wlasnie widzialem ze wentyle sa gr. 21 mm. ale znalazlem pare firm ktore robia o grobosci 13 mm i dlatego zwariowalem troche. ponizej przykladowy link do takiej tarczy
http://cgi.ebay.co.uk/Fro...=item2a07618e34
sa albo lite czyli kawal grubej litej blachy albo wentylowane czyli dwa kawałki blachy z dystansem...jezeli lite nawiercane to one jedynie lepiej odprowadzaja cieplo (teoretycznie) z nagrzanych klockow...ale to nie znaczy, ze sa one wentylowane! alles klar?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Że co?? Widziałeś kiedyś tarczę wentylowaną litą??
Kurde na szybko napisalem .Chodzi o to ze w autach wyposazonych w lite tarcze jak chcesz sobie poprawic hamulce to mozna zalozyc nawiercane lub nacinane tarcze bez koniecznosci zmiany zaciskow. Konstrukcja tarczy jest inna niz wentylowanej oczywiscie, ale tarcza jest wentylowana poprzez otwory lub naciecia w tym przypadku. I widzialem takie tarcze zalozone kiedys na moim Fiacie Bravo (Brembo) i mam do zalozenia (jak przyjda )do Roverka (jakies Black Diamond). Po Fiacie powiem ze roznica byla ogromna w odpornosci na przegrzewanie i to na fabrycznych klockach.
114€ nacinane ,jeszcze nie mam bo czekalem na zwrot kasy z jednej firmy co jakos nie mogli sie ogarnac z zamowieniem. Nie chce nawiercanych bo podobno pekaja, a Brembo nie robi do Rovera. Opinie maja mieszane ,podobne jak EBC. Ale jak ktos mowi ze tylko teoretycznie poprawiaja hamowanie to nie wie co mowi. Mialem Bravo 1.6 nowe (lite tarcze),na gwarancji wymienilem 3 komplety, po gwarancji kupilem Brembo (570zl w 2000r) . Niiiiggggdy! wiecej nie mialem klopotow przegrzanymi hamulcami.
http://www.europerformanc...ufacturer=blkdi
Być może odczuwana przez Ciebie różnica nie wynikała tyle z innej konstrukcji tarczy, ile z lepszego materiału użytego do jej wykonania. Nacięcia mają nieznaczny wpływ na odprowadzanie ciepła, bardziej (w mojej opinii) służą one do odprowadzania gazów i pyłów powstałych podczas współpracy klocka z tarczą. Niewątpliwie mogą one w pewnym stopniu poprawić skuteczność hamulców, jednak daleko temu rozwiązaniu do porządnej wentylowanej tarczy.
Jeśli chodzi o R200/MG ZR to mój znajomy ma założone z przodu hamulce od CRX-a, ja do swojego R45 mam od jakiegoś czasu zakupione zaciski i jarzma od Preludy do czego planuję dokupić tarcze od Civica i klocki Ferodo (świetnie sprawdzają się w drugim moim aucie). Można też poszukać całego zestawu na przód z innego Roverka posiadającego z przodu hamulce wentylowane.
Być może odczuwana przez Ciebie różnica nie wynikała tyle z innej konstrukcji tarczy, ile z lepszego materiału użytego do jej wykonania. Nacięcia mają nieznaczny wpływ na odprowadzanie ciepła, bardziej (w mojej opinii) służą one do odprowadzania gazów i pyłów powstałych podczas współpracy klocka z tarczą. Niewątpliwie mogą one w pewnym stopniu poprawić skuteczność hamulców, jednak daleko temu rozwiązaniu do porządnej wentylowanej tarczy.
Jeśli chodzi o R200/MG ZR to mój znajomy ma założone z przodu hamulce od CRX-a, ja do swojego R45 mam od jakiegoś czasu zakupione zaciski i jarzma od Preludy do czego planuję dokupić tarcze od Civica i klocki Ferodo (świetnie sprawdzają się w drugim moim aucie). Można też poszukać całego zestawu na przód z innego Roverka posiadającego z przodu hamulce wentylowane.
Krotko bo do pracy ide, ale te gazy wlasnie powodyja ten efekt ze tracisz hamulce "fading". Gazy biora sie z przegrzanego materialu ktory wiaze material klocka,klozek i tarcza mogo jeszcze pohamowac ,ale gazy wytwarzaja tak duze cisnienie ze zrywaja kontakt tarcza, klocek.I trzeba te gazy jakos wywentylowac (tu te naciecia) Co do oczyszczania to masz racje. Ogolnie teraz produceci w sportowych autkach wola nacinane niz nawiercane (przy okazji sa wiadomo tradycyjnie wentylowane ). I zaraz ide do pracy ,zrobie ok 18 przegladow w samochodach i wlasnie dla tego wole kupic tarcze wyzszej jakosci, nawiercana gdzie sprawdzilem ze poprawa jest wystarczajaca, nawet wiecej, niz zakladac zaciski z jakis niewiadomych aut ,po wypadkach itp. Fabryczne hamulce to zadna rewelacja jakosciowa ,nawet w Prelude i CRX ,japonczyki maja slabe tarcze ( z 17-stu aut jakie mialem wieszos byla japonska) .Sory za bledy ,ale spiesze sie.
Znajomy ma dosyć mocnego Civica VI gen. i przy wentylowanych (bez otworów i nacięć) tarczach 262 mm i zaciskach bodajże od Preludy bez problemów i objawów przegrzania hamuje od 200km/h do zera. Podobny komplet jaki zastosował u siebie planuję włożyć do mojego R45. Też zastanawiałem się nad nacinanymi tarczami litymi ale większość znajomych (znających się co nieco na rzeczy) odradzała mi takie rozwiązanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum