ja zrobiłem sobie short shifter'a do 416 z kawałka blachy ze starego zawiasu. Najpierw wydrukowałem zdjęcie z wymiarami które ktos to wcześniej zamieścił. Wydruk w skali 1:1. Odrysowałem to na blasze a miejsca gdzie maja być dziury napunktowałem wkrętem. Dalej - poobcinałem blachę tak z grubsza kątówka a później doszlifowałem na szlifierce kamiennej. Dalej nawierciłem dziury. Problem się zrobił - skąd wziaść śrubę zakończoną kulka tak aby nasadzić na nie ramie od skrzyni. Dodam tylko ze oryginalna kulka ma 13mm i tyle powinna mieć ta nasza. Po rożnych próbach - zastosowałem najprostszy sposób chyba z możliwych - śruba 8 lub 6 (nie pamiętam) na klucz imbusowy - one maja właśnie ta główkę 13mm. Dalej nakręciłem na nią nakrętkę i to wsadziłem na wiertarkę. Wiertarkę w imadło i dalej full obroty i pilniczkiem główkę śruby zjechałem na cos co miało przypominać kulkę. Całość poskręcałem na ramieniu w aucie - trzeba było u mnie wygiąć ramie do góry bo się haczyło z łapa od skrzyni i podwiązać kable od czujnika położenia wału i czujnika prędkości. Całość na pewno nie wygląda tak ładnie jak kolegów co wcześniej zamieszczali zdjęcia ale jestem pewien ze działanie się nie rożni. Na dobra sprawę zawsze można to pomalować na czerwono i będzie pięknie Aha nie robiłem żadnej regulacji bo w domowych warunkach jest to trudne, po prostu śrubę z kulka umieściłem na samym końcu blachy i jest ok - na dobra sprawę umieszczając ja bliżej biegi będą dłuższe. Co jeszcze - ktoś tu pytał o stan skrzyni czy do zużytej z luzami się nadaje short shifter- tak nadaje się, u mnie 2 nie wchodzi normalnie bo synchro poleciał, ogólnie sa spore luzy na drążkach samej skrzyni. Teraz biegi wchodzą minimalnie ciężej a właściwie jest to nie odczuwalne (w audi a4 z 2000r tez tak samo chodzą) - a za to ile krócej i luz na drążku sie automatycznie zmniejszył.
Co jest potrzebne do zrobienia - chęci duże piwo - najlepiej 0,66l, wiertarka, imadło, szlifierka, kontowa, wiertło 5, 10, 13 ( nie miałem 13 wiec rozwierciłem 11 - tez się da). Śruba na imbus 6 lub 8, 2 nakrętki do niej, 2 śruby 5mm z nakrętkami - krótkie ok 20mm bo później się haczą o łapę skrzyni, pilnik do metalu. Chyba wszystko - jak już ktoś będzie to robił to śrubę imbusową trzeba objechać smarem przez złożeniem
Czas wykonania od momentu trzymania kawałka blachy do pierwszego sprawdzenia ruchu lewarka ok 3 może 4 h - koszt 0zl - wszystko zrobione z poniewierających sie elementów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum