aby się przepłukała. Olej wylewał się po przelaniu bardzo ale to bardzo brudny. Podejrzewam że nie był on wymieniany wcześniej co może być przyczyną w moim przypadku uszkodzenia skrzyni. Wkrótce zmierzam na diagnostykę. Zobaczę czy coś wyskoczy:)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Maj 24, 2010 07:56   

Powodzenia.Sprawdzić trzeba czy działa system VIS.Działanie VISu w kolektorze, ma wpływ na pracę automatu,ze względu na '' inteligentną " współpracę skrzyni i silnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
RaD256 




Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 31
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 21:21   

Hmm no więc nie zawitałem w Krakowie:/ Na śląsku powiedzieli, że błędów nie ma więc uszkodzenie mechaniczne. Przy czym rozebranie skrzyni i wymiana elementów które się wiążą z samą rozbiórką to ok 2000 zł, ew naprawa to koszt od 4000 do 8000 tys:O Nie wiedziałem czy ludzie nie żartują ?! Bo za tą cenę to chyba nową można kupić albo 3 używane na części :O Szok stwierdziłem, że jeździć będę póki się nie rozleci totalnie. Ekspertem nie jestem dlatego też nie mam zamiaru wydawać 8 tys złotych na coś co od roku jest w takim samym stanie i nie pogarsza się:) Będę w miarę starał się uaktualniać post czy coś się dzieje dalej:) Pozdrowienia:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Automat szarpie nierozgrzany??
RaD256 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Sie 12, 2016 08:42
Bieri13
Brak nowych postów [R75 ] Skrzynia automat szarpie
columbo Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 03, 2013 14:37
columbo
Brak nowych postów [R75] automat czasem szarpie (zmiana oleju??)
rafalmis1 Rover serii 75, MG ZT 110 Pią Mar 16, 2018 21:12
piotr87
Brak nowych postów [R75]automat
Saviour Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 18, 2017 17:40
Bieri13
Brak nowych postów [R75] 2,5 automat
pkfamilia Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 12, 2019 04:48
adam_26



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink