Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420D RT 86KM] Problem z paliwem. Zasysa gruszkę.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:09
[R420D RT 86KM] Problem z paliwem. Zasysa gruszkę.
Autor Wiadomość
spontan 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 64
Skąd: kłodzko

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 14:32   [R420D RT 86KM] Problem z paliwem. Zasysa gruszkę.

Witam, mam następujący problem.

Podczas jazdy co jakiś czas zaczyna zmulać i ściska gruszkę ręcznego pompowania.
Po odkręceniu śrubki z filtra paliwa, wyprostowaniu gruszki i odpowietrzeniu jest OK.

Dzieje się tak podczas dłuższej jazdy, ostatnio po przejechaniu około 200km.

Sprawdziłem gruszkę na zgaszonym silniku robi się twarda po napompowaniu.

Czytałem że trzeba sprawdzić wiązkę od pompy wtryskowej, czy mógłby mnie ktoś nakierować (najlepiej fotograficznie) gdzie znajduję się ta wiązka?

Czy jeżeli winą tego jest przytykający się przewód doprowadzania paliwa, to czy dodanie STP do ropy coś pomoże?

Gdzie jeszcze można szukać przyczyny takiego zachowania się auta?

Pozdrawiam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez spontan Wto Cze 15, 2010 14:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 15, 2010 14:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 14:36   

wiązka elektryczna pompy nie ma tu nic do rzeczy jeśli chodzi o zapowietrzanie się

[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 15:36 ]
http://forum.roverki.eu/v...powietrza+si%EA
 
 
spontan 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 64
Skąd: kłodzko

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 14:38   

szoso420 napisał/a:
wiązka elektryczna pompy nie ma tu nic do rzeczy jeśli chodzi o zapowietrzanie się


Zaczęło się tak robić po tym jak elektryk szukał przyczyny nie załączającej się klimy. (może to tylko przypadek)

Przejechałem ponad 100km, zassało gruchę i nie chciał jechać.
Poluzowałem nawet korek wlewu paliwa, bo pomyślałem że może robi się podciśnienie, ale nie pomogło.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 20:56   

Wg mnie ewidentnie masz gdzieś przypchany przewód paliwa na odcinku zbiornik- gruszka i od tego zacznij :ok:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 21:30   

Nie wiem czy tam filtr jest przed gruchą czy po niej, ale od tego bym zaczął i ew przeczyszczenia zbiornika paliwa.
 
 
 
spontan 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 64
Skąd: kłodzko

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 22:05   

To winę elektryki mogę całkowicie wykluczyć?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 22:08   

spontan, A próbowałeś wymienić gruszkę albo zobaczyć czy w obecnej jest zaworek sprawny. :wink:

Wina elektryki to raczej nie jest :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
spontan 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 64
Skąd: kłodzko

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 18:40   

Nie próbowałem bo wydaje mi się że jest sprawna. Po napompowaniu robi się twarda i trzyma.
Ale po radach forumowiczów wiem gdzie muszę szukać przyczyny.
Myślę że może się przycinać zaworek w gruszce albo gdzieś jest jakiś syf. Spróbuje wymienić gruszkę na zwykły zawór zwrotny.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

[ Dodano: Czw Cze 17, 2010 19:40 ]
Remi55 napisał/a:
spontan, A próbowałeś wymienić gruszkę albo zobaczyć czy w obecnej jest zaworek sprawny. :wink:



Jeszcze jedno pytanie do tematu.
Zdjąłem gruszkę i sprawa ma się następująco:
jak zatkam palcem wylot gruszki i ją ściskam to zawór zwrotny w niej puszcza powietrze.
Czy to oznacza że grucha jest walnięta, czy ona ma tak normalnie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 19:55   

spontan napisał/a:
jak zatkam palcem wylot gruszki i ją ściskam to zawór zwrotny w niej puszcza powietrze.


...sama nazwa mówi: zawór zwrotny- więc musi trzymać jak i paliwo, tak i powietrze- więc do wymiany :taa:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 15:23   

Ale fakt faktem bez tej gruszki auto powinno jeździć, o ile tylko nie blokuje przepływu.
 
 
 
spontan 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 64
Skąd: kłodzko

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 17:17   

Nie próbowałem bez gruszki jeździć, bo nie wiem jak odpowietrzyć filtr bez niej. :)
Kupiłem gruchę nową i zaraz idę montować.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 17:55   

spontan napisał/a:
Kupiłem gruchę nową i zaraz idę montować


...jak ją zamontniesz i odpowietrzysz układ, zerknij po chwili, czy nie robi się dalej wklęsła- bo jak pisałeś w pierwszym poście- miałeś taki problem, a to ewidentnie wskazuje na przypchany przewód paliwa na odcinku zbiornik- gruszka :taa:
 
 
spontan 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 64
Skąd: kłodzko

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 18:46   

Gruszka wymieniona, zrobiłem rundę w około Kłodzka i zauważyłem że auto po tej wymianie dostało wyraźnego kopa, tak jakby ta stara gruszka nie puszczała paliwa wystarczająco i nie miał pełnej mocy. Teraz jedzie rewelacyjnie no i najważniejsze nie zasysa gruszki.

Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 18:48   

Fajno- czyli grucha była winna :taa:
 
 
spontan 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 64
Skąd: kłodzko

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 14:53   

No i przechwaliłem, wszystko pięknie, nowa grucha pięknie jedzie i dzisiaj znowu zassało gruchę. ;( Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje? Po wyprostowaniu gruszki i odpowietrzeniu jedzie normalnie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 16:07   

spontan napisał/a:
dzisiaj znowu zassało gruchę.
Na moje oko, paliwe ze zbiornika nie nadąża napłuwać do gruszki. Skoro filtr i gruszka są noew, to zostaje niedrożność przewodu ze zbiornika albo syf w samym zbiorniku :(
 
 
spontan 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 64
Skąd: kłodzko

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 16:20   

Orientuje się ktoś jaki mniej więcej może być koszt czyszczenia zbiornika i przewodów paliwowych?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 19:10   

Myśle, ze wystarczy zdjąć zbiornik, zlać z niego cała zawartość i wyczyścić sitko od wężyka zasysającego paliwo z baku no i jeszcze dodatkowo dmuchnąć kompresorkiem w przewód zasilający od strony filtra paliwa.
Za taką przyjemnosc nie powinieneś zapłacić więcej jak 100-200zł.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 27, 2010 19:24   

Tomek1212, W Dieslu w baku nie ma filtra żadnego :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 20:44   

Remi55 napisał/a:
W Dieslu w baku nie ma filtra żadnego
Nie, żebym się czepiał, ale Tomek nic takiego nie napisał przecież ;p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420D 86KM] Problem z temperaturą.
spontan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lip 07, 2011 14:57
Koju
Brak nowych postów [R420D 98r 86KM] Wymiana filtra paliwa.
spontan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Wrz 08, 2009 19:59
szoso
Brak nowych postów [R420D 86KM] Obroty na jałowym biegu z klimą.
Obroty silnika z klimą
heruval Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Cze 26, 2009 16:26
bob1987
Brak nowych postów [R420D 86KM] brakuje mocy, uszkodzona turbina?
rover_rule Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Nie Wrz 01, 2013 17:05
chudy1155
Brak nowych postów [r420D] 86KM Zimny działa jak rakieta a jak nagrzeje się to
heruval Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Nie Cze 13, 2010 08:56
czapaja



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink