Wysłany: Pią Maj 28, 2010 10:45 [R620] Proszę o pomoc w odczycie kodów błędów
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Mam problem z falującymi obrotami na zimnym silniku, czyszczenie oraz ostatecznie wymiana silniczka krokowego nic nie pomogły, dodatkowo dwa razy zdazyło mi się że auto nie chciało odpalić po zaparkowaniu na ok 30 min (zakupy). Kilka prób i nic, odczekałem ok. 15 min, kolejna próba i ruszyło. Być może wina leży w pompie paliwa - niestety jeżdżąc na LPG czasami zdarza mi się kilkudniowa jazda na rezerwie paliwa co raczej jest mocno odradzane ze względu na możliwośc uszkodzenia pompy. Zatem chciałem wymrugać ewentualne kody błędów, zachęcony opisem w kilku wątkach na formum prostotą takiego odczytu. W moim R620Si '96r. nie ma złącza diagnostycznego pod kierownica ale za to jest niebieska wtyczka w okolicy prawego boku pasażera. Zmostkowałem wtyki, przekręciłem kluczyk tak aby zapaliły się lampki konsoli (bez odpalania silnika!) ale niestety mruga mi tylko kontrolka ABS pokazując błąd nr 13 oraz w tym czasie mruga SRS. Nie potrafię zmusić do mrugania kontrolki silnika.
Proszę o poradę, co należy zrobić aby także kontrolka silnika pokazała jakieś błędy. Czy błąd nr 13 na kontrolce ABS mam zczytywać z tej samej tabelki która jest do kodów błędów silnika ?
pozdrawiam
MK
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 20, 2011 19:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 28, 2010 10:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pompa paliwa powinna zadziałać przez chwilę po włączeniu zapłonu, więc powinno to być słyszalne. Co do kontrolki silnika - może ona zamruga dopiero, gdy zostanąusunięte błędy z ABS...? A może reset ECU pomoże: http://honda.cba.pl/reset_ecu.html
[ Dodano: Pią Maj 28, 2010 21:19 ]
Ściągnij manual serwisowy, bo kojarzę, że tam chyba były też podane znaczenia mrugnięć kontrolki SRS (?) http://www.hondaaccord-st...n=category&id=3
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Dzięki za wyjaśnienia. Niestety z forum hondy nie mogę pobrać żadnego pliku, po kliknięciu na ikonke downloadu dostaje komunikat że strona nie istnieje ...
Kod błędu nr 13 dla ABS to problem w nieszczelności obwodu wysokiego ciśnienia - opłaca się naprawiać czy może należy kupić cały modulator ?
Co do pomysłu z resetem kompa to wyjęcie bezpiecznika skasuje mi zarówno błędy ABS jak i silnika więc w ten sposób nie dowiem się jakie błędy poza ABS zostały wyłapane.
po kliknięciu na ikonke downloadu dostaje komunikat że strona nie istnieje
Ktoś wspominałniedawno, że aby pobrać cokolwiek z tamtej strony, trzeba się zarejestrować - może to to...
Punx napisał/a:
opłaca się naprawiać czy może należy kupić cały modulator
Na tym się nie znam - ktoś inny musi odpowiedzieć.
Punx napisał/a:
Co do pomysłu z resetem kompa to wyjęcie bezpiecznika skasuje mi zarówno błędy ABS jak i silnika więc w ten sposób nie dowiem się jakie błędy poza ABS zostały wyłapane.
Myślę, że jeśli coś z autem jest nie tak, to po resecie błąd i tak wróci, bo reset ECU nie naprawi auta Chyba najlepiej zrobić z tym ABSem najpierw, to może wtedy mrugnie CHECK ENGINE. A może nie masz żadnych błędów w silniku... a może CHECK ENGINE jest przepalona... czy świeci się krótko po włączeniu zapłonu? Najlepiej poczytaj w manualu o samodiagnostyce, tam może być odpowiedź.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Tak też sobie pomyślałem - więc założyłem konto, zalogowałem się i owszem mam link (ikonke) downloadu ale po jej kliknięciu jest błąd adresu - przerzuca do gogle z komunikatem o niemożliwości wyświetlenia strony.
Na jakieś błędy ECU liczę - falują mi obroty poza tym 2x w ciągu miesiąca nie chciał odpalić a po chwilowym "ostygniuęciu" odpalił już normalnie.
Check engine na starcie zapala sie standardowo na 3 sek i gasnie.
Sprawdziłem. Plik został usunięty z serwisu. to co podałeś to jest suplement (dodatek) do właściwej instrukcji. Pozostaje ci jeszcze wyszukać poprzez google manual serwisowy do hondy accord 93-98. albo na torrent-ach. pozdrawiam.
Spróbowałem resetu komputera przez wyjęcie na > 10 sek odpowiedniego bezpiecznika (nr 35) 7,5A. Nie pomogło, wyjęcie klem na 20 min też nie dało rezultatu, po zmostkowaniu łącza diagnostycznego miga tylko ABS + (pulsuje SRS) i mam błąd nr 13.
Dziwne że błędy nie chcą się wyczyścić, to że się czyszczą i od razu łapie się błąd ABS raczej jest mało prawdopodobne bo po czyszczeniu, od razu mostkuję złącze więc teoretycznie w takiej sytuacji komp nie powinien łapać błędów ?
Dołączam fotkę wtyczki którą mostkuję aby zmusić kompa do wymrugania błędów.
Co do resetu kompa to wykonałem go zgodnie z instrukcją - czy po wyjęciu tego bezpiecznika 7,5A nie powinien mi się skasować czas w zegarku samochodowym ?
Przy okazji pytanie bo mam taką sytuację (odkąd kupiłem auto) że wycieraczki mogę włączyć nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce, to samo dotyczy zapalniczki i np. ładowania komórki - działa bez przekręconego kluczyka. Czy to normalna sytuacja w R620 ?
Przy okazji pytanie bo mam taką sytuację (odkąd kupiłem auto) że wycieraczki mogę włączyć nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce, to samo dotyczy zapalniczki i np. ładowania komórki - działa bez przekręconego kluczyka. Czy to normalna sytuacja w R620 ?
To nie jest normalne.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
U mnie zasilanie w zapalniczce jest cały czas niezależnie od stacyjki, natomiast wycieraczki nie powinny chodzić bez zapłonu.
Punx napisał/a:
czy po wyjęciu tego bezpiecznika 7,5A nie powinien mi się skasować czas w zegarku samochodowym ?
Nie powinien. Zegarek jest na oddzielnym obwodzie. Bezpiecznik 7,5A Back Up jest od pamięci ECU i pamięci radia.
Kostka wydaje się ok. Niebieska z pomarańczowym, zielonym kabelkiem.
Punx napisał/a:
Dziwne że błędy nie chcą się wyczyścić, to że się czyszczą i od razu łapie się błąd ABS raczej jest mało prawdopodobne bo po czyszczeniu, od razu mostkuję złącze więc teoretycznie w takiej sytuacji komp nie powinien łapać błędów ?
Jeśli kontrolka Check Engine świeci bez mrugnięć, to znaczy, że ECU nie zarejestrowało żadnych błędów silnika. Kontrolka ABS mruga, bo sygnalizuje jakąś usterkę. Nie przestanie mrugać jeśli nie usuniesz przyczyny.
Kontrolka check engine gaśnie po 3 sek. (nie świeci cały czas) co ciekawe kontrolka ABS mruga 3x ten sam kod błędu nr 13 po czym gaśnie - a wg tutoriala jeśli jest więcej niż 1 błąd wtedy powtarza 3x ten sam kod, jeśli jest tylko 1 to nie ma powtórzeń - tak przynajmniej ja to zrozumiałem
A czy pulsująca w tym czasie kontrolka od SRS (pulsuje cały czas tak samo) to tylko taki "bajer" czy także coś może oznaczać ?
Ja muszę włączyć zapłon, żeby mieć zapalniczkę... może po lifcie to zmienili(?)
Ale ja mam auto sprzed liftingu '94r sprowadzony z Włoch.
Punx napisał/a:
Kontrolka check engine gaśnie po 3 sek. (nie świeci cały czas) co ciekawe kontrolka ABS mruga 3x ten sam kod błędu nr 13 po czym gaśnie - a wg tutoriala jeśli jest więcej niż 1 błąd wtedy powtarza 3x ten sam kod, jeśli jest tylko 1 to nie ma powtórzeń - tak przynajmniej ja to zrozumiałem
A czy pulsująca w tym czasie kontrolka od SRS (pulsuje cały czas tak samo) to tylko taki "bajer" czy także coś może oznaczać ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum