Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie pali - pomocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nie pali - pomocy
Autor Wiadomość
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:06   [R75] Nie pali - pomocy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam,

Jakiś czas temu pisałem o usterce która pojawiła się w moim samochodzie. Po przekręceniu kluczyka samochód kreci ale nie zapala. Wstępnie myślałem ze to pompa ta w baku ale po podpięciu jej na krótko zaczęła pracować. (dodam iż po odpięciu przewodów paliwowych od filtra nigdzie nie tryskało paliwo) Oddałem auto do mechanika - który stwierdził iż cały układ elektryczny i wszystkie elementy silnika są sprawne i to najprawdopodobniej komputer nie wysyła sygnałów sterujących do poszczególnych elementów silnika (między innymi do pompy). Po wpięciu modułu z bmw (również diesla) samochód nie reaguje wcale na przekręcenie kluczyka (czy moduł komputera jest w jakiś sposób powiązany z imo? czy jeśli zakupił bym na allegro sam moduł muszę go jeszcze jakoś programować?). Proszę o pomoc - auto stoi już od ponad 3 tyg.

Pozdrawiam,
Santino
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:13   

Santino napisał/a:
Po wpięciu modułu z bmw (również diesla) samochód nie reaguje wcale na przekręcenie kluczyka (czy moduł komputera jest w jakiś sposób powiązany z imo?
I pewnie że nie odpali. Musisz mieć taki sam moduł jak masz u siebie. Ważne jest to co masz nawet z wyposażenia z tego co mi wiadomo. Bez T4 też się nie obejdzie.
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:23   

apples napisał/a:
I pewnie że nie odpali. Musisz mieć taki sam moduł jak masz u siebie. Ważne jest to co masz nawet z wyposażenia z tego co mi wiadomo. Bez T4 też się nie obejdzie.


Czyli rozumiem ze nie ma co kupować tych modułów na allegro bo szansa że trafie na właściwy jest znikoma. Czy to znaczy ze same moduły się różnią czy tylko oprogramowanie ?

Pozdrawiam,
Santino
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:31   

EDIT

Santino napisał/a:
Czy to znaczy ze same moduły się różnią czy tylko oprogramowanie ?
Chodzi chyba tylko o oprogramowanie. Potrzebne są mapy do Twojej wersji silnika i wyposażenia. Oprogramowanie możesz zmienić T4 lub innym komputerem do zmiany softu. Zadzwoń do PHJOWI
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:46   

Proste wymiany nic nie dadzą – immo (modul EWS-3) i ECM (ECU Bosch DDE-4 w przypadku diesla) są związane jedne z drugim. Dopóki ECM nie dostanie od immo prawidłowego kodu auta nie da się odpalić. Jak piszą w RAVE, w większości przypadków będzie potrzebny nowy niezaprogramowany ECM, żeby przy pomocy Testbooka doprogramować go do immo.
Jest możliwość, że immo i ECU są rozsynchronizowane – żeby ich doprowadzić do rozumu też jest potrzebny Testbook.
O szczegółach czytamy w RAVE Body electric.pdf. RAVE szukamy tutaj: http://forum.roverki.eu/v...p=501893#501893

[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 13:46 ]
P.S. To że kręci, wskazywałoby, że z immo i ECU wszystko jest Ok (nie będzie kręcić, dopóki nie dostanie właściwego kodu od immo). Przyczynę może wskazać tylko diagnostyka Testbookiem – radzę od tego zacząć poszukiwanie problemu.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:52   

Problem z tym ze w Opolu nie ma T4. Mechanik diagnozował silnik podpinając go do jakiegoś zwykłego kompa diagnostycznego. Ten wskazywał kilka błędów ale jak wspomniałem wszystkie te elementy były ok. Wiecie może czy istnieje możliwość zdiagnozowania samego modułu? (w sesie ze wysłał bym go do kogos z Testbookiem).

Pozdrawiam,
Santino
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:54   

apples napisał/a:
Zadzwoń do PHJOWI


:wink:
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 13:00   

Dzwoniłem :)
Niestety bez auta nic
nie da rady sprawdzić.
Orientujecie się gdzie mam najbliższego T4?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 13:02   

Ja nie :mrgreen:
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 13:08   

Boncky kiedyś się ogłaszał że ma T4.
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 13:15   

Jeszcze jedna sprawa - mechanik powiedział mi właśnie ze w okolicach podszybia stała woda ok 8-9 cm. Pewnie to ona jest przyczyną usterki. Spuścił całość i przeczyścił przewody odprowadzające wodę. Co mogło paść w związku z tą wodą?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 14:49   

Santino napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa - mechanik powiedział mi właśnie ze w okolicach podszybia stała woda ok 8-9 cm. Pewnie to ona jest przyczyną usterki. Spuścił całość i przeczyścił przewody odprowadzające wodę. Co mogło paść w związku z tą wodą?


Zalany komputer
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 16:01   

Byłem u mechanika i dowiedziałem się iż woda nie dotarła do komputera była tuż pod.
Przekaźnik świec żarowych jest walnięty i 3 świece do wymiany. Jednak stwierdził iż z takimi usterkami silnik powinien palić. (czy to prawda?)
Dodatkowo wskazał mi 2 piny na które komputer powinien wysłać sygnały sterujące na pompy (ponoć podpinając tam napięcie pompy zaczynają pracować). Czasem po wyjęciu i ponownym włożeniu kompa auto pali. Zakładam ze rzeczywiście albo coś z modułem komputera albo rozjechało się IMO (choć tu chyba nawet nie powinien kręcić).
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 16:05   

Santino napisał/a:
Przekaźnik świec żarowych jest walnięty i 3 świece do wymiany. Jednak stwierdził iż z takimi usterkami silnik powinien palić. (czy to prawda?)


Przy takich temperaturach jak teraz świece nie mają znaczenia
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 16:08   

Santino napisał/a:
Przekaźnik świec żarowych jest walnięty i 3 świece do wymiany. Jednak stwierdził iż z takimi usterkami silnik powinien palić. (czy to prawda?)
Prawda. Dziwne że przekaźnik walnął. W R75 jak świece spalone to pokazuje właśnie przekaźnik, a nie świece.
Santino napisał/a:
Dodatkowo wskazał mi 2 piny na które komputer powinien wysłać sygnały sterujące na pompy (ponoć podpinając tam napięcie pompy zaczynają pracować). Czasem po wyjęciu i ponownym włożeniu kompa auto pali. Zakładam ze rzeczywiście albo coś z modułem komputera albo rozjechało się IMO (choć tu chyba nawet nie powinien kręcić).
Może jak ruszali komputer i przekładali kable w grodzi to po prostu któryś kabel się złamał i dlatego nie podaje sygnału na pompę. Chyba tylko takie wytłumaczenie pozostaje tego co się dzieje.
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 16:15   

Santino: dzwoniłem przed chwilą do mechanika ale zgodnie z oczekiwaniami się nie dodzwoniłem. Spróbuję jeszcze w poniedziałek jeśli ci się nie uda rozwiązać problemu przez łikend.

Pozdro.
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 16:31   

Jednoznacznie - problem z kablami lub wtyczkami.

Immo w ogóle nic nie ma do rzeczy w tym przypadku, i jest obok nóg kierowcy w kabinie, a nie pod maską. Latem powinien palić bez świec bez żadnego problemu.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Santino 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 19:04   

apples napisał/a:
Santino napisał/a:
Dodatkowo wskazał mi 2 piny na które komputer powinien wysłać sygnały sterujące na pompy (ponoć podpinając tam napięcie pompy zaczynają pracować). Czasem po wyjęciu i ponownym włożeniu kompa auto pali. Zakładam ze rzeczywiście albo coś z modułem komputera albo rozjechało się IMO (choć tu chyba nawet nie powinien kręcić).
Może jak ruszali komputer i przekładali kable w grodzi to po prostu któryś kabel się złamał i dlatego nie podaje sygnału na pompę. Chyba tylko takie wytłumaczenie pozostaje tego co się dzieje.


Może nie do końca dobrze się wyraziłem, do komputera wchodzi wtyczka i na jeden z jej pinów komputer powinien podać masę - wtedy załączają się pompy (obie sprawdzone i sprawne). Gdy komp jest podłączony i kręcę silnikiem pompy nie startują. Gdy na ten jeden pin mechanik podaje masę pompy ruszają (wygląda jak by za komputerem cała instalacja była sprawna). Stąd wywnioskowałem ze komp nie daje odpowiedniego sygnału.

VMatas napisał/a:
Immo w ogóle nic nie ma do rzeczy w tym przypadku, i jest obok nóg kierowcy w kabinie, a nie pod maską. Latem powinien palić bez świec bez żadnego problemu.


Myślałem że to może być coś z IMMO gdyż w poście forumowicza Klaun_Szyderca czytałem ze miał podobny problem i elektryk je programował.

Dodatkowo chciałem zapytać czy jeśli rzeczywiście mam coś z kompem to jedynie przy użyciu T4 jestem go (moduł kompa) w stanie przeprogramować lub diagnozować? Dodam że jestem w głębokiej d...e jeśli to prawda (Opole jedyne miasto wojewódzkie bez T4) :???:

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc wszystkim zainteresowanym.
Santino
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 19:16   

Jest niestety to prawda... ale zawsze można spróbować jakiś skaner od BMW, który współpracuję z E46. ECU powinno dać się sprawdzić i w ten sposób. Jeszcze nie znam schematu ECU, ale jest prawdopodobieństwo, że pompami steruje jakiś przekaźnik na płycie ECU - może to tylko jego wina, a nie całego ECU? Generalnie ECU pracuje, jeżeli rozpoznaje kod od immo i kręci rozrusznik - więc możliwe jest że to tylko nie działa wyjście sterowaniem pomp. Aby :)
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 19:18   

U mnie immo rozkodował sie w wyniku wymontowania całej elektroniki z podszybia w celu czyszczenia i suszenia. A brak napięcia na pompach spowodowany był uszkodzeniem jednego przekaźnika ale nie wiem dokładnie, który to był (przekaźnik świec żarowych również przegnił i musiałem go wymienić).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Nie pali nie podaje paliwa POMOCY!!!
rafalg Rover serii 75, MG ZT 51 Sro Sty 03, 2018 21:24
Szyfu
Brak nowych postów [R75] Pali, nie pali. Zapłon, uruchomienie.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Maj 23, 2010 14:22
jpawel
Brak nowych postów [R75] Pali na gazie, nie pali na benzynie
2f2f Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Paź 07, 2014 08:41
2f2f
Brak nowych postów [R75] Nie pali.
kuba5082 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Maj 17, 2010 17:03
Rowan
Brak nowych postów [R75 1.8] Nie pali na benzynie i lpg
piter_admin Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Gru 11, 2015 19:41
piter_admin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink