Forum Klubu ROVERki.pl :: [SDi iTD 200 400 25 45] Czyszczenie przepływki.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:35
[SDi iTD 200 400 25 45] Czyszczenie przepływki.
Autor Wiadomość
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 21:28   [SDi iTD 200 400 25 45] Czyszczenie przepływki.

Witam. Znalazłem chyba w miarę dobry sposób na podratowanie przepływomierza. O co chodzi? jeżeli po odpięciu przepływki samochód dostaje nieziemskiego kopa... itd. itp. to oznacza to, że przepływomierz jest albo uszkodzony, albo ubrudzony. Można go wyczyścić różnorakimi sposobami podanymi na forum. Ale jak to niektórzy opisują: problem zaraz wraca. A wraca dlatego że przepływomierz wcale nie został wyczyszczony tylko wytarty. Jeżeli zanurzymy przepływomierz w acetonie lub jakimś alkoholu, itp (ew. spray do czyszczenia głowic magnetofonowych jak niektórzy polecali) potrząśniemy i wyjmiemy okaże się że brud tylko zmienia kolor. Problem polega na tym że ten brud da się rozpuścić tylko rozpuszczalnikami ropopochodnymi, które są z reguły tłuste i zaraz do nich przykleja się brud, więc przepływka też po krótkim czasie znowu odmawia posłuszeństwa. Co wymyśliłem? Trzeba sobie naszykować dwa pojemniki - jeden na aceton i drugi na rozpuszczalnik Nitro. Najpierw zanurzamy, potrząsamy (ale tak żeby nie uderzyć) przepływkę w pojemniku z acetonem. Niech sobie poleży jeszcze ze 3 minuty. Następnie NIE wysuszamy tylko od razu do pojemnika z nitro. Cały czas potrząsamy około półtorej minuty. Teraz po wyjęciu możemy zauważyć że nalot z blaszek zniknął sam (bez drapania, dmuchania, pocierania, itp.). wkładamy do pojemnika z acetonem i znowu potrząsamy. Nitro nie może być długo na przepływce bo zacznie rozpuszczać plastikową obudowę... Jeżeli nadal widać nalot na blaszce to czynność powtarzamy. Przepływka nie powinna być zanurzona cała. Powinna być zanurzana mniej więcej do pomarańczowej diody. Nitro może rozpuścić gumową uszczelkę w krótkim czasie!!! Więc lepiej nie zanurzać całego przepływomierza... Aceton wypłukuje rozpuszczalnik Nitro i szybko wysusza przepływkę. Dlatego nic nie przykleja się do niej później. Na zdjęciu poniżej widać że środki czyszczące takie jak Aceton, spirytus, środki do czyszczenia głowic, itp nie czyszczą wcale przepływomierza. Przepływomierz był zanurzony w nitro, i widać granicę do której był zanurzony. Dolna część przepływomierza jest czysta i matowa. Górna mimo że w dotyku wydaje się sucha widać że jest brudna dopiero po potraktowaniu dolnej części rozp. nitro. Ja swój przepływomierz moczyłem cały w spirytusie, acetonie, itp, żeby pokazać różnicę. Numery skasowałem ze zdj. bo przepływka jest jeszcze na gwarancji. Same czujniki są z platyny lub metalowe więc nie ma możliwości ich zepsucia za pomocą nitro lub innych rozpuszczalników (co najwyżej można tylko "zapaćkać"). Oczywiście pędzelki, szmatki, itp nie wchodzą w grę.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 21:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 05:40   

:ok: trzeba będzie przetestować
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 06:02   

W sklepach motoryzacyjnych dostępne są środki do czyszczenia przepływomierzy, które kosztują kilkanaście złociszy. Jet to jakiś tam alkohol, którego nazwy na obecną chwilę nie pamiętam, ale znakomicie wyczyścił mój przepływomierz. Środek jest w sprayu i pod niewielkim ciśnieniem doskonale sobie poradził, a cała operacja trwała 5 minut.
http://www.autokosmetyki....owych,p915.html
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:51   

mcjg napisał/a:
W sklepach motoryzacyjnych dostępne są środki do czyszczenia przepływomierzy, które kosztują kilkanaście złociszy. Jet to jakiś tam alkohol, którego nazwy na obecną chwilę nie pamiętam, ale znakomicie wyczyścił mój przepływomierz. Środek jest w sprayu i pod niewielkim ciśnieniem doskonale sobie poradził, a cała operacja trwała 5 minut.
http://www.autokosmetyki....owych,p915.html

http://www.crcindustries....l.aspx?PN=05110
ktoś wykmini skład?
 
 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:55   

Nafta i alkohol?
_________________
Był R400
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 10:08   

nie mogę sobie poradzić z odkręceniem, mam zestaw torxów stanleya i jakiś z bricoman i nie mogę dopasować żadnego pasującego klucza. Dziurkę w środku mają za małą :???: Może ktoś podać coś sprawdzonego?
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 10:10   

azer, A śrubokręt plaski mały żaden nie podejdzie :wink: Mozna tak tez Torx odkrecic jak żaden klucz Torx nie pasuje :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 10:17   

Remi55, pisz po polsku proszę
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 10:44   

azer, No nie wiem co tutaj nie rozumieć. Bardziej po polsku pisać nie potrafię już :twisted: Odkręć płaskim śrubokrętem ta śrubę Torx. Ona jest w plastiku osadzona wiec tak mocno nie siedzi i główkę Torx nie obrobisz płaskim śrubokrętem :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 13:10   

Wypinasz przepływkę i robisz nacięcia na śrubach takie pod płaski klucz. Najlepiej do zrobić gumówką z cienka tarczą Ja tak zrobiłem i teraz nie mam z tym problemu. A czyściłem w acetonie i widac różnicę w jeździe samochodu.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 13:22   

mcjg, czyszczenie przepływki u nas w sdi i tak nic nie daje (w sensie że nie ma takiej potrzeby), równie dobrze można ją wypiąć i jeździć, co innego w idt bo tam już przepływka spełnia dużą rolę
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Cze 02, 2010 08:06   

pgrad, dzisiaj to będę czynił i efekt owej pracy opiszę w wątku :ok:
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Sro Cze 02, 2010 22:38   

witam!

ciekawa kwestia, a tak sie zastanawiam...

lezy u mnei wanienka ultradzwiekowa i 5l izopropanolu IPA do elektroniki, cuda w tym moczylem od glowic drukarkowych (elektronika + plastik) po czesci laptopow i procki - i to na dlugi czas nawet godzine - bez uszczerbku dla podzespolow - odparowywuje szybko.

gdyby tak ta przeplywke wrzucic do wanienki na pare kompieli? co sadzicie?

pozdrawiam

ps. a czy odlaczenie przeplywki i uruchomienie zaplonu bez niej nie spowoduje wywalenia bledu ? bo chetnie sprawde jak auto sie kula bez niej - ale szkoda bylo by placic potem za kasowanie bledu na kompie :)
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 00:19   

Cytat:
ps. a czy odlaczenie przeplywki i uruchomienie zaplonu bez niej nie spowoduje wywalenia bledu ? bo chetnie sprawde jak auto sie kula bez niej - ale szkoda bylo by placic potem za kasowanie bledu na kompie


...spoko- nie spowoduje- sprawdzone dzisiaj :ok:

[ Dodano: Sro Cze 02, 2010 23:48 ]
...i dodam jeszcze, że chciałbym podziękować koledze pgrad, właśnie według jego wskazówek wyczyściłem dzisiaj przepływkę i mam inne autko :fura:

[ Dodano: Czw Cze 03, 2010 01:04 ]
P.S.
Dodam jeszcze, że zamknąłem się w kwocie 9pln- aceton, bo rozpuszczalnik nitro był u śwagra w garage w gratisie :mrgreen: Czyli tuning za 9 pln :lol:

[ Dodano: Czw Cze 03, 2010 01:19 ]
azer napisał/a:
nie mogę sobie poradzić z odkręceniem, mam zestaw torxów stanleya i jakiś z bricoman i nie mogę dopasować żadnego pasującego klucza. Dziurkę w środku mają za małą


...bo to nie torx panie, torx ma 6 kantów, a te wkręty mają 5 kantów i dziurkę ( tak nam Angole ,,ułatwili'' ), ja naciąłem sobie rowek na płaski śrubsztok i po sprawie :ok:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 12:28   

Jugol napisał/a:
wyczyściłem dzisiaj przepływkę i mam inne autko

Znaczy się, że puszeczki z elektronika już ci nie trzeba?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 13:51   

Jugol napisał/a:

azer napisał/a:
nie mogę sobie poradzić z odkręceniem, mam zestaw torxów stanleya i jakiś z bricoman i nie mogę dopasować żadnego pasującego klucza. Dziurkę w środku mają za małą


...bo to nie torx panie, torx ma 6 kantów, a te wkręty mają 5 kantów i dziurkę ( tak nam Angole ,,ułatwili'' ), ja naciąłem sobie rowek na płaski śrubsztok i po sprawie :ok:


Nie tylko Anglicy. Wiele pojazdów ma przepływomierze z torxami na 5kantów. Są do tego nawet specjalne klucze
http://allegro.pl/item106...erz_draper.html
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 22:50   

Tomek1212 napisał/a:
Nie tylko Anglicy. Wiele pojazdów ma przepływomierze z torxami na 5kantów. Są do tego nawet specjalne klucze


...fakt, ale do odkręcenia 2 wkrętów 50pln, to troszkę za dużo jak dla mnie- teraz mam bardziej polską wersję wkręta ;)

[ Dodano: Czw Cze 03, 2010 23:50 ]
sknerko napisał/a:
Znaczy się, że puszeczki z elektronika już ci nie trzeba?


...dlaczego nie, mogłaby sobie czekać w szafie na swą porę :spoko:
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 22:54   

Tomek1212 napisał/a:
Nie tylko Anglicy. Wiele pojazdów ma przepływomierze z torxami na 5kantów. Są do tego nawet specjalne klucze
http://allegro.pl/item106...erz_draper.html

Tylko na co mi cały komplet za 50 zeta? W sklepie z narzędziami kupiłem pojedyńczy za 5 zeta.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 23:05   

...no proszę, ja nawet o tym nie pomyślalem, żeby poszukać- kruca mało casu było :mrgreen:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 03, 2010 23:38   

Ja te śruby kombinerkami odkręciłem, a potem normalne blachowkręty z podkładkami dałem :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Czyszczenie skóry CIFem
na przykładzie 827
blue827 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 58 Pią Lip 11, 2014 10:30
Pawkaz
Brak nowych postów [R All] Czyszczenie filtra paliwa
ADI-mistrzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Sro Gru 01, 2010 10:52
pistolet
Brak nowych postów [all kv6]czyszczenie kolektora dolotowego
KILLERMGZT190 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Wto Maj 19, 2009 21:05
KILLERMGZT190
Brak nowych postów [R - all] Czyszczenie jasnego kokpitu
czytałem o CIFie do skóry, a do plastików co?
erjot86 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sob Mar 14, 2009 18:47
etimark
Brak nowych postów [RAll] Czyszczenie zbiorniczka wyrównawczego
kezmanq Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 19 Wto Lut 19, 2013 23:57
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink