Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416 1,6V z 1999], sterownik komputera
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:49
[R 416 1,6V z 1999], sterownik komputera
Autor Wiadomość
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 19:23   [R 416 1,6V z 1999], sterownik komputera

problemów z roverkiem część dalsza;
szarpanie silnika i gaśnięcie po uzyskaniu wyższej temperatury: wymiana przepustnicy, czujnika położenia wału, czujnika temperatiry silnika, zdiagnozowane uszkodzenie potencjometru przepustnicy - naprawione, staboilizator małych obrotów naprawiony, imobliajzer naprawiony - efekt auto 1,5 m-ca u "speców" a efektów nie widać....

dlatego mam pytanie w związku z najnowszą diagnozą Panów mechaników; czy jest możliwa wymiana sterownika komputera silnika o oznaczeniu MKC 104032 na inny o innych oznaczeniach? wspomniany powyżej nie jest w tym momencie nigdzie dostępny. czy możliwe jest zastąpienie MKC 104032 innym poprzez wstawienie zestawu startowego ze sterownikiem i imobilajzerem?

Proszę o informację bo &^%$ nie wiem już co robić :beczy:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 05, 2010 19:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 20:46   

A sondę lambda sprawdzali ? Też mi szarpał i gasł właśnie przez to. Sprawdź ciśnienie paliwa, może pompkę szlak trafia i dlatego jak silnik zimny to pali bo działa na ssaniu i więcej paliwa podaje, a jak się rozgrzeje to zmniejsza tą dawne, ale ze niskie ciśnienie to za niska dawka paliwa i tak to wygląda.
Filtr paliwa zmieniany ? Chodź to raczej nie powinno mieć wpływu...
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 20:50   

jesli byla by to sonda to odpiecie jej pomogloby ( ustabilizowalo by prace na "cieplo" )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 21:05   

Może po rozgrzaniu wariuje cewka?
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 21:18   

Czy ja wiem, cewka jest zalana żywicą i raczej niema co tam wariować... Jak coś to od początku by były dziwne rzeczy jak by to cewka była.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 22:20   

co do kompa musi być ten co stary inaczej nie zatrybi , po drugie jeśli szarpie i ma problemy , to rozrząd do sprawdzenia oraz czujnik ciśnienia w kolektorze do sprawdzenia .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 06, 2010 07:20   

Na pewno musi być ten sam? Słyszałem że w silnikach 1.4 i 1.6 były kompy o różnej numeracji, ale działały tak samo (podobno nawet z 400 kompy pasują a inny numerek mają).

Pozdrawiam
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 14:57   

koło zamachowe mają różne ilości zębów i komp musi pasować do koła może być sytuacja że komp ma inny numer i też pali ale 1.6 ma taki komputer którego nie można zamienić innym numerem.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 12:16   

witam. auto u mechaników 2 miesiące i lipa; sprawdzono całą elektrykę, wymieniono sterownik komputera (udało się znaleźć właściwy model), ciśnienie po 12,5 na cylindrach, sprawdzony rozrząd i dalej objawy te same. autko ewidentnie szykowane było pod sprzedaż a ja wtopiłem :evil: mechanicy sugerują pompę oleju, że niby zamontowana z innej pojemności silnika lub głowica do naprawy + zawory (koszt 1300zł)pytanie brzmi czy mnie nie rzeźbią? i co dajel można jeszcze sprawdzać?
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 19:23   

lukasz27 napisał/a:
pompę oleju
Oleju czy paliwa?

A co z cewką?

Czemu głowica do naprawy?

Silnik gaśnie, bo co? Nie ma iskry czy paliwa?
 
 
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 09:03   

pompa oleju.cewka sprawdzana i jest ok. silnik po rozgrzaniu zaczyna pracować nierównomiernie i podczas jazdy zaczyna szarpać i gasnie. ni ema róźnicy na czym pracuje: na LPG czy bezynie. mechanicy twierdzą że może to być wina głowicy, stwierdzili że zaczyna ubywac oleju podczas pracy silnika - chociaż jeździłem do tej pory i oleju nie brał a tu nagle oddaję samochód do mechanika i zaczyna brać olej.... dziwne
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 09:13   

wiesz co? zmien mechanikow, oni jakas szkole poza podstawowa skonczyli? - dobrze ci radze - co ma pompa oleju do brania oleju?

olej brac moze przez zajechane pierscienie, przez zajechana glowice ale nie przez zajechana pompe oleju

glowica do zdiagnozowania - jesli objaw na cieplo, to na rozgrzanym silniku zmierzyc kompresje, jesli sa ubytki to pomiar cisnienia to wykaze ( porownac do zimnego )

a ja bym postawil na elektryke jako taka, wlacznie z ta niby sprawdzona cewka
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 16:16   

Ja też bym obstawiał elektrykę. Ten czujnik położenia wału zmieniałeś na nowy czy na używkę?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 21:46   

co do cewki - podmieniana była na inną i objawy nie ustępowały... czujnik położenia wału był wymieniany na używkę,
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 23:09   

lukasz27 napisał/a:
czujnik położenia wału był wymieniany na używkę
Tak myślałem. Bo mi to dalej wygląda na winę czujnika.

Możesz przypomnieć jeszcze raz objawy? Bo mniemam, że pisałeś w innym temacie, a nie chce mi się szukać. Za każdym razem silnik gaśnie czy raz na jakiś czas? Jak zgaśnie to zapala od razu czy musisz poczekać?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 10:08   

podczas jazdy, gdy temperatura na wskaźniku osiąga połowę zakresu; auto traci moc, zaczyna szarpać i gasnie. dzieje się tak za każdym razem. udaje się uruchomić silnik (najczęściej) ale samochodem dalej trzęsie, trzeba wprowadzić go na bardz wysokie obroty, wtdey udaje się zjechac ze skrzyżowania :oops: dopóki nie ostygnie sytuacja powtarza sie notorycznie...
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 13:51   

No identycznie miałem z walniętym czujnikiem... Po 10-15 minutach jazdy zaczęło poszarpywać, potem przygasać, dawanie gazu pomagało na kilkanaście sekund, potem w końcu gasło i pobocze :) Początkowo dawało się od razu odpalać i jechać dalej przez kilka minut. Ale z każdym dniem było coraz gorzej. W końcu po każdym zgaśnięciu czekało mnie 15 minut stania i jedziemy dalej. Po 10 minutach znowu postój.

Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze raz na innym czujniku. Może w R to jest mniej roboty, bo w Polonezie to jest masakra.
 
 
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 12:17   

a czy rientujesz się czy są dostępne nowe czujniki położenia wału? pewnie nie ale zapytać nie zaszkodzi :mrgreen:
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 12:53   

lukasz27 popatrz
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=960
możesz też zapytać w fota.pl albo intercars.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lukasz27 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Holy City



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 12:55   

zmiana mechanika spowodowała odkrycie "grzania się" katalizatora, katalizator wyciągnięty, włożona strumienica, silnik pracuje normalnie we wszystkich zakresach obrotów oprócz obrotów pomiędzy 2000 a 3000 obrotów, mechanik wyciągnął świece - są okopcone. czekam na olejne rewelacje :evil:

[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 19:39 ]
w sensie kolejne rewelacje a nie olejne :oops:

[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 13:53 ]
czujnik położenia wału sprawdzony - wymiana na nowy; nic nie pomogło.... mechanik znalazł pęknięty kolektor dolotowy, zamówiony dobry czekam na informację - batalia trwa 5 miesiąc, wynik meczu Rover - mechanicy 5:0 :twisted:

[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 13:55 ]
pomysły się kończą, wymieniono wiązakę elektryczną ech .......
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 45 idt] sterownik silnika
kombinator Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Sty 29, 2013 14:36
adamsky
Brak nowych postów [Civic SDi 98 rok] Sterownik klimatyzacji?!?!?!
silnik 105PS ten sam co rover serii 400 i chyba 600
czapaja Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Lip 08, 2009 18:43
czapaja
Brak nowych postów [R45] Przekaźnik sterownik wentylatorów
lucas_de Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Sie 29, 2013 08:01
lucas_de
Brak nowych postów [R400] Sterownik klimatyzacji
mmzz23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Maj 06, 2012 13:29
mmzz23
Brak nowych postów [Rover 400 1999 części od hondy]
panvboberek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lip 29, 2020 21:22
panvboberek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink