Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Stuki w silniku - koło pasowe wału
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Stuki w silniku - koło pasowe wału
Autor Wiadomość
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 20:59   [R75] Stuki w silniku - koło pasowe wału
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,
jak w temacie, coś mi stuka w aucie, stukot jest z odstępem (1-2sekndy) słychać go wyraźnie nawet siedząc w środku auta. Stukot jest wyraźny po prawej stronie, tuż przy kole z przodu. nie jest to kwestia zawieszenia - słychać go również na postoju. Najlepiej go słychać na wolnych obrotach, gdy wchodzę na wyższe obroty przestaje. Nie znam się zupełnie na mechanice, więc dla mnie może to być wszystko. Żeby przybliżyć dźwięk to jest to coś jakby, jakaś część się urwała i plątała się w środku. latam tam i co chwile uderza o ścianki silnika.

może komuś coś się nasunie, pewnie w przyszłym tygodniu skocze się do najbliższego warsztatu, ale niepokoje się z lekka.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Sie 08, 2012 20:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 03, 2010 20:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 21:01   

Czyżbyś miał to samo co ja i parę innych osób http://forum.roverki.eu/v...p=522995#522995 i http://forum.roverki.eu/v...p=401251#401251


P.S. Chyba zaczął się teraz wysyp kół pasowych. Ostatnio były sprzęgła. Widać że chyba kilka osób na forum ma podobne przebiegi - w okolicach 200tys.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Lip 03, 2010 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 21:02   

na początek do sprawdzenia koło pasowe wału
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 04, 2010 00:05   

No u mnie jest ok 165tyś obecnie. Tak dla pewności, jak jechałem (zaraz po tym jak zaczęły się te stuki, na kontrolce pojawiła mi się "awaria" akumulatora. Świeciła się kilka sekund i zgasła. czy to może potwierdzić awarie?

i jeszcze jeśli ktoś zna jakiś serwis z Warszawy, który nie zgarnie całej mojej wypłaty, będę wdzięczny za polecenie :)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lip 04, 2010 06:22   

Bulway napisał/a:
No u mnie jest ok 165tyś obecnie.
Ja mam 180tys.
Bulway napisał/a:
ak dla pewności, jak jechałem (zaraz po tym jak zaczęły się te stuki, na kontrolce pojawiła mi się "awaria" akumulatora. Świeciła się kilka sekund i zgasła. czy to może potwierdzić awarie?
Raczej tak.
 
 
jfkrzyf 



Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 15
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Nie Lip 04, 2010 07:44   

Na początek Witam wszystkich użytkowników forum, jestem nowozarejestrowany.
Wracając do tematu, myślę że może to być związane z alternatorem, rozsypuje się pewnie łożysko no i szczotki do wymiany (świecąca się kontrolka akumulatora).
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lip 04, 2010 08:38   

jfkrzyf napisał/a:
Na początek Witam wszystkich użytkowników forum, jestem nowozarejestrowany.
:smile: :wink:
jfkrzyf napisał/a:
Wracając do tematu, myślę że może to być związane z alternatorem, rozsypuje się pewnie łożysko no i szczotki do wymiany (świecąca się kontrolka akumulatora).
Koło pasowe wału jak się rozwarstwi to też będzie taki efekt. Budowa koła pasowego wału zbliżona jest do koła dwumasowego sprzęgła.
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 04, 2010 09:49   

Dla pewności, kontrolka zapaliła się na chwilę podczas jazdy. po chwili znikła.
 
 
 
monia0023 




Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 30 Sie 2009
Posty: 371
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 04, 2010 10:03   

Cytat:
i jeszcze jeśli ktoś zna jakiś serwis z Warszawy, który nie zgarnie całej mojej wypłaty, będę wdzięczny za polecenie

Zapytaj dr mariusz418, osobiście polecam :ok:
_________________
Monika
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 11:12   

OK, dziś rano skoczyłem do Pana mechanika, poprosiłem ładnie by upewnił mnie w podejrzeniach (waszych podejrzeniach, aby sobie zasług nie przywłaszczać ;) ). Oczywiście szybko Pan mechanik stwierdził że nie da się tego od tak określić i trzeba wjechać na podnośniki, obejrzeć dokładnie itd itp. Na szczęście (dla mnie jak się okazało) wszystkie stanowiska były zajęte, a ja czasu nie miałem. Podjechałem do innego, który poprosił o otworzenie maski i zapalenie silnika, po chwili poprosił o zgaszenie i wyrecytował we właściwym dla poważnego mechanika slangu: "o k...wa koło pasowe jak h...". Pokazał mi gdzie co i jak patrzeć i rzeczywiście, nie układa się ono idealnie.

jeśli chodzi o naprawę do wyboru z tych mechaników co byłem:
- rozwalający się garaż i mechanik który nie miał do czynienia z roverem : od 50 do 200zł - raczej nie oddam facetowi moje autka ;)
- serwis budzący zaufanie - od 120 do 150zł.
jeszcze podzwonię i zobaczę co i jak, ale zależy mi żeby mechanik był blisko, wolałbym nie dobić tego koła.

Jesli chodzi o części to trochę gorsza sprawa, ja mam CDT więc zamiennik na allegro: 459,00 zł + koszt wysyłki. Szczęściarze co mają CDTi mają taniej, ok 300zł. W obu przypadkach firma MAXGEAR.

na chwilę obecną u mnie tyle, jeśli coś się zmieni to uzupełnię lub poprawię.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 11:35   

Bulway napisał/a:
Oczywiście szybko Pan mechanik stwierdził że nie da się tego od tak określić
Da się i to bardzo prosto. Wystarczy chwycić za koło od strony bieżni pasków i będzie wiadomo. Jak pękła guma to będzie się ruszać - rozdzielać. Picer z niego i tyle. :wink:
Bulway napisał/a:
Jeśli chodzi o części to trochę gorsza sprawa, ja mam CDT więc zamiennik na allegro: 459,00 zł + koszt wysyłki. Szczęściarze co mają CDTi mają taniej, ok 300zł. W obu przypadkach firma MAXGEAR.
Ja kupiłem cały zestaw http://www.allegro.pl/ite...w_pk_rover.html w tym to koło http://www.allegro.pl/ite...cdt_2_0cdt.html
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lip 27, 2010 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 11:44   

OK, a więc korekta, koszt koła 305zł + koszt wysyłki :)

a co do mechanika... od razu szło wyczuć że chce kasę za obejrzenie auta.... picer, picer ;)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 11:46   

:wink:
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 12:35   

To jeszcze jedno pytanie, przy okazji... czy jest duże prawdopodobieństwo zniszczenia paska przy tej usterce? bo wymieniałem go jakieś 2 miesiące temu i zastanawiam się czy muszę to znów zrobić.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 12:39   

Bulway napisał/a:
czy jest duże prawdopodobieństwo zniszczenia paska przy tej usterce?
Nic mu się nie stało. :wink: Od bicia koła pasowego a tym samym trochę paska prędzej by mogły się posypać rolki - wyrobiły łożyska i zaczęły szumieć.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 13:05   

apples napisał/a:
P.S. Chyba zaczął się teraz wysyp kół pasowych. Ostatnio były sprzęgła. Widać że chyba kilka osób na forum ma podobne przebiegi - w okolicach 200tys.

apples nie strasz, ja mam na przebiegu koło 270tys km i nie czuję się dobrze ze świadomością, że koło 200tys km rozsypują się koła pasowe :sad:
a ja mam takie dodatkowe pytanie, czy uszczelniacz koła pasowego (simering) też należy wymieniać jak się rozlata koło?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 13:11   

kris-tofer napisał/a:
apples nie strasz, ja mam na przebiegu koło 270tys km i nie czuję się dobrze ze świadomością, że koło 200tys km rozsypują się koła pasowe :sad:
Stwierdzam fakty :wink:
kris-tofer napisał/a:
Czy uszczelniacz koła pasowego (simering) też należy wymieniać jak się rozlata koło?
Jeżeli nie leci to nie ma potrzeby, a jeżeli puszcza to 2min. dodatkowej pracy. :wink: No 5min. :grin:
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 13:16   

bo jeśli sam uszczelniacz drogi nie jest do dla samego spokoju też można go wymienić, żeby nie okazało, że z kołem robota skończona, a za tydzień zaczyna lecieć olej :shock:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 13:23   

kris-tofer napisał/a:
bo jeśli sam uszczelniacz drogi nie jest do dla samego spokoju też można go wymienić, żeby nie okazało, że z kołem robota skończona, a za tydzień zaczyna lecieć olej :shock:
Uszkodzenie koła nie ma wpływu na uszczelniacz.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 13:25   

tego mi nie musisz mówić, ale uszczelniacz jak to uszczelniacz potrafi z czasem puścić.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe wału - 1.8
rolnik Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lut 12, 2012 14:08
Boncky
Brak nowych postów [R75 2.0 CDT]koło pasowe wału
riki Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Wrz 25, 2024 14:25
riki
Brak nowych postów [R75] Padło koło pasowe wału
Gdzie kupić jak wymienić???
Spyder Rover serii 75, MG ZT 14 Sob Kwi 10, 2010 15:06
jacekmarus
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe wału korbowego - 1,8
madrus Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Sty 09, 2012 00:23
madrus
Brak nowych postów [R75] koło pasowe wału korbowego
motocolor Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Cze 06, 2013 05:35
motocolor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink