Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 1.4Si '01] Brak ładowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 1.4Si '01] Brak ładowania
Autor Wiadomość
gregory-g60 



Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: chrzanów



Wysłany: Wto Cze 08, 2010 19:15   [R45 1.4Si '01] Brak ładowania

Witam.Od 3 dni mam problem z ładowaniem w moim Roverku.Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka od ładowania i po kilku minutach zgasła lecz po ponownym przekręceniu kluczyka już sie nie świeciła wcale.Kiedy otworzyłem maskę okazało sie że jeden z kabelków (które wchodzą do alternatora) dotykał do obudowy kolektora wydechowego.Po wymianie 100% sprawnego alternatora,sprawdzeniu wszystkich bezpieczników,kontrolki wraz z diodą w liczniku i zmierzeniu napięcia w kostce alternatora(lewy od kontrolki +13v prawy?10v)po włączeniu kluczyka i odpaleniu kontrolka się świeci lecz nie gaśnie i nie ładuje akumulatora.Co moge jeszcze sprawdzić? :bezradny:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 08, 2010 19:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Cze 08, 2010 21:37   

Padnięty regulator w alternatorze, ew przetarty przewód od wzbudzenia.
Wypnij przewód od wzbudzenia z altera. Jeżeli kontrolka sie zaświeci tzn, że przetarty jest gdzieś przewód i zwiera się do masy, jeżeli się nie zaświeci to oznacza najprawdopodobniej uszkodzony regulator.
 
 
 
gregory-g60 



Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: chrzanów



Wysłany: Wto Cze 08, 2010 21:55   

Po odłączeniu wtyczki nie świeci się kontrolka a alternator jest wyciągnięty z rovera 25 z tym samym silnikiem i dokładnie ten sam alternator jest w moim R45,po wsadzeniu do R25 działa a w moim nie więc coś z instalacją jest nie tak.Nie mam pojęcia dokąd idzie ten drugi przewód z kostki bo nie mam schematu.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 07:09   

Proszę - oto schemat ładowania
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gregory-g60 



Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: chrzanów



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 09:26   

Dzięki.Po pracy pogrzebie troche po tych kablach i może się coś znajdzie.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 09:52   

W tych alternatorach namiętnie padają diody prostownicze w zespole prostującym alternatora. Osobiście doświaczyłem takiej przygody moim Polonezem 1.4 MPI. Napraw polega na wymianie zespołu kompletnego. Koszt - 60 PLN max. a sama wymiana to żadna filozofia. Jeśli padł regulator - to jego kosz też max. tyle wynosić powinien. Jeśli padł stojan, to nowy kosztować powinien nie więcej, jak 100 PLN.

Sprawdź poprawność działania diod prostowniczych, diod wzbudzania (te alternatory są samowzbudne) oraz ciągłość uzwojeń stojana, wirnika i ich sprawność pod względem braku przebić do masy i braku przebić międzyzwojowych.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
gregory-g60 



Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: chrzanów



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 20:36   

Więc dzisiaj rano stało się coś dziwnego tj. alternator ładuje odpaliłem kilka razy i cały czas działa ładowanie ale przejechałem 5 km i zrobił się cały gorący aż spalił pasek.Co to może być?Przed włożeniem sprawdzałem łożyska i wydawały się idealne(zero szumów i luzów)może teraz zrobie z dwóch jeden i zobaczymy.

[ Dodano: Sro Cze 09, 2010 20:36 ]
Zmieniłem regulator do mojego altka i po odpaleniu kontrolka gaśnie ale pasek zaczyna się palić.Po odłączeniu głównego kabla chodzi normalnie tylko kontrolka nie gaśnie czy 2 z kolei regulator trafiło czy co?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] brak ładowania, alternator ok
daniello Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 25, 2016 22:39
sTERYD
Brak nowych postów [r45 ] brak kontrolki ładowania
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sie 19, 2013 18:47
tronsek
Brak nowych postów [R420] Kompletny brak ładowania
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Pią Sty 18, 2008 15:35
piter34
Brak nowych postów [R45] - Powitanie i pierwsze problemy - brak ładowania
Petronas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lip 28, 2011 12:46
darek_wp
Brak nowych postów [R45] Brak ładowania akumulatora i prąd na karoserii
4r8en Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Lis 02, 2013 22:44
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink