Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 SDI 1998] jak zresetować komputer?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:27
[R400 SDI 1998] jak zresetować komputer?
Autor Wiadomość
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:01   [R400 SDI 1998] jak zresetować komputer?

pytanie mam, szukałem na forum ale nie udało się znalźć odpowiedzi - jak zresetować kompa w 400-setce diesel? (moja wersja SDI - zamieszczam zdjęcie rozpiski bezpieczników pod maską).
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:07   

nie ma czegoś takiego jak "zresetować komputer" jak chcesz wykasować nieaktywne błędy, to musisz włączyć zapłon ok 50 razy
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:09   

hmm.. to reset kompa występuje tylko w benzyniakach? jak to jest.. bo teraz zgłupiałem..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:20   

w benzyniakach (przynajmniej w Roverkach) też nie ma czegoś takiego jak reset kompa. można jedynie zresetować nastawy silnika krokowego, czyli zaworu sterującego wolnymi obrotami ze względu na różne parametry... w Dieslu to takie nie występuje, bo za wszystko odpowiada sterownik pompy. ale jego się nie resetuje ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:27   

damiansz, A co ty chcesz tym osiągnąć :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:32   

no to się trochę douczyłem.. czytałem wcześniej o resecie kompa w modelu 600, ale to była benzyna i silnik chyba hondy. a w roverowskich silnikach benzynowych faktycznie, tak jak napisałeś "jedynie nastawy silnika krokowego"

a co do kasowania błędów - to ok 50 razy włączyć zapłon, czyli do zaświecenia się kontrolek i ile tak trzymać na tych kontrolkach? 1-2 sekundy czy może jakoś znacząco więcej?

[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 00:32 ]
a i jeszcze - czy w roverkach występuje coś takiego jak "tryb awaryjny"?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:34   

Cytat:
a i jeszcze - czy w roverkach występuje coś takiego jak "tryb awaryjny"?


Występuje w tedy autko jedzie mułowato i sie check świeci
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:36   

nie ma znaczenia ile trzymasz, po odpowiedniej ilości włączeniach zapłonu błędy (jeśli w międzyczasie nie wystąpią) zostaną skasowane z pamięci

a tryb awaryjny to taka opcja, ze jak komputer dostaje bzdurne sygnały (lub brak) z jakiegoś ważnego czujnika, to podstawia sobie zamiast tego domyślną wartość i olewa część innych powiązanych wskazań. I coś takiego owszem w Roverach występuje :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:40   

ok, to się troszkę douczyłem.
Remi55, myślałem że walnięcie rury od IC, a późniejszy muł samochodu (objawy "braku turbiny" o których ostatnio coraz częściej) mają związek z elektroniką, np. z komputerem. Może się pojawił jakiś błąd w komputerze, albo jego świadome działanie związane z brakiem ciśnienia w IC? to takie moje przymyslenia na ten temat.. wykasuję błędy i zobaczę czy jest jakaś poprawa..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 16, 2010 00:03   

damiansz, Ale możesz sobie błędy wybłyskać :wink: jak masz SDI. Chyba ze już to robiłeś :wink:

http://www.roverki.pl/ind...i-l-turbodiesel
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 00:07   

a no własnie.. zapomniałem o tym ;-) mam nadzieję że wygospodaruję jutro chwilę na to...
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 08:41   

kasowanie błędów nie pomoże w ożywieniu dynamiki auta ... jak z autem będzie wszystko ok, to zacznie prawidłowo jechać bez kasowania błedów .... sprawdx co Ci wyd=jdzie z tego wybłyskiwania i napisz, to może coś się wymyśli. Pozatym standardowo sprawdzenie szczelności dolotu + odpięcie przepływomierza ... to podstawowe rzeczy do wykonania w przypadku "mułowatości"
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
TrAViShOn 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 349
Skąd: 3MiA100



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 08:49   

Kasowanie błędów - zapłon 55 razy, działa na bank ostatnio robiłem. 50 razy nie zadziałał :neutral:
_________________
'Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego.' Lew Tołstoj
 
 
jackelvis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 60
Skąd: Gołańcz / Poznań



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 09:36   

Zamiast kręcić stacyjką można po prostu odłączyć akumulator na 10 minut i efekt ten sam.
_________________
jackelvis
 
 
TrAViShOn 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 349
Skąd: 3MiA100



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 14:41   

U mnie nie dało rady w ten sposób :neutral:
_________________
'Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego.' Lew Tołstoj
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Jak zresetować silnik krokowy?
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Kwi 21, 2008 09:20
Artur___
Brak nowych postów [R400 SDI 1998] zapowietrza się?
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 78 Nie Kwi 22, 2012 11:00
pgrad
Brak nowych postów [R400]rok 1998 Nawiew, klima - 2.0 SDi
Czyli problemy problemu problemy
Drill Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 31, 2010 11:51
Haidi
Brak nowych postów [R400 SDI 1998] wentylator chłodnicy
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sob Cze 12, 2010 19:29
bizon
Brak nowych postów [R400] Komputer
Artu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lut 23, 2009 13:38
tetryk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink