Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 Si 1.4 16V] Odkręciło się koło pasowe - katastrofa!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:42
[214 Si 1.4 16V] Odkręciło się koło pasowe - katastrofa!!!
Autor Wiadomość
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 11:58   

tomo63 nie daj się oszukać - tyle kasy po spadnięciu koła pasowego bez konsekwencji w rozrządzie? u mojego mechanika zapłacił bym 30zł tą naprawę - wymyślił koła dwumasowe bo fajnie brzmi i drze kasę...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 03, 2010 11:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 15:23   

sTERYD napisał/a:
no ja właśnie aż przed chwilką ajrzałem do swojego, i jak tam jest jakaś guma to bardzo dobrze schowana... tak czy inaczej to koło da sie kupić taniej niż 400 złych

Też zauważyłem że da się nawet za 70 zł kupić :)

Ja już naprawę wykonałem, trochę ze mnie zdarli, ale to co zakładali to przynajmniej oryginały i samochód mam od ręki. koszty wzrosły bo zmieniałem zużytą już rolkę napinacza, holowanie i takie tam co pisałem.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 03, 2010 16:33   

to kolo jest dwumasowe.popatrz dobrze,nacisnij paznokciem i stwierdzisz ze jest guma.ono sie nie psuje z powodu odkrecenia.moze sie lekko rozrobic na wcieciu ale jak dokrecasz mocno to nie jest az tak istotne.jak sie mocno podrobi to punktak w reke i male kolo pod dwumasowe i doklepiesz nowe wciecie.zakladasz i masz juz sztywno do ustawienia rozrzadu.
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 18:42   

polofix napisał/a:
to kolo jest dwumasowe.popatrz dobrze,nacisnij paznokciem i stwierdzisz ze jest guma.ono sie nie psuje z powodu odkrecenia.moze sie lekko rozrobic na wcieciu ale jak dokrecasz mocno to nie jest az tak istotne.jak sie mocno podrobi to punktak w reke i male kolo pod dwumasowe i doklepiesz nowe wciecie.zakladasz i masz juz sztywno do ustawienia rozrzadu.


Widzę, że nie do końca wiesz o czym mówię, albo po prostu nie widziałeś koła po samoistnym odkręceniu przy pracującym silniku.

Robią się wtedy na nim dwa wytarte pierścienie, przez co min. powierzchnia styku z klinem jest już mniejsza i toczenie miało sens.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lip 04, 2010 11:16   

eh kumplowi wczoraj sie pasowka odkrecila, oczywiscie dwa tyg temu mial rozrzad wymieniany przez jego mechesa

dobrze ze:
primo, jechal wolno
secundo, nie wpadl na pomysl kontynuacji jazdy
tercio, mam dwa silniki do rozebrania, jest z czego male kolko podebrac
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
gener 




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 45
Skąd: Koło

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 04, 2010 13:27   

Witam ponowie sympatyków forum.roverki.eu!!!

Czytając ten topik przypominam sobie o swojej gehennie, którą przysporzyła awaria koła pasowego. Jestem posiadaczem wyższego modelu rowerka, ale patrząc w RAVE widzę, że silniki serii K, czyli K8, K16 czy mój określany jako K-series mają rozwiązania identyczne w tym przypadku. Zainteresowanych odsyłam do topiku: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47232

Proponuje byśmy przy tej okazji poczynili analizę powstawania problemu.
Niemożliwe jest, żeby to koło momentalnie się odkręciło, nie dając jakiś śladowych ilości oznak przed. Ona musi mieć czas na bardzo duże poluzowanie się i to poluzowanie można wyczuć. Myślę, że po poluzowaniu w pierwszej kolejności obrywa się klin na dolnym kole zębatym (crankshaft gear) paska rozrządu. Wówczas śruba mocująca koło pasowe jest już luźna i powiem kolegom, że można na luźnej śrubie przejeździć sporo czasu bez większych oznak. Niemniej jakiś oznaki minimalne występują. Z tego co sobie przypominam to u mnie oznaka poluzowania śruby mocującej występowała bezpośrednio po dopaleniu silnika, a na którą nie zwraca się większej uwagi. Oznakę tę mogę opisać jako metaliczny pisk trwający nawet do 10 sek w czasie którego śruba samoczynnie dokręca się na skutek ruchu obrotowego koła pasowego. Owy pisk choć zbliżony do pisku pasków klinowych - nie jest nim samym gdyż ma swoiste inne brzmienie. Oczywiście to jest mój przypadek szczególny przypadek zakończony happy endem.

Ciekaw jestem jak było w twoim przypadku, czy w jednej chwili pierdyknął Ci klin wraz ze spadnięciem śruby i całym tym bałaganem w rozrządzie? Rozumie, że w tym momencie problem zaworów spędza Ci sen z powiek. Jeśli możesz napisz czy nie obserwowałeś specyficznych oznak przed awarią. Proszę o opis okoliczności w których Ci śrubka strzeliła. Czy było to przy rozruchu, czy raczej może w czasie długiej trasy? Czy towarzyszył temu jakiś silny huk, czy nie gwizdało wcześniej?

[ Dodano: Nie Lip 04, 2010 14:27 ]
gorgoroth80 napisał/a:
rowerkiem jechała moja żona - zauważyła, że kontrolka ładowania świeci i zanikło wspomaganie kierownicy - silnik nie zgasł tylko zaczął dziwnie pracować.
Zjechała na pobocze, wyłączyła silnik - po chwili próbowała zapalić ale nic z tego - 1 obrót i się zaciął - próbowała tylko raz.
Jak to zobaczyłem to mnie szlag trafił - koło pasowe spadło - śruba odkręcona - pasek rozrządu spadł z zębatki i przetarł osłonę z plastiku - musiał chwilę przed awarią ocierać osłonę. Jak to możliwe że się samo odkręciło? nie ma tam żadnych zabezpieczeń?

Jak myślicie jakich kosztów się spodziewać? jest szansa, że kontakt tłok-zawór nastąpił dopiero przy próbie ponownego rozruchu? jakie szkody może zrobić rozrusznik przy uszkodzonym pasku?


Tutaj trochę wrzuciłeś opisu, jeśli możesz to więcej szczegółów z przed awarii. Ciekawi mnie jak długo ten silnik dziwnie pracował. Ja na tej dziwnej pracy dojechałem do domu i byłem tym szczęściarzem, że pasek mi nie spadł z zębatki.
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 07:44   

Silnik pracował "dziwnie" czyli nierówno - przez ok 3 min - podobno słychać było lekki pisk - ale to już 20 sekund przed stopem (pasek rozrządu ciął osłonę)
Żadnych objawów wcześniej nie stwierdziłem. Zaglądam pod maskę regularnie przynajmniej raz w tygodniu. Śruba odkręciła się prawdopodobnie przy rozruchu - po odpaleniu silnika nie zgasła kontrolka ładowania - ale jak to u kobiet bywa, zauważyła to jak już było za późno...

[ Dodano: Sro Lip 14, 2010 08:44 ]
Mój Roverek już po operacji "serca" - wczoraj go odebrałem.
Na razie nie ma problemów, obserwuję zbiorniczek z płynem - nie ciągnie płynu.
Założyłem wzmocnioną uszczelkę FAI i mam nadzieję że wszystko będzie ok.
Ogólnie to cała głowica wyremontowana - wymienione wszystkie zawory, uszczelniacze, wszystkie uszczelki, pasek, napinacz, pompa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Luźne koło pasowe
pino1309 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sie 09, 2016 19:57
polofix
Brak nowych postów [R200 1.4Si 99']koło pasowe
czy da sie je zblokować dzięki...
dizzi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 19, 2007 08:38
sTERYD
Brak nowych postów [R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?
Kamilkkk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Nie Cze 15, 2008 22:44
sTERYD
Brak nowych postów [R200 1.4 16V '98] Zerwane koło pasowe ????
bieniuladen1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Wto Kwi 29, 2008 13:26
atu_rover
Brak nowych postów [R25 1.4 16v] jak zdjąć koło pasowe wałka rozrządu
marcino2000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Kwi 21, 2011 14:57
marcino2000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink