Forum Klubu ROVERki.pl :: [16K4F] Reakcja na gaz, przpustnica itp
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:58
[16K4F] Reakcja na gaz, przpustnica itp
Autor Wiadomość
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 20:45   [16K4F] Reakcja na gaz, przpustnica itp

Witajcie...

Na poczatek chcialbym zadac pytanie jak reaguje wasz silnik 1,6 K series na dodanie gazu. Nie chodzi mi o docisniecie juz przyciskanego pedału w trakcie jazdy lecz np. wrzucony 2-3 bieg jedziemy, zdejmujemy całkowicie noge z gazu po czym ja dokladamy. Nie chodzi mi rowniez o glaskanie pedału podczas dokladania nogi lecz po prostu takie normalne jego dosc szybkie nacisniecie...

Opiszcie jakie sa u was objawy. U mnie postepujac w opisany sposob - na benzynie, bo auto ma rowniez podtlenek LPG - samochod przyszarpie po czym sie rozpedza :/

Dla przykladu w focusie II reakcja jest natychmiastowa i bez zadnych poszarpywan...u mnie niestety opozniona i z przyszarpnieciem

Nie wiem czy "ten typ tak ma" czy moze wtryskiwacze do przeczyszczenia albo regulacji :)

Pozdro
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 17, 2010 20:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 21:17   

Mój nie szarpie i ładnie od razu przyspiesza :smile: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 21:18   

bez opoznienia, bez szarpniecia i na obciążeniu?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 21:19   

Bez, bez, na :grin: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 21:22   

Przy odpowiedniej dynamice mój 16k4f na 2 i 3 wchodząc płynnie w obroty osiąga 130km/h i nie trwa długo. Nie szarpie ani nic bardzo płynnie i dynamicznie przyśpiesza
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 21:45   

Mi też nic nie szarpie, ładnie ciagnie
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 21:53   

Nadal chyba nie czujecie o co chodzi...chodzi o przypadek zdjecia calkowicie nogi z gazu polozenia jej na podlodze po czym naglego wcisniecia pedału gdy samochod jest obciazony...

Np jade i widze, ze mam czerwone swiatlo, zdejmuje noge z gazu i hamuje silnikiem po czym nagle zmiana na zielone wiec klade noge na gaz i cisne. Powiedzmy, ze zdarzenie ma miejsce przy 3 biegu i np 50 km/h...

No i jak mowilem nie to ze delikatnie kladziecie nozke na pedałku i powoli sie rozpedzacie. Nie nie nie...chamuje silnikiem po czym but w deche...prawie ;) czy wtedy reakcja na gaz jest natychmiastowa czy lekko opozniona i czy nie ma delikatnego szarpniecia po czym normalne przyspieszanie i jazda
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 21:57   

Nie wiem jak koledzy, ale ja czuję o co Ci chodzi, a nawet potrafię czytać ze zrozumieniem i jest jak powyżej :wink: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 22:08   

Jadąc w taki sposób jak piszesz, mając koło 2,5tys obr. wciskam gaz i idzie żywo, bez zająknięcia :cool: Ale mając już tylko np 1,5tys obr to nie wyrywa się jakoś specjalnie, bo zwyczajnie silnik ma za mały moment , żeby takie żeczy wyprawiać, ale też nie szarpie, tylko ciężej mu się poderwać :razz:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 22:22   

OK to skoro to jest dzial techniczny to powiedzcie mi jak to nareperowac?

Wtryski przeczyscic? jak? czy moze jakas regulacja gdzie co i jak:D/??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 22:26   

A filtr powietrza dawno wymieniałeś i szczelny masz cały dolot? Wtryskiwacze możesz profilaktycznie przeczyścić dodatkiem do benzyny, napewno nie zaszkodzi. Przewody i swiece dawno wymieniałeś?
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 22:45   

filtr pow to tak w pazdzierniku ale nie dawno go widzialem jest czysty, dolot..raczej szczelny...przewody rok temu swiece 2 dni temu (tak profilaktycznie bo mam lpg) poodejrzewam ze to bedzie wina jednak wtryskiwaczy...najpierw chcailbym je przeczyscic jezeli nadal bedzie nie tak tzn ze jest za ubogo lub za bogato przy naglym wcisnieciu w deche i trzba bedzie wyregulowac czasy wtrysku
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 23:00   

Wodzu, a Tobie nie chodzi o szarpnięcie silnikiem na jego mocowaniach?? np jedziemy 40km/h zdejmujesz noge z gazu i sandał do oporu, silnik przechyli się do przodu a potem gwałtownie w drugą strone, więc przy zużytych poduszkach może szarpnąć :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 10:49   

Markzo, też o tym pomyślałem, ale faecd napisał, że poza szarpnieciem jest chwila opóźnienia w reakcji na wciśnięcie gazu i to mi do tego już niebardzo pasuje.

faecd, jak pisałem wcześniej, napewno wtryskiwaczom nie zaszkodzi czyszczenie. Mapy na samej benzynie w R nie słyszałem, żeby się rozjechały, ale nie wiem jaki na to wpływ może mieć lpg.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 18:32   

Markzo napisał/a:
Wodzu
Szamanie :D moze i dobrze wrozysz :D hehe

Wiec srprawa wyglada tak, dzis rano zanim zagrzal mi sie silnik jechalem na pb i przy zdjeciu nogi z gazu i takim w miare normalnym jej dolozeniu elegancko ciagnie i nic nie bujnie

Natomiast wlasnie gdy zdejme noge po czym bardzo szybko wcisne gaz czy do polowy czy w deche (grunt by szybko wcisnac pedal) wystepuje to zjawisko czy przyduszenie i dopiero jest ciag...

Ta reakcja na gaz to moze wlasnie chodzilo mi o czas miedzy wcisnieciem pedalu a ciagiem, gdzie pomiedzy tymi czynnosciami jest zadławienie.

Czyli co Szamanie Markzo, wg Ciebie poduchy do wymiany?

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 18:32 ]
Ło ja cie pierdziele....3 poduszki jakbym wymienil to z 10% wartosci auta do wydania...oj nie nie nie... :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 18:53   

hahaha szamanie :D dobreee :D otwórz maske i gwałtownie dodaj gazu, zobaczysz, że silnik dość mocno sie wychyla, te objawy, o których piszesz wskazują wg mnie na poduszki silnika a konkretnie to chyba tą tylnią, podjedź do majstra jakiegoś, niech CI to obada, to samo mieliśmyw Vectrze V6 i były to poduchy, u siebie w coupe też mam coś takiego, jednak tylko przy niskich obrotach, bo przy wyższych (czyli obroty robocze dla szlifierki :D ) jest oki ;) zobacz, może któraś jest naderwana, a co do kupowania, może lepiej je zregenerować? uderz do dobregozioma, on swego czasu pisał na forumie o regeneracji poduszek silnika :) pozdro!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 22:46   

Markzo, tylko ze na jalowym jak dodam tego gazu to nie buja buda nie ma az tak duzego szrpniecia...zjawisko to wystepuje tylko podczas obciazenia czyli jazdy!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 00:31   

Mam identycznie na LPG. Na Pb sprawdzę rano ale raczej będzie OK. Ja mam słabe wtryski od gazu ale mi wystarczają i nie będę kombinował bo odkąd założyłem LPG autko jeździ jak marzenie.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 19, 2010 08:45   

aiwer napisał/a:
jeździ jak marzenie
rozumiem ze tj ironia

aiwer, jakie masz wtryski lpg? Ja jak i na valtekach tak i na magic jetach te same problemy tylko ze na valdkach byla masakra, na mj juz troche lepiej ale nadal sa jaja
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 09:15   

temat juz kiedyś przerabiałem na forum - u mnie tez jest szarpniecie na szczególnie na gazie -wymiana filtrowy, świec, kabli sprzęgła, przepustnicy itd pomaga ale nie do końca - nie znikło szarpniecie całkowicie. Duzo mi pomogło dokładne wyregulowanie TPS tak jak podaje instrukcja - przepustnica zamknięta 395om
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [16K4F] Palec rozdzielacza - wybór
zippermann Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sob Lip 24, 2010 09:31
zippermann



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink