Wysłany: Sro Cze 23, 2010 18:02 [R75] Prawidłowe działanie skrzyni.
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Witam, mam takie pytanko odnosnie skrzyni biegi wiem ze to drazliwy mechanizm wiec wole sie upewnic i podpytac.
Uzytkuje juz skrzynie ok. 3 m-cy, wymienilem na orginalny olej, ale nie jestem pewnien czy wczesniej tak bylo ale chyba nie. Zostawiajac sam na lekkim wzniesieniu nie mowie o gorce moze 2% spadku po wcisnieciu na P autko stoczy sie o jakies 2-4 cm do tylu. I zostawiajac tak autko na noc po zmianie z P na D z wcisnietym hamulcem slychac taki dzwiek pyk taki mechaniczny tepy jak na cos przelaczylo cos przeskoczylo. Gdy jest rozgrzany i jest np ruszanie ze swiatel , czy z postoju spod sklepu zmina z P na D nie skutkuje takim dzwiekiem.
I moze czasem delikatnie szarpnie na zimnym przy zmianie niskich biegow 2-3-4
Czy mam juz przestac spac spokojnie i zaczac odkladac na mechanikow ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 14:34, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 23, 2010 18:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
luki12, Ja swoim jeżdże już ponad rok. Też stajac na niewielkim wzniesieniu troszke się bujnie.
luki12 napisał/a:
I zostawiajac tak autko na noc po zmianie z P na D z wcisnietym hamulcem slychac taki dzwiek pyk taki mechaniczny tepy jak na cos przelaczylo cos przeskoczylo.
Tego u mnie nie słychać.
luki12 napisał/a:
I moze czasem delikatnie szarpnie na zimnym przy zmianie niskich biegow 2-3-4
Też to odczuwam
Nie wiem jak ty, ale ja staram się "wajchować" jak najmniej. Dlatego stojąc na światłach nie zmieniam ani na N, ani na P. Trzymam na hamulcu.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Cze 23, 2010 19:50
luki12 napisał/a:
Zostawiajac sam na lekkim wzniesieniu nie mowie o gorce moze 2% spadku po wcisnieciu na P autko stoczy sie o jakies 2-4 cm do tylu.
po zatrzymaniu auta ,zaciągnij najpierw skutecznie ręczny, następnie przestaw z D na P i dopiero wyłącz zapłon.
[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 20:46 ]
luki12 napisał/a:
I zostawiajac tak autko na noc po zmianie z P na D z wcisnietym hamulcem slychac taki dzwiek pyk taki mechaniczny tepy jak na cos przelaczylo cos przeskoczylo.
w pozycji P, skrzynia jest mechanicznie blokowana przez specjalny mechanizm , coś w rodzaju dźwigienki z ząbkiem i słychać wyhaczenie , bo skrzynia na zimnym oleju mocno ciągnie. Spróbuj zostawić na ręcznym i N .
[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 20:50 ]
luki12 napisał/a:
moze czasem delikatnie szarpnie na zimnym przy zmianie niskich biegow 2-3-4
Nie wiem jak ty, ale ja staram się "wajchować" jak najmniej. Dlatego stojąc na światłach nie zmieniam ani na N, ani na P. Trzymam na hamulcu.
Cytat:
Nie wahluje robilem to na potrzeby testu tego dzwieku
SeniorA napisał/a:
w pozycji P, skrzynia jest mechanicznie blokowana przez specjalny mechanizm , coś w rodzaju dźwigienki z ząbkiem i słychać wyhaczenie , bo skrzynia na zimnym oleju mocno ciągnie. Spróbuj zostawić na ręcznym i N .
Sprawdze na N ale juz sie balem ze cos moglo sie napsuc, przypominam sobie tez ze na myjni z automatyczna bieznia mialem na P wcisniete i pajac wl. bieznie zanim zdarzylem przelaczyc na bieg N, i zaczelo mi z biegiem P ciagnac do przodu ale nie drgnol samochod ALE troche sie wtedy wystraszylem choc w zasadzie dzaialo wszystko normalnie po wyjechaniu z myjni.
SeniorA napisał/a:
może być nie sprawny VIS.
tak jest nie sprawny czeka mnie rekenaracja albo jak nie dam rady kupie uzywane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum