Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1.6 99r]Magiczne stuki w zawieszeniu...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:22
[R400 1.6 99r]Magiczne stuki w zawieszeniu...
Autor Wiadomość
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 11:45   

Robert_ napisał/a:
Ja jeżdżę na zimówkach i stuki mam nadal...
W przyszłym tygodniu będe miał robione amorki z tyłu i "duże cukierki".
Zobaczymy co jeszcze wyjdzie przy tej wymianie. :???:
Dam znać czy coś się po tej operacji zmieniło.
Aha...pytanie, czy przy wymianie amora konieczna jest wymiana gniazda(czy jak kto woli poduszki) w któym siedzi?


jeśli jest sprawna to nie jest konieczne, gdy po wymianie elementów o których wspomniałeś stuki będą nadal oznaczało by właśnie że jest wyrobiona ta tuleja na poduszce... podobnie jak jest u mnie...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 26, 2009 11:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 17:26   

Pawson napisał/a:
wróciłem ze stacji właśnie gość sprawdzał na tych szarpakach i amorki mierzył (maja w granicach 75% :o ) i mówi że ewidentnie puka u góry amorka przy mocowaniu reszta jest ok,
W zeszłym roku jak podjąłem próby zlikwidowania tych stuków to wsadziłem kumpla mechanika do bagażnika i się przejechaliśmy. Z tego co mówił to właśnie o górnym mocowaniu amorka.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 19:17   

Pawson, dzięki za odpowiedź.powalczymy-zobaczymy.
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 19:23   

Nie chwaląc się chyba doszedłem co to jest... mianowicie dotoczyłem nową tulejke by miała mniejszy luz nie wchodziła co prawda idealnie i miala jakiś am luzik.. ale na domiar tego okręciłem trzpień amorka raz izolacją i wsadziłem w miarę sztywno poskręcałem wszytko do kupy na fest i UWAGA! ucichło :lol: ale podejrzewam że radość moja będzie krótka ponieważ izolacja może się szybko wyrobić i wtedy będzie trzeba wymyśleć coś trwalszego ale póki co jest spokój;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 27, 2009 08:19   

Pawson no to super że się udało :smile:
myślę że na przodzie jest ten sam problem i trzeba powalczyć z tymi tulejami w tym mocowaniu amora, poczekam do wiosny i do roboty :wink:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 21, 2010 08:49   

Panie i Panowie odgrzebuję tematy ze stukającym zawieszeniem.

Mam dobre informacje :)
Moje przeczucia się sprawdziły że wina w dręczących mnie (może również i Was) stukach występujących przy dodatnich temperaturach gdy jest wilgotno lub mokro leży w sprężynach bądź też poduszkach które są między sprężyną a górnym mocowaniem amortyzatora.
Niecały miesiąc temu wymieniłem sprężyny na nieco niższe progresywne H&R`a posiadające z przodu naciągnięte na górne zwoje gumową koszulkę. Te górne zwoje gdy auto stoi na kołach stykają się ze sobą. U mnie w miejscach styku stare sprężyny były już podrdzewiałe przez co mogły wydawać z siebie dźwięki.
Podczas tejże wymiany przepatrzyłem również poduszki między sprężyną a górnym mocowaniem amortyzatora. Wszystkie były całe poza jedną przedziurawioną w miejscu gdzie kończy się sprężyna. Tutaj sprężyna zardzewiała poprzez tarcie o górne mocowanie.
Po tych niespełna miesięcznych testach mogę stwierdzić że u mnie już nic nie stuka. Jeździłem w różnych warunkach gdy ponad tydzień temu było bardzo gorąco gdy w ostatnich dniach padało, po równych drogach jak stół, po bardzo nierównych odcinkach gdzie 20km/h to już za dużo, po nierównościach poprzecznych. Jednym słowem wtedy gdy występowało stukanie teraz go nie ma.

W takiej sytuacji co mogę poradzić?
Dobrze by było gdyby znalazło się jakiś materiał podobny do gumy który udałoby się naciągnąć na sprężynę. Coś w kształcie węża ogrodowego z tym że z gumy. Przy takiej modyfikacji od razu byście mogli przejrzeć swoje poduszki czy one nie są już z użyte bo bardzo możliwe że one są przyczyną tych dolegliwości.

Mam nadzieję że prędzej czy później znajdzie się ktoś kto poczyni takie zmiany jak ja i zweryfikuje to co napisałem gdyż może być jeszcze jedna przyczyna tego że u mnie nic nie stuka. Zawieszenie które pracuje w innym położeniu.
Jednak jak wspomniałem. Macie już jakiś odnośnik by działać :)

Pozdrawiam
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
danlipman 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 17:34   

Witam serdecznie, czytam ten post i stwierdzam, że u mnie występuje taki sam problem (R214i 1999r.), z tą różnicą, że oprócz puknięcia z tyłu, które pojawia się przy odjeżdzaniu z miejsca oraz hamowaniu przy bardzo małej prędkości, występuje również skrzypienie (o którym wspominał Lechos). Coś jakby skrzypiąca sprężyna w rozciupcianym łóżku :) . Dodam również, że w przeciwieństwie do Was, moje skrzypienie i pukanie pojawiło się w ostatnich dniach, czyli kiedy było dość słonecznie i upalnie.

Przez chwile myślałem, że to mogą być gumy, które włożyłem między sprężyny aby samochód nie siadał zbytnio przy dużym obciążeniu, ale pierw znalazłem posta i wstrzymam się z demontażem gum (edit: chociaż wątpie, żeby to były gumy, ponieważ są już zamontowane ponad rok).

Proszę o potwierdzenie, czy to może być problem mocowań amorków, czy też słynne cukierki na wahaczach.

Z góry dziękuję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Stuki w zawieszeniu
greg-si Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Cze 21, 2010 08:49
greg-si
Brak nowych postów [R400] Stuki w tylnym zawieszeniu
wtf?
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lut 24, 2009 22:29
des
Brak nowych postów [R400] Stuki w zawieszeniu ( jak by miał się zaraz rozpaść)
Palkerson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pią Kwi 01, 2011 22:33
balcer
Brak nowych postów [R416 96r]Stuki w zawieszeniu
ralfi83 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Mar 10, 2010 17:53
szoso
Brak nowych postów [R420] Stuki w zawieszeniu
Rafal420Di Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Nie Wrz 28, 2014 20:19
-_Zielarz_-



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink