Wysłany: Czw Cze 24, 2010 12:09 [R200] 1.4 16V Czyzby HGF? A moze jednak nie?
Witam,
na poczatku chcialbym zaznaczyć że przeczytałem wiele wątków o HGF, aczkolwiek bylbym wdzięczny za wyrażenie opini o zainstniałej sytuacji.
No więc do dzieła. Dziś standarodowo sprawdzając olej (oczywiście na zimnym silniku i płaskim terenie) zauważyłem że jest go więcej o jakieś 0.5cm, sprawdziłem też stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym i pokrywa się z kreską rozpołowienia zbiorniczka (pomiędzy min i max).
Ponadto w zbiorniczku znajdują się śladowe ilości oleju plywając po powierzchni.
Samochodem poruszam się praktycznie wyłącznie po mieście na krótkich dystansach.
Przyglądałem się olejowi i wygląda w porządku, na korku ani na bagnecie nie widać nalotu.
Dziś przejedchałem jakieś 3-4km po mieście, otworzyłem maske i spod korka od zbiorniczka wydobywał się taki jakby pisk, czy to normalne?
Czy w warsztacie/stacji diagnostycznej zdiagnozowali by mi samochód pod względem HGF?
Bo oddaje nie dlugo na wymiane amortyzatorów, ale nie chce aby mnie ktoś naciągnał na niepotrzebną wymianę uszczelki pod głowicą.
A mam jeszcze takie pytanie, po jakim czasie rozgrzewa się wam silnik, wiem ze zalezy to od stylu jazdy, ale tak mniej więcej orientacyjnie, bo mam wrazenie ze u mnie grzeje sie szybko jakieś 3-4 minuty, a mam raczej łagodny styl jazdy, biegi zmieniam najpóźniej przy 3k obrotów.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 24, 2010 12:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jeżeli robisz krótkie przebiegi to olej może przybywać tzn. się jakby skrapla czy coś takiego, weź go wyprowadź na dłuższy spacer. Dymi Ci z rury, krople z układu wydechowego są takie lekko tłuste jak płyn chłodniczy? osiągi spadły? płynu Ci ubywa chłodzącego ? co do nagrzewania, to nie wiem po jakim czasie,ale szybko tak są skonstruowane te silniki. Bym musiał zobaczyć u siebie doiero Ci wtedy odpowiem po jakim czasie
To dymienie z rury i wycieki z wydechu musze sprawdzić, bo przyznam że nie zwróciłem na to uwagi. Jesli chodzi o osiągi to nie odczułem spadków. Płyn chłodniczy mam wrażenie jakby minimalnie spadł, aczkolwiek moj zbiorniczek nie jest zbyt przejrzysty, daltego też sprawdzam okręcając korek i tak pomiar jest mało dokładny, musiałbym zaobserwować.
Z tym nagrzewaniem zastanawiam się czy wszystko w porzadku bo przykładowo w fordzie czas ten był znacząco dłuższy.
No więc do dzieła. Dziś standarodowo sprawdzając olej (oczywiście na zimnym silniku i płaskim terenie) zauważyłem że jest go więcej o jakieś 0.5cm, sprawdziłem też stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym i pokrywa się z kreską rozpołowienia zbiorniczka (pomiędzy min i max).
To normalne mało jeździsz samochód nie ma okazji się zmęczyć , chodzi dłużej na ssaniu a na ssaniu dostaje większą dawkę paliwa która miesza się z olejem. Jedynym wyjściem jest przegonić samochód na dłużej drodze żeby miał czas to paliwo z oleju przepalić.
mietekpl napisał/a:
A mam jeszcze takie pytanie, po jakim czasie rozgrzewa się wam silnik, wiem ze zalezy to od stylu jazdy, ale tak mniej więcej orientacyjnie, bo mam wrazenie ze u mnie grzeje sie szybko jakieś 3-4 minuty, a mam raczej łagodny styl jazdy, biegi zmieniam najpóźniej przy 3k obrotów.
U mnie silnik łapie temp tak jak u ciebie
mietekpl napisał/a:
Czy w warsztacie/stacji diagnostycznej zdiagnozowali by mi samochód pod względem HGF?
ktoś jak nie miał do czynienia z roverkiem to może mieć problem w zdiagnozowaniu HGF
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum