Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 2.0SDi'99] nie działa turbo?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 09:57
[R220 2.0SDi'99] nie działa turbo?
Autor Wiadomość
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 17:41   [R220 2.0SDi'99] nie działa turbo?

Witam
Dziś doświadczyłem spadku mocy i tak już zostało. Gaz do oporu, okolice 2000 i w górę obrotów i nie czuję tego... kopa. Jakby turbina nie działała ( nie wiem czy to to ale tak to sobie wyobrażam ). Co może być? W ogóle jak wygląda/ gdzie się znajduje turbinka w moim roverku? :) . Na samochodach dopiero się poznaje więc :oops:

Założyłem nowy temat, gdyż po użyciu wyszukiwarki wyskakuje mi około 800-1200 tematów z czego jak narazie, żaden nie zaczyna się nawet podobnie.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 17:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 17:47   

Zdejmij pokrywę silnika i obejrzyj dwa grube przewody powietrza przed silnikiem (rury intercoolera) oraz taki mały stożkowy za silnikiem dochodzący do turbiny. Możliwe, że masz na którymś z nich nieszczelność i turbina dmucha w przestrzeń ;) .
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 18:16   

Chyba, że była już tak zamęczona że padła ? Osobiście już jedną zajeździłem :) Ale fakt, że miała sporo pracy i nie była szanowana :( ( pierwszy samochód na którym się uczyłem )
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 18:23   

eee podejrzewam, że kolega miałby wtedy "zasłonę dymną" za sobą ;) też stawiam na dziurawe weże od turbo :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 08:59   

Węże sprawdziłem i wydaje mi się, że są całe. Przy dodaniu gazu jeden nieznacznie się pogrubia. Jeden z tych przednich ten co jest bliżej silnika. Generalnie trudno jest cokolwiek wypatrzeć :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 09:21   

zeby zajezdzic trubinke to naprwde trzeba miec szczescie:mrgreen:
proponuje zdjac weza z kolektora ssacego i bedziesz czuł czy ci dmucha z weza, a po a tym jak masz kanał to mozesz zdjac przewód z turbinki i sprawdzic jej stan :wink:
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 11:09   

Niestety kanału brak, co do zajechania turbinki to raczej nie ja :) . Posiadam wóz od 3 miesięcy i specjalnie nim nie szaleję :) .
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 11:34   

Kolego Sam pisałeś ze nie bardzo sie znasz i dopiero sie uczysz i moim zdaniem powodów może być bardzo wiele i dlatego może lepiej pod prowadź autko do jakiegoś mechanika i poproś o diagnozę :)) to majątku nie kosztuje a zaoszczędzisz czasu na szukanie i nerwów :) tyle ode mnie :))
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 14:23   

Miałem u siebie identyczny problem. Proponuję zacząć od czegoś innego niż piszą koledzy. Turbina pracowała poprawnie, ale zawór upustowy był cały czas uchylony - zacięte cięgno - i ciśnienie uciekało, a nie trafiało tam gdzie trzeba. Pryśnij jakimś penetratorem typu WD-40 lub innym na cięgno od wastegate'a (na zdjęciu oznaczone zieloną strzałką C-CLIP). Najlepiej przy ciepłym silniku (pójdzie chmurka parującego środka). Ja u siebie później poprawiłem silikonem w spray'u (smarującym, nie mylić przypadkiem z sanitarnym :wink: ). Problem zniknął jak ręką odjął, a cała czynność serwisowa zajęła może 2 min max. :mrgreen:
Co do przewodów, to owszem potrafią one same pękać, ale już prędzej sprawdź czy opaski ślimakowe na nich są dobrze zaciśnięte - po dokręcaj dla pewności.

Zdjęcia poglądowe - stronka z dokładnymi fotami padła, więc wrzucam to co udało mi się wygooglować.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 19:06   

w którym miejscu szukać tego cięgna? od góry silnika się do niego dostanę czy musze od dołu ściągnąć pokrywę i tam go znajdę?
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 19:57   

Otwórz maskę i za silnikiem na dole jest turbina. Do niej idzie to cięgno. podejdź od strony pasażera i włóż głowe za silnik to ją zobaczysz :smile:
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 18:07   

obadałem ten swój zawór, jednak tylko na razie na zimnym silniku, próbowałem nim ruszyc ale ani drgnął. czy to normalne na wyłączonym silniku ?

i druga sprawa, przy okazji jak przyglądałem się temu zaworkowi znalazłem inny w sąsiedztwie (załącznik 1) niestety nie mialem nikogo do pomocy kto by mógł w samochodzie siedzieć i posprawdzać od czego on jest....więc tylko sprawdziłem jak chodzi (bardzo ciężko) i pozostawiłem w pozycji takiej w jakiej go zastałem, ktoś wie za co jest on odpowiedzialny?

i przy okazji jeszcze jedna sprawa, na uruchomionym silniku przy dodawaniu gazu brzęczy mi z elementu (chyba czujnika) a gdy spada do obrotów jałowych przestaje, czy to normalny objaw?

przy okazji zapytam które to rury powinny puchnąć gdy turbina działa prawidłowo?
 
 
 
jackelvis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 60
Skąd: Gołańcz / Poznań



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 19:34   

Fota 1 to cięgno linki od nagrzewnicy :mrgreen: ,
Fota 2 tak ten zaworek dziwnie skrzeczy w zależności od obrotów,
Fota 3 ściśnij ten wąż rękom i dodawaj gazu to będziesz czuł (jeśli turbo dmucha jak należy) że wąż puchnie :shock:

Zdjęcie cięgna:
http://tuning-diesels.com/Lseries/wgate.JPG
Szukać musisz po środku między silnikiem a ścianą grodziową.
_________________
jackelvis
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 20:21   

jackelvis, dzięki, ja znalazłem to cięgno od turbo, tylko mam pytanie czy powinno na wyłączonym i zimnym silniku dać się nim ruszyć, bo ja próbowałem i ani drgnęło ;/

a ten zawór od nagrzewnicy reguluje się rozumiem że pokrętłem w kabinie ? czyli chyba warto mi go czymś przesmarować żeby chodził lzej?
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 21:07   

wroblikns napisał/a:
czy powinno na wyłączonym i zimnym silniku dać się nim ruszyć, bo ja próbowałem i ani drgnęło


Nie ruszysz tego cięgna, no może o jakieś niezauważalne wielkości :wink: Ściągnij śrubokrętem pierścień Segera, rozłącz i wtedy zobacz czy chodzi lekko jak powinno.

wroblikns napisał/a:
a ten zawór od nagrzewnicy reguluje się rozumiem że pokrętłem w kabinie ? czyli chyba warto mi go czymś przesmarować żeby chodził lzej?


Możesz spróbować go czymś psiknąć, ale raczej nie poprawi się jego praca. ZTCW, zawór nagrzewnicy smaruje się sam płynem chłodzącym, od środka.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 21:18   

a np moge go sprawdzić na uruchomionym silniku dodająć gazu czy się otwiera i zamyka? bo nie bardzo wiem czym jest ten pierścien i jak go ściągnąć, może lepiej jak się nie znam to go nie ruszać ?
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 21:22   

wroblikns, lepiej na zgaszonym silniku. Jeśli dobrze pamiętam - próbowałem kiedyś sprawdzić na odpalonym (ciągnąc za linkę gazu) i cięgno bez obciążenia (wpiętego biegu i zwolnionego sprzęgła) ani drgnie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 21:40   

a możesz mi wytłumaczyć które to pierścień Segera i jak go ściągnąć i co ma wtedy lekko chodzic ? :)
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 21:55   

Pierścień doskonale widać na zdjęciu, które wrzucił kolega. To ten zardzewiały "półksiężyc". Po zdjęciu w/w rozpinasz cięgno z wastegate.

jackelvis napisał/a:
Zdjęcie cięgna:
http://tuning-diesels.com/Lseries/wgate.JPG
Szukać musisz po środku między silnikiem a ścianą grodziową.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 22:10   

i jak ściągne to cięgno to która część ma chodzić lekko? to długie cięgno czy wastegate ma się obracać?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r220 2.0Sdi 99r] nie działający nawiew
noto_frugo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Wrz 17, 2009 20:24
sTERYD
Brak nowych postów [R220 2.0Sdi 99r] Jak wymienić żarówki z przodu ??
noto_frugo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 12, 2010 11:10
Brt
Brak nowych postów [R220 2.0SDI]podłączenie kierownicy wielofunkcyjnej do radia
norbert1232 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Paź 06, 2010 10:32
Remigiusz
Brak nowych postów [R220, 2.0SDi, '99] Płyn wspomagania, chłodnica, filtr p.
matek2617 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Sie 31, 2009 14:28
Brt
Brak nowych postów [R220 2,0SDi] Motul Diesel System Clean
pitek20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 08, 2009 16:39
DANTE79R



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink