Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 96r 1,6 16V] modyfikacja kąta wyprzedzenia zaplonu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 96r 1,6 16V] modyfikacja kąta wyprzedzenia zaplonu
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Cze 12, 2010 07:49   [R416 96r 1,6 16V] modyfikacja kąta wyprzedzenia zaplonu

Witam
Pewnie ktos juz to robil i chcialbym sie dowiedziec jaki to daje efekt i czy wogole warto temat ruszac. Na forum znalazlem cos takiego:

"Układ zapłonu pozwala na kolejne (tym razem zwykle większe) wzmocnienie
maszyny. Zwiększa też niestety obciążenie silnika, więc żeby to zrównoważyć,
modyfikacja kąta wyprzedzenia powinna być poprzedzona wymianą oleju na
najlepszy możliwy syntetyk. Kup np. Mobil Formula 1 (5-40). Potrzebny jest
przyrząd który określa moment zapłonu w stosunku do położenia wałka rozrządu
czy wału silnika. Mechaniczny odpada, stroboskopowy też do końca dobry nie
jest. Ja osobiście polecam jakiś diagnoskop samochodowy (sam mam Autoscop E
928 firmy Escort INC.- nie ma on żadnego związku z Fordem!) gdyż wówczas
podpinamy się bezpośrednio do zasilania świecy i wyjścia halotronu (czujnika
położenia wałka). Sprawdzamy kąt. Jeżeli zapłon pokrywa się prawie z
szczytowym położeniem tłoka, to dobrze. Niestety większość producentów,
celem zmniejszenia obciążenia silnika przesuwa zapłon tak, aby tłok
przeszedł już za skrajne położenie, przez co ryzyko spalania stukowego
maleje do zera a obciążenie wału korbowego jest dużo mniejsze. Cóż z tego,
gdy zapłon następuje przy niepełnej kompresji! Przyspiesz minimalnie zapłon
aż do momentu, gdy silnik zacznie nieco głośniej pracować. OpóĽnij
minimalnie i zablokuj. Nie przeholuj! Zrównanie się momentu szczytowego
położenia a momentu zapłonu to granica ostateczna!!! Nigdy jej nie
przekraczaj. Tu uwaga: niekiedy miara kąta opóĽnienia zapłonu podawana jest
z przesunięciem o 90 stopni albo w radianach. Przelicz to ostrożnie lub
poproś o modyfikację fachowca. Możesz też minimalnie przyspieszyć zapłon bez
żadnych pomiarów, ale nie dopuść aby silnik zaczął pracować słyszalnie
głośniej. Spalanie stukowe zamęczy go szybko."

Znajomy mechanik który juz wiele razy to robił ( ale nigdy w roverze) doradził mi żebym spróbował rozpiłować 2 otwory w kopułce i przesunac ja max do 2mm do tylu. On to robił w jakimś aucie ze zdjętym kolektorem i słuchawkami na uszach i patrzał co sie dzieje - jak ogień z się pojawiał z wylotu to zapłon za wcześnie.
Czy taka modyfikacja daje wzrost momentu/mocy w silniku K16. Na jakiejś zagranicznej stronie kiedyś widzialne ze ludzie przesuwają kolek na którym jest mocowany palec w walku rozrządu o kilka stopni - czyli coś w tym musi być
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 12, 2010 07:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 12, 2010 09:08   

Nic Ci to nie da, ponieważ zapłon jest powodowany przez komputer i to on określa kiedy.
Palec rozdzielacza ma kształt półowalny, jest to spowodowane tym, aby komputer mógł wybrać jak bardzo wyprzedzić zapłon.
Jedyna możliwa modyfikacja to ingerencja w pamięć komputera.

Zbyt duże wyprzedzenie zapłonu może spowodować spalanie stukowe, więc trzeba by było albo tak dobrać kąt aby to nie powstawało, czyli z zapasem, albo dołożyć czujnik spalania stukowego i jakiś mały układzik, który w razie ich powstania cofał by nieco zapłon.

Ja sam sobie niedługo będę cofał zapłon ale nie wiem czy już fabrycznie nie jest max ustawiony, więc istnieje prawdopodobieństwo potrzeby dołożenia czujnika stukowego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 1.8] Drobna modyfikacja układu wydechowego
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 5 Nie Sty 12, 2014 09:32
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [216si] Modyfikacja drążka zmiany biegów
Tomek925 Tuning mechaniczny 2 Czw Gru 12, 2013 16:09
Markzo
Brak nowych postów r25 TYLKO !! czy ktoś zamiana kata na tłumik, strumienice ?
R25 ma 2 sonde za katem - nie wiem czy zwariuje czy nie
borysj5 Tuning mechaniczny 38 Pon Lut 01, 2010 18:28
Markzo
Brak nowych postów MEMS3 -> MEMS3 VVC (ZR160) Modyfikacja komputera
piotrekcrash Tuning mechaniczny 0 Sob Lip 28, 2012 14:09
piotrekcrash
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Ktora rozporka do R416?
dawidd Tuning mechaniczny 1 Sro Kwi 11, 2012 16:21
Pływak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink