Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Wymiana wahacza górnego przedniego.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Wymiana wahacza górnego przedniego.
Autor Wiadomość
DeathMan 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 82
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 15:10   [R600] Wymiana wahacza górnego przedniego.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Przyszedł mi dzisiaj wahacz górny przedni, bo stary nadawał się do wymiany.
Przymierzam się, zeby samemu to zrobić, tylko jestem ciekawe czy po wymianie tego wahacza konieczne jest ustawienie zbieżności ?

Jakieś rady ?

Sama wymiana wydaje się być prosta.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 20, 2011 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 17, 2008 15:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 20, 2008 15:39   

DeathMan napisał/a:
tylko jestem ciekawe czy po wymianie tego wahacza konieczne jest ustawienie zbieżności ?

Tak.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
DeathMan 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 82
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Maj 29, 2010 13:29   

Witam, temat stary, ale nie będe zakładał nowego, mam tylko jedno pytanie.
Od założenia tematu już drugi raz wymianiam górny wahacz, poprzednio kupiłem jakąś chińszczyzne za 70 zł na allegro, po wyjęciu go okazało się, że sworzeń jest wyrobiony, założyłem nowy wahacz.
Problemem jest to, że nie mogę dokręcić nakrętki mocującej wymieniony wyżej sworzeń do tego drugiego pionowego elementu(też wahacz ?), dokręciłem do pewnego momentu i nakrętka kręci się dość lekko i nie chce dojść do końca. Czy zniszczył się gwint na swrzoniu czy może po prostu ciężko jest ją dociągnąć ?
Wiem, że takie rzeczy najlepiej się dokręca (do pewnego stopnia) pistoletem pneumatycznym, lecz takiego nie posiadam.

Swoją drogą coś mi się tłukło w okolicach lewego koła, myślałem, że to ten sworzeń, ale jednak nie.
Tłucze się przy niższych temperaturach/gdy jest wilgotno, już sam nie wiem co to może być, pozostały jeszcze tuleje wahacza dolnego, górne mocowanie amortyzatora i gumy stabilizatora.
Czy, żeby wymienić tuleje dolnego wahacza, trzeba jechać na prase ?
Nie mam na myśli tego sworznia na samym dole bo je wymieniałem.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 29, 2010 14:43   

piter34 napisał/a:
DeathMan napisał/a:
tylko jestem ciekawe czy po wymianie tego wahacza konieczne jest ustawienie zbieżności ?


Tak.

Nie.

DeathMan napisał/a:
Problemem jest to, że nie mogę dokręcić nakrętki mocującej wymieniony wyżej sworzeń do tego drugiego pionowego elementu(też wahacz


Wszelkie śruby dokręca się po opuszczeniu auta z podnośnika. Auto musi stać na kołach. Sam sworzeń górny jest na stożku więc dokręcając nie ma prawa się kręcić. Gdyby nie pomogło, można spróbować lekko puknąć sworzeń od góry, tak aby się zablokował w zwrotnicy. Sama wymiana wahacza górnego jest bajecznie prosta. Tylko jak wspomniałem wcześniej wszelkie śruby dokręcamy gdy auto stoi na kołach. Tyczy się to również tulei metalowo gumowych mocowanych do karoserii. Wszystko jest pięknie opisane w manualu serwisowym. Podał bym linka, ale jedyny który znałem nie działa. pozostaje ściągnąć sobie z google, albo z torrent-ów.

Cytat:
Czy, żeby wymienić tuleje dolnego wahacza, trzeba jechać na prase ?

Na chłopski rozum raczej tak, choć mogę się mylić.
Ostatnio zmieniony przez _papa_ Nie Maj 30, 2010 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DeathMan 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 82
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Maj 29, 2010 21:37   

Dzięki za odpowiedź.
Że wymiena jest prosta, to już teraz wiem, jedynie z tą nakrętką sworznia mam problem, ją jako jedyną dokręcałem na podniesionym aucie, spróbuje ją dokręcić jeszcze teraz jak wszystko jest złożone.
Pozdrawiam.

PS. Czy górne mocowania amortyzatorów należy wymieniać parami ? Kupiłem na ebay'u za 10 funtów oryginalne mocowanie MG/Rover, niestety sprzedający posiadał tylko jedną sztuke. Auto tłucze się tylko z jednej strony.
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Wto Cze 08, 2010 23:50   

DeathMan napisał/a:
Czy górne mocowania amortyzatorów należy wymieniać parami ?

nie
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 09, 2010 06:55   

_papa_ napisał/a:
piter34 napisał/a:
DeathMan napisał/a:
tylko jestem ciekawe czy po wymianie tego wahacza konieczne jest ustawienie zbieżności ?

Tak.

Nie.

Obaj macie rację, ale nie do końca :] W manualu jest taka formułka:
"Po montażu wahaczy sprawdzić geometrię i wyregulować jeśli potrzeba."

DeathMan, właściwie na każde Twoje pytanie jest odpowiedź w manualu. Są pieknie rozrysowane i opisane schematy, co i jak wymieniać :ok:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 09, 2010 19:06   

Mayson napisał/a:
_papa_ napisał/a:
:
piter34 napisał/a:

DeathMan napisał/a:

tylko jestem ciekawe czy po wymianie tego wahacza konieczne jest ustawienie zbieżności ?


Tak.


Nie.


Obaj macie rację, ale nie do końca :] W manualu jest taka formułka:
"Po montażu wahaczy sprawdzić geometrię i wyregulować jeśli potrzeba."


Geometrie może i tak. Ustawienie zbieżności to co innego. Na chłopski rozum:
Geometria to inaczej kąty pochylenia kół, zbieżność to ustawienie "prostości" (skrętu? nie wiem jak to nazwać :wink: ). Patrząc z góry na oś samochodu, to z takich / \, bądź takich \ / lub takich / | trzeba zrobić | | takie. :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Wymiana wahacza przedniego górnego prawego
sammer21 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Cze 05, 2009 07:19
Skiba
Brak nowych postów [R620] Jaki sworzeń wahacza przedniego górnego ? SOLVED
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 16 Pią Lut 28, 2014 08:02
R.E.D.
Brak nowych postów [R600] Sworzeń wahacza górnego - guma ochronna
Skiba Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Kwi 15, 2009 00:23
thef
Brak nowych postów [R620] Wymiana górnego wahacza z przodu
zielony
jezan Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Lip 21, 2009 11:52
thef
Brak nowych postów [R620] Sworznie wahacza górnego
bosniak Rover serii 600, Honda Accord 10 Nie Maj 06, 2007 20:28
benio_bicos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink