nie odkręcaj korka na gorącym silniku, bo spada ciśnienie w układzie i się zagotuje, a w związku z tym zapowietrzy się układ.
Spróbuj porządnie odpowietrzyć (może wymienić korek) i nie odkręcać na rozgrzanym silniku, bo normalna temperatura pracy serii K to 90-104 stopnie, a więc ma prawo się gotować
juz mam drugi nowy korek
zrobilem tak
odkrecilem śrubę odpowietrzającą i zalewałem układ gdy leciało pełnym strumieniem zakręciłem i uzupełniłem do pełna, zapaliłem silnik no i czekam ( przy odkręconym korku ) wiadomo zaczyna wylewać trochę no to znów dolewam woda zaczyna się gotować otwiera się długi obieg i woda niknie to dolewam po chwili woda się gotuje więc wyłączyłem silnik a woda w zbiorniczku znikła to znów dolałem i zakręciłem korek. Wszystko jest ok przez 30 minut jazdy auto dwa trzy razy przeciągłem na wysokie obroty no i wskazówka znów poszła do góry
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
zrobilem tak i dalej to samo po przejechaniu 40 km i przeciagnieciu go na kilku biegach temp. poszla w gore .. a czy to normalne ze poziom wody w zbiorniczku wyrownawczym wzrasta w chwili nagrzewania sie wody ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Cze 18, 2010 06:45
bula21 napisał/a:
czy to normalne ze poziom wody w zbiorniczku wyrownawczym wzrasta w chwili nagrzewania sie wody ?
Tak. Jest to normalne zjawisko, dlatego nie należy wlewać więcej płynu niż maksymalny poziom zaznaczony na zbiorniczku. Pozostaje wtedy odpowiednia ilość miejsca na zwiększenie objętości płynu po nagrzaniu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
U mnie po nagrzaniu płyn się nie podnosi. Dla mnie wydaje się to trochę dziwne, bo nie dawno płyn chłodniczy wymieniałem no i przed wymianą stary płyn się podnosił. Czym to jest spowodowane
Zapowietrzony silnik wydaje mi się, ze chyba raczej nie, silnik się nie grzeje, wentylator się nie załącza, termostat się otwiera, z nawiewu leci ciepłe powietrze to wszystko jest chyba ok.
a) przewody masz twarde? takie napompowane? zobacz czy czujnik od wentylatora nie poszedł. tzn. włącza się czy nie? przytrzymaj go na obrotach wysokich i zobacz
b) mułowaty jest? z rury leci biały dym ciągle, po wyłączeniu silnika krople z rury wydechowej są tłuste? olej ubywa i więcej jest w zbiorniku wyrównawczym ? uszczelka pod głowica
c) termostat
d) może coś z chłodnicą
jeżeli masz takie przewody twarde, napuchnięte to zobacz czujnik/ włącznik wentylatora
tak jak napisałem przytrzymaj go na obrotach i zobacz czy się włącza czy nie
jeżeli masz takie przewody twarde, napuchnięte to zobacz czujnik/ włącznik wentylatora
tak jak napisałem przytrzymaj go na obrotach i zobacz czy się włącza czy nie
Odświeżając temat: ma taki właśnie problem, że węże mocno puchną a wskazówka jedzie wyżej za połowę.
Problem pojawił się dopiero po instalacji fabrycznej klimatyzacji.
Jak powinien pracować wentylator klimy po jej włączeniu? Od razu?
Podejrzewam, że problemem jest to, że zostawiłem krótką chłodnicę wody od wersji bez klimy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum