Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 09:48 Rover 620 TI chip lub turbo
Witam, mam do Was pytanie zastanawia mnie czy mając samochód z gazem sekwencyjnym można zchipować bądź zwiększyć ciśnienie/doładowanie turbo?? Póki co samochód jeździ wyśmienicie oraz spala max 10l gazu i ciekawi mnie czy po wykonaniu jednego z podanych zabiegów auto lepiej by jechało zachowując dot. spalanie i właściwości.?
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 09:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Generalnie można bez większych problemów, jeśli tylko mechanika auta na to pozwala. Co do gazu, to po ewentualnych zmianach będzie konieczna regulacja instalacji gazowej, a nawet być może wymiana elementów na mocniejsze tak aby bezproblemowo obsłużyły dodatkową moc.
Smoke napisał/a:
ciekawi mnie czy po wykonaniu jednego z podanych zabiegów auto lepiej by jechało zachowując dot. spalanie i właściwości
Zależy co w aucie będzie zmieniane, ale podejrzewam, że beż ponownej regulacji się nie obejdzie. Tylko uczulam jak nie chcesz stracić czasu i nerw, jedź z tą instalacją do fachowca, a nie do montera od gazu.
Adresy specjalistów z twojego rejonu znajdziesz na lpg-forum.pl
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 16:11
Dzięki za odp. miałbym jedną prośbę gdybyś mógł ( o ile jesteś zarejestrowany na forum lpg )skopiować adresy specjalistów od lpg i wkleić w temat.
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam.
Wysłany: Pią Cze 04, 2010 01:26 Re: Rover 620 TI chip lub turbo
Smoke napisał/a:
Witam, mam do Was pytanie zastanawia mnie czy mając samochód z gazem sekwencyjnym można zchipować bądź zwiększyć ciśnienie/doładowanie turbo?? Póki co samochód jeździ wyśmienicie oraz spala max 10l gazu i ciekawi mnie czy po wykonaniu jednego z podanych zabiegów auto lepiej by jechało zachowując dot. spalanie i właściwości.?
Pozdrawiam.
Zwiększenie mocy wiąże się ze zwiększeniem spalania. A zagazowany silnik chipować i podkręcać turbo? Długo na nim nie pojeździsz.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: Sob Cze 05, 2010 06:23
Kolego miałem Vectre B 2.0 DTI 101KM przed chipem paliła mi 6L i po chipie paliła mi 6L a dużo bardziej korzystałem z mocy której choć dużo nie dostałem ( ok 18KM) to czuć było i to bardzo
Także jeśli ktoś wie lub robił chip tuning w samochodzie na gaz proszę o odp. czy było to na gazie odczuwalne i nie przyczyniło się do kłopotów w pracy na gazie.
Pozdrawiam
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sob Cze 05, 2010 07:53
Cytat:
A świstak siedzi...
Poczytaj chłopie trochę bo takie herezje forum zniesie ale nie ludzie tutaj...
Czyli furki NA nie podlegają tuningowi Fajnie
Można zrobić znacznie więcej niż samo podniesienie doładowania, tylko po co kombinować w turbo z takimi pierdołami jak w N/A. W serii T, 30KM można dołożyć samym kontrolerem doładowania i akurat o to tutaj chodzi. Temat ma tytuł chip lub turbo, więc wymianę wałków, kolektorów, obróbkę głowicy i wiele innych możliwości pomijamy.
Smoke napisał/a:
miałem Vectre B 2.0 DTI 101KM przed chipem paliła mi 6L i po chipie paliła mi 6L
To nie jest diesel, który jeździ na ubogiej mieszance. Ilość paliwa musi odpowiadać ilości powietrza, jeśli paliwa jest za mało, to bardzo wzrasta temperatura spalania i mogą się tłoki roztopić. Większa moc musi więcej spalić.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: Sob Cze 05, 2010 08:34
W takim razie kolego co Byś Ty zaproponował ? Nie chodzi o v max a o jeszcze większą elastyczność. Zależy mi żeby nadal chodził bardzo dobrze na gazie i żeby spalanie drastycznie nie wzrosło.
Czekam na propozycje oraz z góry dziękuje za dot. odp.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sob Cze 05, 2010 09:15
Manual boost controler + manometr i ustawić stałe doładowanie 0,8 bara (można dać 1 bara, ale lepiej nie więcej). Zyska sporo w średnim zakresie i trochę na wysokich obrotach. Do 2500 obr spalanie powinno być identyczne jak teraz. Jak masz trochę zapasu na instalacji gazowej nie będzie problemu, ewentualnie regulacja. I nie zapominaj o łożyskach w skrzyni biegów.
A zagazowany silnik chipować i podkręcać turbo? Długo na nim nie pojeździsz.
Heh! uwielbiam takie mądrości. Rozwiń kolego swoją myśl bo nie rozumiem? Czy to tyczy się tylko Roverkowej serii T, czy wszystkich? Bo ja znam przykłady, gdzie ludzie z powodzeniem podkrecają VW 1.8T i montują w nim gaz a wszystko hula jak ta lala.....
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: Sob Cze 05, 2010 13:09
Ok dzięki bardzo za pomoc. Jak Byś mógł jeszcze powiedzieć gdzie i za ile takie coś kupić/zrobić??
Można np. zwiększyć samo ciśnienie turbiny (podkręcić ją )?
Najbardziej by mi zależało na chipie gdyż mam osobę która robi takie coś.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sob Cze 05, 2010 20:52
Kupić można prawie w każdym sklepie z gratami do tuningu, MBC 50-200zł, wskażnik ciśnienia doładowania 150-3000zł, trochę wężyków i opasek. Zakłada się to właśnie po to żeby podkręcić turbinę. Tego się nie chipuje, jak fabryczny komputer przestaje wyrabiać zakłada się inny i ustawia, ale do tego trzeba zmienić pół silnika na wytrzymalsze części. Kosztuje to dużo i pali bardzo dużo, chyba nie o to Ci chodzi.
Konix chipuje sie chipuje. Co do reszty masz racje. Same tłoki i korbowody to wydatek
około 5.000zł. Co do spalania przy normalnej jeździe spalanie minimalnie sie zmieni ale przy cieżkiej nodze 12 - 15 litrów benzyny to norma przy ekstremie nawet 18-20l.
Kupić można prawie w każdym sklepie z gratami do tuningu, MBC 50-200zł, wskażnik ciśnienia doładowania 150-3000zł, trochę wężyków i opasek. Zakłada się to właśnie po to żeby podkręcić turbinę. Tego się nie chipuje, jak fabryczny komputer przestaje wyrabiać zakłada się inny i ustawia, ale do tego trzeba zmienić pół silnika na wytrzymalsze części. Kosztuje to dużo i pali bardzo dużo, chyba nie o to Ci chodzi.
dokładnie tak w ten komputer nic sobie nie wgrasz... powyżej 0,86 bara komputer przestaje obsługiwać i się blokuje rozwiązaniem jest jakaś świnia smt6,7 lub ecu master. Z tymi zmianami w silniku to tak spokojnie 1 bar u mnie chodzi już ponad rok a EGT jest na przyzwoitym poziomie wiec na 1,2 się można nawet pokusić ten silnik jeśli nikt w nim nic nie grzebał albo nie przegrzał to na prawdę dobra mocna konstrukcja bardziej trzeba uważać na skrzynie i sprzęgło bo takie doładowanie już je boli... Co do spalania miasto przy spokojnej ale nie zamulonej jeździe 11-12 szybszej 12-14L później wiadomo i 20+ pociągnie.
desperado67 napisał/a:
chipuje sie chipuje. Co do reszty masz racje. Same tłoki i korbowody to wydatek
około 5.000zł. Co do spalania przy normalnej jeździe spalanie minimalnie sie zmieni ale przy cieżkiej nodze 12 - 15 litrów benzyny to norma przy ekstremie nawet 18-20l.
bez przesady koszt nowych korb z tłokami Woessnera to jakieś 3,5k tylko po co? czym chcesz tam dmuchnąć 1,5-2 bara? chyba nie T25...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum