Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Prawidłowe działanie skrzyni.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Prawidłowe działanie skrzyni.
Autor Wiadomość
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Sro Cze 23, 2010 18:02   [R75] Prawidłowe działanie skrzyni.
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Witam, mam takie pytanko odnosnie skrzyni biegi wiem ze to drazliwy mechanizm wiec wole sie upewnic i podpytac.

Uzytkuje juz skrzynie ok. 3 m-cy, wymienilem na orginalny olej, ale nie jestem pewnien czy wczesniej tak bylo ale chyba nie. Zostawiajac sam na lekkim wzniesieniu nie mowie o gorce moze 2% spadku po wcisnieciu na P autko stoczy sie o jakies 2-4 cm do tylu. I zostawiajac tak autko na noc po zmianie z P na D z wcisnietym hamulcem slychac taki dzwiek pyk taki mechaniczny tepy jak na cos przelaczylo cos przeskoczylo. Gdy jest rozgrzany i jest np ruszanie ze swiatel , czy z postoju spod sklepu zmina z P na D nie skutkuje takim dzwiekiem.
I moze czasem delikatnie szarpnie na zimnym przy zmianie niskich biegow 2-3-4

Czy mam juz przestac spac spokojnie i zaczac odkladac na mechanikow ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 14:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 23, 2010 18:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 23, 2010 18:14   

luki12, Ja swoim jeżdże już ponad rok. Też stajac na niewielkim wzniesieniu troszke się bujnie.

luki12 napisał/a:
I zostawiajac tak autko na noc po zmianie z P na D z wcisnietym hamulcem slychac taki dzwiek pyk taki mechaniczny tepy jak na cos przelaczylo cos przeskoczylo.

Tego u mnie nie słychać.
luki12 napisał/a:
I moze czasem delikatnie szarpnie na zimnym przy zmianie niskich biegow 2-3-4

Też to odczuwam
Nie wiem jak ty, ale ja staram się "wajchować" jak najmniej. Dlatego stojąc na światłach nie zmieniam ani na N, ani na P. Trzymam na hamulcu.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 23, 2010 19:50   

luki12 napisał/a:
Zostawiajac sam na lekkim wzniesieniu nie mowie o gorce moze 2% spadku po wcisnieciu na P autko stoczy sie o jakies 2-4 cm do tylu.
po zatrzymaniu auta ,zaciągnij najpierw skutecznie ręczny, następnie przestaw z D na P i dopiero wyłącz zapłon.

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 20:46 ]
luki12 napisał/a:
I zostawiajac tak autko na noc po zmianie z P na D z wcisnietym hamulcem slychac taki dzwiek pyk taki mechaniczny tepy jak na cos przelaczylo cos przeskoczylo.
w pozycji P, skrzynia jest mechanicznie blokowana przez specjalny mechanizm , coś w rodzaju dźwigienki z ząbkiem i słychać wyhaczenie , bo skrzynia na zimnym oleju mocno ciągnie. Spróbuj zostawić na ręcznym i N .

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 20:50 ]
luki12 napisał/a:
moze czasem delikatnie szarpnie na zimnym przy zmianie niskich biegow 2-3-4
może być nie sprawny VIS.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Sro Cze 23, 2010 21:16   

staf napisał/a:
Nie wiem jak ty, ale ja staram się "wajchować" jak najmniej. Dlatego stojąc na światłach nie zmieniam ani na N, ani na P. Trzymam na hamulcu.
Cytat:

Nie wahluje robilem to na potrzeby testu tego dzwieku
SeniorA napisał/a:
w pozycji P, skrzynia jest mechanicznie blokowana przez specjalny mechanizm , coś w rodzaju dźwigienki z ząbkiem i słychać wyhaczenie , bo skrzynia na zimnym oleju mocno ciągnie. Spróbuj zostawić na ręcznym i N .

Sprawdze na N ale juz sie balem ze cos moglo sie napsuc, przypominam sobie tez ze na myjni z automatyczna bieznia mialem na P wcisniete i pajac wl. bieznie zanim zdarzylem przelaczyc na bieg N, i zaczelo mi z biegiem P ciagnac do przodu ale nie drgnol samochod ALE troche sie wtedy wystraszylem choc w zasadzie dzaialo wszystko normalnie po wyjechaniu z myjni.
SeniorA napisał/a:
może być nie sprawny VIS.

tak jest nie sprawny czeka mnie rekenaracja albo jak nie dam rady kupie uzywane
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Prawidłowe działanie klimatyzacji - pytanie
Gość Rover serii 75, MG ZT 53 Sro Sie 13, 2014 18:07
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Korek zbiorniczka wyrównawczego - prawidłowe działanie
soulz Rover serii 75, MG ZT 45 Sro Wrz 27, 2017 20:02
robdzob
Brak nowych postów [R75] Prawidłowe napięcie ładowania
ralbrecht Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Sty 24, 2013 12:07
urzendnik
Brak nowych postów [r75] wskazania temperatury na komputerze - prawidłowe ?
Legwan1989 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Paź 12, 2013 09:50
columbo
Brak nowych postów [r 75 2,0 2001] - prawidłowe ciśnienie w układzie chłodzenia
dawidek126 Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Sie 02, 2016 22:46
dawidek126



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink