Witam
Mam zamiar wymieniać płyn hamulcowy i przy okazji je przejrzeć - tylni prawy zacisk wyraźnie słabiej hamuje - czuć to np zaciągając ręczny podczas jazdy - auto się przechyla - chyba mam coś z zaciskiem nie tak - przy wymianie płynu chciałem go całkowicie zdemontować i tu pierwsze pytanie - miedzy zaciskiem a wężykiem jest pewnie miedziana podkładka/uszczelka - czy może ona być stosowana wielokrotnie czy nie - jeśli nie to jaka ma średnice wewnętrzna?
2 pytanie czy jak zleje cały płyn to jak później odpowietrzyć układ (jest ABS) na sucho pompować pedałem przy wyłączonym silniku zaczynając od najdalszego kola od serwa az z odpowietrzników zniknie powietrze czy jakoś inaczej?
3 pytanie
W tylnym lewym kole tez nie ma rewelacji jeśli chodzi o hamowanie -tarcza tez się nie ściera nie równo - a klocki sa roczne - wiem ze tył hamuje znacznie słabiej niz przód ale czy aż tak ze np tarcza po zewnętrznej stronie zachodzi rdza?
4 pytanie ile wchodzi płynu do ukladu z abs'em R416 si 96r?
5 pytanie - czy sprzędło (siłownik od wysprzeglika) tez sie odpowietrza - je stli tak to jak?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 21:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z nierówno hamującym tyłem mam to samo, ale mam bębny. Prawe tylne koło słabi hamuje i na ręcznym i podczas normalnego hamowania co wyklucza tłoczek.
Wymienię szczęki i zobaczymy.
U ciebie rzeczywiście może być tłoczek, może spróbuj odpowietrzyć?
Z wymianą płynu to najlepiej u fachowców, bo to koszt około 25 zł.
W ubiegłym roku to przechodziłem, to domowym sposobem najlepiej po prostu dolewać płynu do zbiorniczka, a stary spuszczać odpowietrznikami.
Z tego co pamiętam nie można dopuścić aby pompa ABS pracowała na sucho, więc lepiej całości naraz nie spuszczać.
tył tarcze i lewy zacisk też tak mam.
Jak będę wymieniał wszystkie przewody to porozbiera się zaciski. Jest to standardowa przypadłość tarcz. Z kim nie rozmawiam to w R400 ma też ten problem.
A to że tył słabo hamuje też większość nawet diagnostów mówi że większość modeli tak ma.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
zgadza się - nie tylko w roverach tak jest bo ostatnie zwracam uwagę na auta z tarczami z tylu i wiele modeli ma tak ze nie sciera tarcz całkowicie - ale to nie oznacza ze tak musi być. A czy zacisk jest rozbieralny - tzn czy ten tłoczek który jest wyciskany przez płyn z cylindra da się wyciągnąć?
a jeszcze jedno pytanie - jak sciagnać linke hamulca recznego z zacisku? Na koncu linki jest sruba na plaski srubokret - czy jak utne jej lebek to reszte da sie wybic? bo o odkreceniu jej nie ma mowy - jest juz obrobiona
odkręciłem nakrętkę 18 która trzyma cale od z linka - było zdecydowanie prościej. Jeden zacisk juz rozebrałem i poskładałem ale miałem problem z wymiana gumy która jest miedzy tłoczkiem a cylinderkiem - czy ona ma jakaś opaskę metalowa która ja trzyma od wewnątrz?
2 Czy cylinder tez się powinno smarować smarem do hamulców?
3 I czy jest jakiś prosty sposób żeby wsadzić tłoczek w cylinder i na ta nieszczęsna uszczelkę - sporo czasu nad tym wczoraj spędziłem
[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 06:18 ]
4 Aha jeszcze jedno - czy przednie zasiki tez sa rozbieralne? Z tego co pamiętam one nie są skręcane tylko wciskane - da się to jakoś rozebrać żeby wyczyścić?
Jeden zacisk juz rozebrałem i poskładałem ale miałem problem z wymiana gumy która jest miedzy tłoczkiem a cylinderkiem - czy ona ma jakaś opaskę metalowa która ja trzyma od wewnątrz?
chodzi Ci o tą uszczelkę co jest w środku, czy o tą membranę co osłania od kurzu?
tak czy inaczej żadna nie ma opaski, membrana mogła tylko zapchać się piachem i rdzą.
Cytat:
2 Czy cylinder tez się powinno smarować smarem do hamulców?
nie, możesz tylko delikatnie otłuścić uszczelkę żeby łatwiej wcisnąć tłoczek.
dawidd napisał/a:
3 I czy jest jakiś prosty sposób żeby wsadzić tłoczek w cylinder i na ta nieszczęsna uszczelkę - sporo czasu nad tym wczoraj spędziłem
w tą uszczelkę w środku musisz po prostu wcisnąć, a membranę zakładasz na końcu jak już masz tłoczek wkręcony na maxa
dawidd napisał/a:
czy przednie zasiki tez sa rozbieralne?
jak każde tam jest jeszcze prościej, bo nic nie musisz wkręcać/wykręcać, tylko wyciągasz tłoczek
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
dzięki za podpowiedz, ale znów mi sie pojawił problem - zostawiłem na noc odłączony przewód hamulcowy od tylnego lewego zacisku - był co prawda owinięty 2 foliami i wydawało mi sie ze nie cieknie ale rano okazało sie ze zbiorniczek jest pusty. Czyli układ się zapowietrzył, mam tu ABS. Jak to odpowietrzyć? Normalnie pompować z wyłączonym silnikiem i patrzeć za zniknie powietrze przy cylinderkach czy pompę abs i serwo sie jakoś specjalnie odpowietrza?
akurat mam dopasowany:) Jeszcze jedno pytanie - jeśli chodzi o sprzęgło - doczytałem na forum ze tez się je odpowietrza i ze jest odpowietrznik taki jak przy kole - na razie puszki z filtrem nie odkręciłem ale po wstępnych oględzinach nie widzę takiego odpowietrznika. Czy wysprzeglik sie odpowietrza odkręcając wężyk od niego ?
a dlaczego chcesz odpowietrzać wysprzęglik?
Żadnego odpowietrznika w tym układzie nie ma. Chyba że ktoś dorobił. Z wysprzęglikiem są cyrki. Ostatnio troszkę się bawiliśmy przy regulacji sprzęgła u mnie i najlepszą opcją jest (jak już się go wyjęło i koniecznie trzeba go odpowietrzyć bo w innym wypadku szkoda zachodu) włożenie go w łapę skrzyni już maksymalnie zalanego i jak siedzi w łapie dolać pod samą górę założyć przewód i zobaczyć jak chodzi.
Ale jak wspomniałem. Bywają cyrki z wysprzęglikiem dlatego bez potrzeby lepiej go nie wyjmować.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
chciałem odpowietrzyć bo mi spłynął plyn podczas wymiany i myślałem ze sie zapowietrzył wysprzęglik. Wogóle sprzęgło bardzo lekko zaczęło chodzić - tak jak by wpadło ale niby działa normalnie stad moje przypuszczenia ze sie zapowietrzyło
w R400 sprzęgło powinno bardzo lekko chodzić.
Skoro wszystko działa dobrze to nie rozbieraj tego bo jak tylko wyjmiesz wysprzęglik to sprężyna wypchnie Ci tłoczek i musisz go wtedy rozbierać i bawić się z płynem w środku.
Ogólnie zabawa nie jest warta świeczki.
Jaki płyn Ci spłyną podczas wymiany bo nie rozumiem?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
aa to tego nie wiedziałem, bylem przekonany ze to ten sam układ. Dziek za podpowiedz. A tego płynu w wysprzegliku się nie wymienia?
I jeszcze wracając do zacisków - w przodzie reperaturka lanie naciąga sie na prowadnice i na zacisk i siedzi mocno - można prowadnice wciskać i wyciągać i guma siedzi, ale z tylu juz nie ma takiej bajki - na prowadnice ładnie wchodzi ale co z druga strona? Gumka powinna wejść do zacisku czy nie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum