Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416 1,6 97r] POMOCY !!! nietypowy problem...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:30
[R 416 1,6 97r] POMOCY !!! nietypowy problem...
Autor Wiadomość
robjud91 



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Rybnik



  Wysłany: Pią Cze 04, 2010 23:05   [R 416 1,6 97r] POMOCY !!! nietypowy problem...

Witam wszystkich...mam nietypowy problem a mianowicie zerwał Mi się dzisiaj w czasie jazdy pasek rozrządu i tu moje pytanie czy wystarczy zakupić nowy rozrząd czyli pasek napinacz i pompę i będzie ok?? czy mogło to jeszcze narobić innych szkód w silniku..?? Bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję..;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 04, 2010 23:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 04, 2010 23:17   

Raczej narobiło szkód. przy jakiej prędkości?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sob Cze 05, 2010 05:42   

Jest więcej niż pewne że silnik do remontu. Silnik rovera k-series są niestety kolizyjne. Nawet gdyby to się stało na luzie gdzie silnik ma zaledwie 850obr/min i od razu po zerwaniu zgasisz silnik to nie ma bata i tak juz po ptakach....

Przykro mi ale takie realia.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
robjud91 



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 08:10   

A jakie dokładnie szkody to mogło zrobić..??
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 05, 2010 08:13   

W najgorszym wypadku będzie to wyglądało jak na zdjęciu poniżej. W najlepszym same zawory się pogięły i tylko je trzeba wymienić.
Ale pierwsze co to trzeba zdjąć głowicę i po prostu zobaczyć jak wygląda sytuacja.

Mógł byś zrobić zdjęcie po zdjęciu głowicy i pokazać co się stało?

Pozdrawiam
 
 
 
robjud91 



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 08:44   

A to jeśli by się same zawory powyginały to wystarczy je tylko wymienić czy planowanie głowicy też trzeba wykonać..??
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 05, 2010 08:52   

glowice tez bedziesz musial planowac, chociazby po to, zeby zebrac resztki uszczelki ..
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 14:10   

Mi w 1.4 zeskoczył kiedyś pasek przy 50 km/h na III biegu (zerwał się napinacz, błąd mechanika, który go zakładał 3 miesiące wcześniej :evil: :evil: :evil: ).

6 zaworów wydechowych pogiętych, ale nie tak jak na zdjęciu wyżej tylko leciutko (zrobiłem sobie z nich dzwoniące dzwoneczki takie jak można kupić na targu :mrgreen: ), na pozostałych 2 zaworach nie widzieliśmy uszkodzeń gołym okiem, ale dla pewności wymieniłem wszystkie 8.

Zaworom ssącym nic się nie stało.

Zawory kupiłem po chyba 12 zł/szt., do tego nowy rozrząd, uszczelki, głowica w warsztacie: płukanie, sprawdzenie szczelności, planowanie, kolega mi poskładał głowicę (chyba jakoś docierał zawory czy gniazda), potem poskładaliśmy silnik i lata już 6 rok. Wyniosło mnie to wtedy ok. 1500 zł...

Także możesz z ciekawości zrzucić głowicę i zobaczyć uszkodzenia, ale najpewniej będziesz musiał szukać albo drugiej głowicy (wtedy nowy rozrząd, planowanie, uszczelki) albo całego silnika...

Pytanie mam: jaki to był pasek i kiedy ostatnio wymieniany? Pękł ze starości? Za dużo miał przejechane? Wada fabryczna paska?

Mojemu koledze kiedyś pękł nowy pasek po 20 000 km od wyjazdu z fabryki po prostu sam z siebie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Centralny - nietypowy problem
ararz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Cze 06, 2014 09:07
ararz
Brak nowych postów [R416] Nietypowy problem z immo
yahuto Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Paź 05, 2007 09:41
piter34
Brak nowych postów [R416 1.6Si 16v 97 + LPG] nietypowy problem z obrotami
Lapa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Kwi 06, 2010 20:02
Bodxio
Brak nowych postów [R400 KAT 99'] Nietypowy problem ze sprzęgłem
Olusia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Cze 21, 2010 21:46
greg-si
Brak nowych postów [R416] Nietypowy problem z nawiewem
wszystkie posty na forach sprawdziłem i nic nie dało
resonQ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Paź 14, 2008 06:26
resonQ



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink