Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Olej i płyn w chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Olej i płyn w chłodnicy
Autor Wiadomość
tomekh01 




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 14:32   [R75] Olej i płyn w chłodnicy
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

Wyciągam bagnet i olej aż ścieka z niego. Co jest przyczyną? Z kolei jest mało płynu w chłodnicy. W trakcie jazdy wskazówka temp jest w połowie, a wiatrak włącza się co chwile.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 27, 2010 14:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jacenty1003 



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: białystok



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 14:43   

uszczelka pod głowicą do wymiany niestety
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 14:45   

jacenty1003 napisał/a:
uszczelka pod głowicą do wymiany niestety

Zgadza się
 
 
 
tomekh01 




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 14:47   

Jaki koszt takiego zabiegu?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 14:50   

tomekh01 napisał/a:
a wiatrak włącza się co chwile.

A to moze byc jeszcze uszkodzony czujnik temperatury plynu chlodniczego.
tomekh01 napisał/a:
Jaki koszt takiego zabiegu?

Uszczelka + wymiana płynów 700 zł conajmniej
 
 
 
tomekh01 




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 14:53   

Muszę to robić natychmiast czy jeszcze kilka dni z tym przejeżdżę, a co z tym czujnikiem temp?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 15:00   

Czujnik przekazuje do komputera informacje o temperaturze płynu chłodniczego i wpływa to na długość grzania swiec, wtrysk paliwa i zalaczanie wentylatora chlodnicy. jesli wypnie sie ten czujnik wentylator zalacza sie na stale, wiec moze z nim cos jest nie tak.
po wymianie uszczelki i tak warto przejrzec kazdy element ukladu chlodniczego zeby sprawa sie nie powtorzyla wiec wtedy wyjdzie co z tym wentylatorem.
 
 
 
tomekh01 




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 15:06   

A dlaczego komp nie pokazuje, że mało płynu jest?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 15:12   

to jest KV6 nie Kseries, tu jest inna uszczelka pod głowicą i HGF nie jest taki oczywisty... Nie jest do diesel i nie ma tu żadnych świec żarowych...

Po kolei:
1) na bagnecie masz SAM OLEJ? czy olej z płynem lub coś na kształt kawy z mlekiem??
2) Czy w zbiorniczku od płynu masz tłuste plamy oliwy i osad?
3) Wiatrak jest jeden od klimy i do silnika więc jego prace wymusza także komputer od klimy, w przypadku klimy włączonej w trybie AUTO wiatrak włącza się odrazu i chodzi cały czas chyba.
4) Czy przegrzałeś silnik? temepratura wskoczyła na czerwone pole a na wyświetlaczu pojawił sie komunikat o przegrzanym silniku?
5) Silnik szybko łapie temeprature i utrzymuje ją stabilnie w 1/2 skali? robiłeś test OBC?? jak nie to zrób go w czasie jazdy i powiedz jakie masz odczyty z czujnika temp. wszystko będzie jasne.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomekh01 




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 16:14   

1 Na bagnecie jest sam olej
2 Nie ma tłustych plam i nie ma osadu
3 Wiatrak włącza się co kilka, kilkanaście min
4 Nie było na czerwonym polu
5 Silnik szybko łapie temp i tak ją utrzymuje, jak zrobić OBC?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 16:46   

tomekh01, jest wszystko dobrze i tak jak pisze Markzo.Płyn chłodniczy powinien być tylko widoczny na dnie zbiorniczka wyrównawczego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 16:52   

Mam trochę innym model rovera i pytanie do was. W jakim miejscu "średnio" wskazówka od temperatury powinna się znajdować (oczywiście jak już silnik jest fajnie nagrzany) u mnie mniej więcej znajduje się w połowie skali czyli 1/2
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 16:53   

wezyr007, tak powinno być, minimalnie poniżej połowy.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 16:53   

OKej dzięki wielkie :D
 
 
 
tomekh01 




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 17:11   

Czyli nie mam co się martwić? Tylko oleju jest tak dziwnie dużo na bagnecie.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 17:25   

wpisz w szukajke OBC wyskoczy CI cały temat z dokładną instrukcją, choć na moje wszystko jest w porządeczku. Oleju masz miedzy minimum/maximum czy wyżej? może przy wymianie oleju CI nalali za dużo? I kiedy sprawdzasz poziom oleju?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomekh01 




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 17:30   

Olej jest wyżej i sprawdzam na zimnym silniku.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 17:40   

Sprawdzaj olej dwukrotnie i tak by auto stało na równym. W R75 miarka jest trochę dziwna (materiał) i za pierwszym razem pokazuje nie dokładnie. Było już kilka podobnych opinii na forum.
 
 
tomekh01 




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 19:09   

Jeśli chodzi o test OBC to u mnie działa tylko na 1 i 2. Reszta nie chce, albo ja nie umiem tego zrobić.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 20:12   

resztę aktywuje się pozycją 19
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Płyn do chłodnicy
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Maj 22, 2008 21:26
xammar
Brak nowych postów [R75] Płyn z chłodnicy w kabinie
rAfAl86_6A Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Kwi 20, 2013 15:14
Dziadek
Brak nowych postów [MG ZT] Jaki płyn do chłodnicy
cino20 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Wrz 29, 2008 16:46
giewu
Brak nowych postów [R75] Wycieka płyn z chłodnicy, dymi się
lukaszh Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Wrz 04, 2009 17:39
lukaszh
Brak nowych postów [R75]płyn w oleju i wyciek na chłodnicy oleju
sknerko Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 21, 2018 09:37
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink